وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:بزرگترین چالش همایش پیاده روی اربعین حسینی گرمای طاقت فرساست

عین اللهی با بیان اینکه بزرگترین چالش همایش پیاده روی اربعین حسینی را گرمای طاقت فرساست، گفت: گرما زدگی زائران یکی از مشکلاتی است که در ۲ سال اخیر کادر درمان با آن مواجه هستند و در راستای رفع آن احداث مراکز درمانی ثابت در دستور کار وزارت قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:بزرگترین چالش همایش پیاده روی اربعین حسینی گرمای طاقت فرساست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از مرز شلمچه، «بهرام عین اللهی» امروز (شنبه 27 مرداد ماه) در حاشیه بازدید از نحوه خدمات رسانی مرکز خدمات درمانی شهید سلیمانی مرز شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از سال گذشته و پس از دوران بیماری کرونا تردد زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ جهان اسلام به صورت میلیونی انجام شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بزرگترین چالش همایش پیاده روی اربعین حسینی را گرمای طاقت فرسا عنوان کرد و افزود: گرما زدگی زائران یکی از مشکلاتی است که در 2 سال اخیر کادر درمان با آن مواجه هستند و در راستای رفع آن احداث مراکز درمانی ثابت در دستور کار وزارت قرار گرفت و با توجه به این مهم اولین و مهم ترین مسئله برای گرمازدگی انتقال به محیط خنک است که از کانکس های سرد و همچنین اتوبوس آمبولانس ها استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: مرکز درمانی شهید سلیمانی در مرز شلمچه با ظرفیت 160 تخت، مرکز درمانی ثابت در مرز مهران با ظرفیت 160 تخت و مرکز درمانی ثابت در مرز خسروی نیز با امکانات روز پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به زائران به ویژه زائرانی که نیاز به بستری شدن دارند احداث گردیده است. 

عین اللهی با بیان اینکه افراد گرمازده اگر حالشان مناسب نباشد سرم درمانی می شوند، یاد آور شد: این افراد اگر به درمان تخصصی نیاز داشته باشند نیز به مراکز درمانی منتقل می‌شوند. لذا از زوار درخواست داریم شب ها حرکت کنند تا مشکلی نداشته باشند و پیشگیری لازم را لحاظ کنند.

وی گفت: زوار حتما از کلاه استفاده‌ کنند و در میان راه از نوشیدنی های سرد استفاده نمایند و بعد از پیاده روی، استراحت کوتاهی داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه اکنون جمعیت در مرزهای هشت گانه کشور منتهی به عراق برای حضور در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی زیاد است، تاکید کرد: خوشبختانه از نظر بهداشت و خدمات درمانی نیروها پای کار و در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: 35 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 160 بیمارستان صحرایی و ثابت در مرزهای هشت گانه برای ارائه خئمات درمانی به زائران اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر مستقر شدند و تا بازگشت آخرین زائر نیز خدمات رسانی ادامه خواهد داشت.

عین اللهی به انجام 34 هزار و 909 ماموریت از سوی اورژانس در مرزهای هشت گانه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: از این تعداد یک هزار و 755 بیمار به مراکز درمانی اعزام شدند، یک هزار و 807 بیمار نیز دچار گرمازدگی شدند که 667 نفر از آنها سرم درمانی شدند.

وی اضافه کرد: تاکنون 94 بیمار به دلیل گرمازدگی شدید و دیگر موارد توسط آمبولانس ها به کشور باز گرداننده شدند که از این تعداد 52 زائر به شلمچه و 24 زائر به مهران و 14 بیمار نیز به خسروی و 3 بیمار به چذابه انتقال یافتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مراجعه زائران به بیمارستان های مستقر در مرزهای هشت گانه را یک هزار و 645 نفر خواند و افزود: از این تعداد 94 زائر با اعلائم بیماری تنگی نفس یا گرمازدگی در بیمارستان ها بستری شدند و 12 بیمار نیز در بیمارستان ها مورد عمل جراحی قرار گرفتند.

وی به آزمایشات تخصصی از اتباع خارجی در مرزهای هست گانه نیز اشاره کرد و بیان داشت: تمامی اتباع خارجی در مرزها مورد غربال گری قرار می گیرند و در صورت نیاز واکسن به آنها تزریق می شود.

عین اللهی، گفت: از ابتدای ماه صفر تا کنون 48 هزار و 396 بازرسی از مراکز مختلف و همچنین حدود 4 هزار بازرسی از آب های آشامیدنی توسط بازرسان وزارت بهدات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با توجه به تردد بسیار زیاد زائران در مرزها و نیازی که وجود دارد حدود 10 هزار نیروی پزشکی در مرزها مستقر شده اند که از این تعداد حدو.د 4 هزار نفر به صورت داوطلب در پایگاه های جمعیت هلال احمر مستقر هستند.  

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان