وال استریت ژورنال: واشنگتن نمی‌خواهد به عنوان یار حمله اوکراین به خاک روسیه دیده شود

رسانه آمریکایی در گزارشی درباره دستاوردهای اوکراین در حمله به منطقه کورسک در روسیه که با استفاده تسلیحات ارائه شده توسط آمریکا حاصل شده است، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: دولت بایدن نمی‌خواهد به عنوان کمک حمله به خاک روسیه دیده شود.

وال استریت ژورنال: واشنگتن نمی‌خواهد به عنوان یار حمله اوکراین به خاک روسیه دیده شود

به گزارش خبرآنلاین از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود با اشاره به پیشروی‌های سریع نیروهای اوکراینی در جریان این عملیات و تصرف 82 شهرک و روستا توسط کی‌یف نوشت: اوکراینی‌ها در این حمله که به رهبری واحدهای جنگ الکترونیکی که ارتباطات و پهپادهای روسیه را مختل کردند، در مجموع 2000 روس را به اسارات گرفتند و تقریباً همان مقدار سرزمینی را تصرف کردند که روسیه در حملات سنگین خود از ابتدای سال جاری (میلادی) تاکنون گرفته است.

وال استریت ژورنال ادامه داد: «حمله کی‌یف این پیام را به حامیان آن ارسال کرده که این کشور هنوز در حال مبارزه است و می‌تواند عملیات تهاجمی پیچیده و مبتکرانه را با موفقیت انجام دهد. اما ولادیمیر پوتین وعده داده است که نیروهای اوکراینی را بیرون کند، هرچند که نیروهای او هنوز یک ضدحمله منسجم انجام نداده و برای پاسخ مجبور شده‌اند واحدهایی را از اوکراین بیرون بکشند.

روسیه برای بیرون راندن اوکراینی‌ها احتمالاً مجبور خواهد شد حتی نیروهای بیشتری بفرستد و شهرها و روستاهای خود را با گلوله‌های توپ بکوبد و آنها را با خاک یکسان کند، همان‌طور که تاکنون در اوکراین انجام داده است.

وال استریت ژورنال: واشنگتن نمی‌خواهد به عنوان یار حمله اوکراین به خاک روسیه دیده شود
نیروهای اوکراینی در کورسک

اما اکنون، چالش پیش‌روی اوکراین این است که چگونه موفقیت‌های اخیر خود را به یک سرمایه تبدیل کند، زیرا کی‌یف هزاران سرباز را برای این حمله بسیج کرده است و اعزام نیروی بیشتر می‌تواند منابع مورد نیاز را برای عقب نگه داشتن روس‌ها در خط مقدم اصلی در شرق اوکراین منحرف کند. در این میان، روسیه همچنان در مقابل نیروهای اوکراینی که با کمبود نیروی انسانی و تجهیزات مواجهند، پیشروی می‌کند.

اوکراین برای برتری کامل به سطحی از حمایت نیاز دارد که ایالات متحده و برخی از متحدان غربی‌اش تاکنون حاضر به ارائه آن نبوده‌اند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که گفته از حمله اوکراین قبل از انجام آن اطلاعی نداشته است، کی‌یف را از استفاده از موشک‌های دوربرد موسوم به ATACMS که توسط ایالات متحده ارائه شده برای حمله به خاک روسیه منع کرده است.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که واشنگتن هیچ اطلاعاتی را در مورد اهداف داخل روسیه با اوکراین به اشتراک نمی‌گذارد و افزود: دولت بایدن نمی‌خواهد به عنوان کمک حمله به خاک روسیه دیده شود.»

روزنامه آمریکایی در ادامه تصریح کرد، این گزارش خود را پس از مصاحبه با ده‌ها سرباز اوکراینی درگیر، مقامات آمریکایی و متحدانش و یک فرد آشنا با این عملیات و همچنین ویدئوهایی که توسط وال استریت ژورنال تأیید شده و با استناد به گزارش‌های وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسیه تهیه کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، اوکراینی‌ها از خودروهای زرهی بردلی (Bradley) و استرایکر (Stryker) توسط ایالات متحده در داخل روسیه استفاده کرده‌اند و از این کمک گسترده که کاخ سفید برای پاسخ اوکراین به حمله روسیه در خارکیف در ماه مه اعطا کرده بود، استفاده کرده‌اند.

این روزنامه با اشاره به ضد حمله اوکراین در تابستان گذشته که تقریبا هیچ دستاوردی برای کی‌یف به همراه نداشت و به قیمت جان هزاران سرباز باتجربه‌ای تمام شد که نتوانستند خطوط دفاعی روسیه را بشکنند، به ارائه جزئیاتی درباره حمله اخیر به کورسک پرداخت و افزود: «اکنون، اوکراین در تلاش است تا مسیر شهرهای روسیه را قطع و با حمله به مراکز و پل‌های ریلی، رسیدن نیروهای کمکی روسیه به خط مقدم را دشوار کند. اما بر اساس شمارش تحلیلگرانی که ویدیوهای منتشر شده آنلاین را تأیید می‌کنند، به نظر می‌رسد که اوکراین 9 روز پس از تهاجم، ده‌ها خودروی زرهی خود را از دست داده است. تلفات انسانی نیز نامشخص است، اما یک ناظر در خدمه تیپ 44 گفت که این تلفات بسیار کمتر از ضد حمله سال گذشته است.

وال استریت ژورنال: واشنگتن نمی‌خواهد به عنوان یار حمله اوکراین به خاک روسیه دیده شود
نیروهای اوکراینی در کورسک

برآوردهای غرب نشان می‌دهد که کی‌یف 6000 سرباز را به کورسک اعزام کرده است و تا 4000 نیروی ذخیره در نقش‌های پشتیبانی در منطقه سومی (Sumy)، واقع در شمال شرق اوکراین دارد.

به گفته یک فرد آشنا با این عملیات، برای جلوگیری از تضعیف خط مقدم، تعداد قابل توجهی از سربازان نیروی ذخیره‌ای که اوکراین با تشویق غرب برای عملیات در اواخر امسال و در سال 2025 ایجاد کرده بود، به کورسک آمدند.

این فرد خاطرنشان کرد که اوکراینی‌ها از این خطر آگاه هستند و تاکنون تعادل را حفظ کرده‌اند.

به گفته این فرد، روسیه در پاسخ به این اقدام، چندین تیپ مستحکم را از اوکراین خارج کرده که در مجموع تا اواسط هفته گذشته به 5000 نیرو رسیده است. یک تیپ از منطقه دونتسک، مرکز تهاجمات فعلی روسیه بود اما بقیه از مناطق کمتر ضروری بودند.

با این حال، اگر روسیه بخواهد این منطقه را پس بگیرد، ممکن است مجبور شود نیروهای بیشتری را از اوکراین بیرون بکشد و احتمالاً به بیش از 20 هزار پرسنل آموزش‌دیده مناسب نیاز دارد.

پوتین در مسکو جلساتی را با مقامات ارشد دفاعی و امنیتی خود برگزار کرده که در آنها دستور اخراج اوکراینی‌ها را از روسیه صادر کرده است.

در همین حال، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که روسیه با عجله در حال حفر خندق‌های ضد تانک و دیگر استحکامات در بیش از 30 مایلی مرز است.»

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان