تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت (همه آنچه باید بدانید)

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت (همه آنچه باید بدانید)

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت، درست مثل کرم های ضد لک می باشد. انواع کرم ضد آفتاب، با کاهش آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش خورشید، مانع از ایجاد التهاب پوستی و در نتیجه عدم ایجاد جوش روی صورتتان می شود. با مصرف مداوم ضد آفتاب هایی مثل ام کیو و برایت مکس، سیسپرسا بیشترین مشکلات پوستی شما از جمله جوش ها از بین می روند. در دادامه به بررسی تاثیرات مثبت و منفی ترکیبات ضد آفتاب ها روی پوست پرداخته ایم.

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت (همه آنچه باید بدانید)

تاثیرات مثبت ضد آفتاب بر جوش صورت چیست؟

از تاثیرات مثبت ضد افتاب بر جوش صورت می توان به کاهش التهابات پوستی، حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از آسیب های ناشی از اشعه فرابنفش بر روی پوست نام برد. در ادامه در خصوص هر کدام از این ویژگی ها بیشتر صحبت خواهیم کرد:

جلوگیری از تاثیرات اشعه های مضر خورشید

مهمترین تاثیری که ضد آفتاب های باکیفیت دارند، محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید است. اشعه های مضر می توانند باعث تحریک پوست شوند و مشکلاتی زیادی از جمله آفتاب سوختگی، التهاب و تحریک پوست را به وجود آورند. با تحریک پوست عارضه هایی به وجود می آید که از جمله آنها می توان به جوش ها اشاره کرد.

انواع ضد آفتاب با ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست، می توانند درصد بسیار زیادی از خطرات اشعه UV خورشید را کاهش داده و از ایجاد جوش بر روی صورت جلوگیری نمایند.

کاهش التهاب پوست

در برخی از ضد آفتاب ها از ترکیبات منحصر به فردی از جمله عصاره آلوئه ورا و روغن نارگیل استفاده می شود که جلوی التهابات پوستی را می گیرند. شما می توانید محصولات حاوی این ترکیبات را برای پوست های چرب و مستعد جوش تهیه کرده و با استفاده از آنها جلوی بسیاری از مشکلات پوستی را بگیرید. ضد افتاب هایی چون سیسپرسا نیز دارای خاصیت ضد التهابی هستند.

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت (همه آنچه باید بدانید)

حفظ رطوبت پوست

برخی از کرم های ضد آفتاب با دارا بودن خاصیت آبرسانی، قابلیت ایجاد لایه ای آبرسان بر روی پوست صورت را دارند. همان طور که می دانید انواع جوش به واسطه کمبود رطوبت بر روی پوست پدید می آید. این لایه آبرسان سبب حفظ رطوبت پوست و در نتیجه کاهش انواع جوش می شوند.

از انواع کرم های ضد آفتاب دارای خاصیت آبرسانی، می توان به کرم ضد افتاب سیسپرسا اشاره نمود. شما عزیزان این محصول با کیفیت را می توانید از کاج شاپ فروشگاه و آنلاین شاپ آرایشی با بهترین قیمت خریداری نمایید.

نحوه صحیح استفاده از ضد آفتاب برای گرفتن بهترین نتیجه چگونه است؟

اگر می خواهید تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت و سایر مشکلات پوستی را به خوبی متوجه شوید و این ماده بیشترین تاثیرگذاری را روی پوست شما بگذارد، طبق این مراحل پیش بروید:

انتخاب محصول مناسب

در ابتدا باید بهترین محصول را از فروشگاهی معتبر خریداری نمایید. دقت داشته باشید که این محصول باید جزو ضد آفتاب های غیر کومدوژنیک باشد. به این معنا که منافذ پوستی شما را مسدود نکند تا پوستتان برای جوش زدن آماده شود.

استفاده از فرمولاسیون سبک

اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید، از محصولات سبک و غیر چرب استفاده کنید که معمولاً بر پایه آب تولید می شوند. لوسیون هایی با ظرفیت چربی کمتر هم مناسب هستند.

استفاده از محصولات بدون عطر

در برخی از محصولات از عطر استفاده می شود که شاید با پوست برخی افراد سازگاری نداشته باشد؛ بنابراین اگر مطمئن نیستید که محصولات عطری روی شما تاثیر مثبت دارند یا نه، ضد آفتاب های بدون عطر را تهیه کنید.

تمیزکردن پوست

قبل از اینکه بخواهید از این کرم ها استفاده کنید، حتماً پوست خود را بشویید. اگر دارای پوست چربی هستید، حتما از یک تونر ملایم برای تمیزی پوستتان کمک بگیرید تا چربی اضافه روی صورتتان گرفته شود.

استفاده به میزان کافی

کارشناسان توصیه می کنند که نصف قاشق چایخوری یا یک سوم کرم ضد آفتاب را در هر بار مصرف استفاده کنید و سعی کنید آن را روی کل پوست خود پخش نمایید.

تمدید کرم

شما باید در هر 2 ساعت یک بار کرم ضد آفتاب را تمدید کنید. این موضوع باعث حفظ تاثیرگذاری این کرم روی پوستتان می شود و در نهایت کمتر با چالش جوش های قرمز یا سر سیاه روبرو می شوید.

تست ضد آفتاب های جدید پیش از استفاده

قبل از اینکه بخواهید از یک کرم ضد آفتاب جدید استفاده کنید، مطمئن شوید که هیچگونه مشکلی از جمله التهاب، جوش یا تحریک روی پوستتان به وجود نمی آید. برای اطمینان از این موضوع مقداری از کرم را در بخش ناپیدایی از پوست خود بزنید و مدتی منتظر بمانید. اگر تغییری احساس نکردید، یعنی این محصول برای شما ضرر خاصی ندارد و با خیال راحت امکان استفاده از آن را دارید.

ویژگی های بهترین ضد آفتاب/ ضد لک و جوش

  • محصولات غیر کومدوژنیک
  • محصولاتی با SPF مناسب
  • کرم هایی با خاصیت ضد التهابی
  • کرم های بدون عطر
  • کرم هایی با بافت سبک و بدون چربی

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت (همه آنچه باید بدانید)

ترکیبات خطرناک ضد آفتاب، برای ایجاد جوش صورت

ضد آفتاب ها، هر چند به دلیل داشتن خاصیت آبرسانی، نقش یک کرم محافظتی خوب را بازی می کنند، اما وجود ترکیباتی چون روغن های کمدوژنیک و بنزوفون، آنها را به کرم های خطرناکی تبدیل کرده که می توانند پوست صورت را دچار التهاب کنند. در ادامه ترکیبات خطرناک این کرم ها را بیان می کنیم.

اکسید روی

این ترکیب در فرمولاسیون تعدادی از ضد افتاب های موجود در بازار به کار رفته است و نقش یک لایه محافظتی بیشتر را روی پوست دارد، اما می تواند روی پوست های محرک، سبب ایجاد جوش شود.

وجود روغن های کمدوژنیک

در تولید برخی ضد آفتاب ها از موادی روغنی چون روغن سویا، نارگیل، جوانه گندم استفاده می شود، این روغن ها روی پوست های حساس سبب بسته شدن منافذ پوستی و در نتیجه تشدید التهابات صورت شان می شود. در استفاده از این کرم ها دقت داشته باشید.

اوکتینوکسیت

در برخی از کرم های ضد آفتاب از ترکیبی به نام اکتینوکسیت استفاده می شود. این ماده، مانند اکسید روی نقش فیلتر محافظتی را بازی می کند، اما در برخی موارد می تواند باعث تحریک پوست شده و زمینه ایجاد جوش را به وجود آورد.

اوکسی بنزون

اوکسی بنزون را هم می توان در ردیف فیلترهای شیمیایی قرار دارد که به عنوان یکی از ترکیبات در محصولات ضد آفتاب استفاده می شود. پوست برخی افراد در برابر اوکسی بنزون حساسیت زیادی نشان می دهد و به همین دلیل بعد از مدتی جوش هایی روی پوست آنها به وجود می آید.

لانولین

لانوین ترکیبی است که در برخی موارد باعث انسداد منافذ پوستی می شود. با مسدود شدن منافذ زمینه بروز مشکلاتی مانند جوش به وجود می آید.

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت، نکته ای که نباید نادیده گرفت

تاثیر ضد آفتاب بر جوش صورت گاهی به قدری است که تنها با استفاده از همین محصول ساده جوش های ناخواسته زیادی روی پوست به وجود می آید! اگر می خواهید مانع بروز این مشکلات روی پوست خود شوید، بهترین راهکار تست این محصول روی قسمتی از پوست است.

با این حال ضد آفتاب های با کیفیت و استاندارد جزو مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند و اگر در ترکیبات این نوع کرم از موادی چون اکسید روی و کمدوژنیک استفاده نشده باشد، از آنها می توان به عنوان بهترین حفاظت کنندگان از پوست یاد کرد. محصولاتی چون سیسپرسا، ام کیو جزو این دسته می باشند. در این گزارش به بررسی تاثیر مواد تشکیل دهنده یک ضد آفتاب روی پوست و میزان اثرگذاری آنها روی جوش و التهابات پوستی پرداخته ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان