مکرن رییس جمهور فرانسه: دلون کاری کرد که تا دنیا بتواند با او رویاسازی کند

واکنش مقامات فرانسوی به مرگ آلن دلون بازیگر معروف که امروز در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

مکرن رییس جمهور فرانسه: دلون کاری کرد که تا دنیا بتواند با او رویاسازی کند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، او اغلب نقش‌های رمانتیک بازی می‌کرد و در شاهکارهایی همچون «روکو و برادرانش» و «زورو» بازی کرده و به او لقب «بریژیت باردو مرد» را داده بودند. (بریژیت باردو بازیگر افسانه‌ای زن فرانسه است که در بسیاری از فیلم های فرانسوی و هالیوودی بازیگر کرد)

خانواده‌اش خبر مرگ او را در بیانیه‌ای منتشر کردند و گفتند که «او در آرامش کامل از کنار خانواده‌اش رفت.»

آلن مدتی بود که به بیماری لنفوم سلول B که نوعی سرطان است دچار بود و همچنین در سال 2019 دچار ایست قلبی شده بود.

مکرن رییس جمهور فرانسه: دلون کاری کرد که تا دنیا بتواند با او رویاسازی کند

«امانوئل مکرن» رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای در ایکس نوشت: «موسیو کلاین یا روکو، یوزپلنگ یا سامورایی، آلن دلون نقش‌های افسانه‌ای را بازی کرده و دنیا را به رویا تبدیل کرده است. چهره فراموش نشدنی او را قرض داد تا زندگی ما را زیر و رو کند. مالیخولیایی، محبوب و... آلن بیشتر از یک ستاره، او بنای یادبود فرانسه بود.»

«رشیده داتی» وزیر فرهنگ فرانسه هم راجع به آلن نوشت: «ما باور داریم که او جاودانه است... استعداد، کاریزمایش و.‌. کاری کرد که او از سن کمی تقدیرش با سینمای هالیوود گره بخورد؛ اما او فرانسه را انتخاب کرد.»

کارگردان و نویسندهٔ معروف فرانسوی فیلیپ لابرو هم نوشت: «خداحافظ دوست قدیمی. یک کالکشن فوق‌العاده از فیلم، یک شخصیت مجذوب‌کننده. کلمهٔ زیبا کافی نیست برای توصیف استعدادت. او ستارهٔ نهایی بود و یک سامورایی» (اشاره به فیلم سامورایی که یکی از فیلم‌های معروف آلن است.).

5757

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان