دیدار شبانه ظریف با پزشکیان در پاستور /در جلسه عبدالعلی‌زاده با رئیس‌جمهور چه گذشت؟

محمدجواد ظریف، چند روز پس از استعفا از سمت معاونت راهبردی رئیس‌جمهور، در پاستور به دیدار مسعود پزشکیان رفت و با او گفت‌وگو کرد. حال احتمال اینکه او دوباره به کابینه بازگردد بسیار شده است.

دیدار شبانه ظریف با پزشکیان در پاستور /در جلسه عبدالعلی‌زاده با رئیس‌جمهور چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه سازندگی، با انتشار گزارشی به موضوع احتمال بازگشت محمدجواد ظریف به دولت پرداخته و نوشت:

محمدجواد ظریف به دیدار مسعود پزشکیان رفت و با او گفت‌وگو کرد. احتمال اینکه او دوباره به کابینه بازگردد بسیار شده است. برخی نیز خبر داده‌اند که حتی محتمل است، محمدجواد آذری‌جهرمی نیز با حکمی که رئیس جمهور برای وی صادر می‌کند به کابینه افزوده شود. آقای ظریف یک روز بعد از آنکه خبر داد به دانشگاه بازمیگردد، در صفحه خود نوشت: «ریاست جمهوری بزرگوارانه تماس گرفتند و بسیار لطف فرمودند و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشتیم. همان پزشکیانی بود که با افتخار برای ایران به او رای دادیم و همان عزیز صادق، مردمی و شجاعی که هر جا که باشم از او و دولتش پشتیبانی خواهم کرد.»

او در عین حال درباره کناره‌گیری‌اش هم نوشته بود: «پیام بنده به ‌معنای پشیمانی و یا ناامیدی از پزشکیان عزیز و یا مخالفت با واقع‌گرایی نیست؛ بلکه به معنای تردید در مفید بودن خودم در معاونت راهبردی است. البته برخی مردودین از جانب مردم با تفسیر عجیبی از قانون مصوب 1401 اشتغال بنده در مشاغل حساس را به بهانه‌ای برای فشار بر دولت چهاردهم تبدیل کرده‌ بودند. بنده نیز برای جلوگیری از هرگونه شائبه یا بهانه برای کارشکنی در کار دولت دکتر پزشکیان عزیز، هفته گذشته طی نامه‌ای از معاونت راهبردی رئیس جمهور انصراف داده بودم.

با توجه به برخی فضاسازی‌ها لازم است، یادآوری کنم که:

به رغم تولد فرزندانم حدود 40 سال قبل و در دوران تحصیل (و نه مأموریت) در آمریکا و قوانین خاک محور آمریکا برای تابعیت قهری، به لطف خدا بنده، همسر و فرزندانم ساکن ایران‌ عزیز هستیم و یک متر مسکن در خارج از ایران در تملک و یا حتی اجاره خود نداریم. خودم هم تحت دو تحریم آمریکا (ذیل تحریم رهبری) و یک تحریم کانادا قرار دارم و خود و همسرم حتی امکان سفر توریستی به ایالات متحده، کانادا و برخی کشورهای دیگر را نداریم.

هیچ نهاد نظارتی مخالفتی با معاونت بنده اعلام نکرده است؛

دکتر پزشکیان بزرگوار با شجاعت و صراحت اصرار بر ادامه کار بنده داشته‌اند و این بهانه برای دیگران که فرزندانشان تابعیت مضاعف اکتسابی (ونه قهری) همراه با اقامت در خارج از کشور دارند بیش از بنده قابل بهره‌برداری است. آنچه باعث گزارش دیشب شد، تردید در مفید بودنم در معاونت راهبردی بود و آن بهانه سیاسی، دلیل بازگشت به دانشگاه نبود و تنها مزید بر علت بود. هنوز به تمام آنچه در مورد دکتر پزشکیان در دوران انتخابات گفتم، باور دارم. با تمام توان از دانشگاه برای ایران در خدمت شما و ایشان خواهم بود و از همه ایرانیان میهن‌پرست و توسعه‌خواه تقاضا دارم که بر پشتیبانی خود از ایشان بیفزایند و ایشان و دولتشان را تنها نگذارند.

علاوه بر دیدار شبانه ظریف با پزشکیان، خبرها حاکی از آن است که علی عبدالعلی‌زاده هم با رئیس‌جمهور دیدار داشته و پس از بحث و تبادل نظر در مورد کابینه و مسائل دیگر گفته است: «من هر کاری که بتوانم برای موفقیت دولت و اعتلای ایران انجام می‌دهم.» این درحالی است که عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد مسعود پزشکیان که نقش کلیدی در پیروزی او ایفا کرد پس از برگزاری انتخابات (15تیر) با نوشتن نامه‌ای خطاب به مردم اعلام کرد: «مامویت من پایان یافته و به زندگی عادی بازگشته‌ام.»

پزشکیان با دیداری که با ظریف و عبدالعلی‌زاده داشت، بار دیگر تاکید کرد که سرلوحه کارش همچنان وفاق ملی است و ظریف باید بازگردد. تاکید رئیس جمهور بر وفاق ملی و پیش از این دیدار در جلسه هیات دولت هم تکرار شد. پزشکیان «دولت وفاق ملی» را عنوانی صحیح و هدفمند برای دولت چهارهم دانست و با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌گیری از ظرفیت افراد توانمند همه گروه‌ها در دولت به عنوان یک راهبرد، گفت: نه فقط درباره وزرا بلکه در به کارگیری همه مدیران دولتی نیز باید امکانی فراهم شود تا هر فردی که توانمندی بهبود وضعیت و رفع مشکلات را دارد مورد استفاده قرار گیرد. رئیس جمهور «دولت وفاق ملی» را عنوانی صحیح و هدفمند برای دولت چهارهم دانست و با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای بهره‌گیری از ظرفیت افراد توانمند همه گروه‌ها در دولت به عنوان یک راهبرد، تصریح کرد: نه فقط درباره وزرا بلکه در به کارگیری همه مدیران دولتی نیز باید امکانی فراهم شود تا هر فردی که توانمندی بهبود وضعیت و رفع مشکلات را دارد مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست، گفت: در این دولت از هر فردی که بتواند قدمی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم بردارد به گرمی استقبال خواهد شد.

رئیس جمهور کنار گذاشتن اختلافات، تاکید بر نقاط اشتراک و تکیه بر نقاط قوت به جای برجسته کردن نقاط ضعف را راهبرد دولت چهاردهم دانست و گفت: فهرست وزرای پیشنهادی دولت بر مبنای همین راهبرد و در راستای تقویت هم‌افزایی میان دولت و مجلس تهیه و ارائه شده است.

پزشکیان سند چشم‌انداز، سیاست‌ها و اسناد کلان نظام را چراغ راه دولت وفاق ملی دانست و خاطرنشان کرد: مبنا و شاخص ارزیابی عملکردها در این دولت، تعهد و تلاش در اجرای صحیح و حداکثری اهداف چشم‌انداز است. اطمینان داریم اگر با همان روحیه که بسیجیان جنگ را اداره کردند، در این مسیر حرکت کرده و از به‌روزترین راهکارها و پیشرفته‌ترین ابزار استفاده کنیم، می‌توانیم بر همه مشکلات از جمله تحریم و محدودیت‌ها غلبه کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت چهاردهم هیچ خیانتی بالاتر از سپردن کار به افراد کارنابلد نیست، تصریح کرد: در این دولت از هر فردی که بتواند قدمی در مسیر رفع مشکلات کشور و بهبود وضعیت مردم بردارد به گرمی استقبال خواهد شد.

27219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان