چطور جکوزی را تمیز کنیم؟

تمیز کردن جکوزی اهمیت زیادی دارد و باعث می شود تا نظافت بیش تری داشته باشید و در این صورت دیگر درگیر بیماری های عفونی و مشکلات بعد از آن نخواهید شد. برای دریافت اطلاعاتی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

چطور جکوزی را تمیز کنیم؟

داشتن وان و جکوزی به تنهایی کافی نخواهد بود و شما باید روش های اصولی برای تمیز کردن این مورد ها را نیز یاد داشته باشید در غیر این صورت امکان دارد که نتوانید به راحتی از این مورد استفاده کرده و انواعی از بیماری ها و عفونت ها برایتان ایجاد شود. برای تمیز کردن جکوزی راه خاصی وجود دارد که در ادامه آن ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم و شما می توانید از آن استفاده کرده و در نهایت این بخش از خانه تان را نیز تمیز کنید.

پاکسازی جکوزی

تمیز نکردن جکوزی چه عواقبی دارد؟

یکی از کارهایی که می تواند باعث شود تا طول عمر جکوزی کاهش پیدا نماید تمیز نکردن آن می باشد زیرا ممکن است در حین استحمام کردن کف و صابون و چربی ها در لوله های این دستگاه گیر کرده و در نهایت با مسدود شدن این بخش ها کار آیی خود را از دست خواهد داد. نشستن و تمیز نکردن این بخش ها می تواند خرابی و کاهش طول عمر این وسیله را با خودش به همراه داشته باشد و از این رو به شما توصیه می کنیم تا برای بالا بردن طول عمر جکوزی خود هر از چند گاهی آن را تمیز کنید.

راهنمای قدم به قدم تمیز کردن جکوزی

تمیز کردن جکوزی و ضد عفونی کردن آن از مهم ترین کار هایی می باشد که هر از چند گاهی باید انجام دهید در غیر این صورت امکان دارد مشکلات بی شماری برای شما و افرادی که از این مورد استفاده می کنند پیش بیاید. اگر بتوانید اصول مهم این کار را رعایت کنید مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد و شما به راحتی می توانید از جکوزی و یا وان خانه تان استفاده کنید. از مهم ترین مشکلاتی که در این زمینه ممکن است برای هر فردی ایجاد شود بیماری های پوستی و عفونت های قارچی می باشد زیرا در این بخش ها که گاها بسیار تاریک می ماند و رطوبت دارد مکان خوبی برای رشد قارچ ها و … خواهد بود. از طرف دیگر این مورد را به یاد داشته باشید که استفاده از روش های غیر اصولی می تواند باعث از بین رفتن جکوزی تان شده و آن را خراب خواهد کرد از این رو از روشی که در ادامه برایتان بررسی می کنیم برای تمیز کردن استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه

از راه های تمیز کردن ساده این بخش از حمام استفاده از جوش شیرین و سرکه می باشد. در واقع محصولات زیاد در بازار برای این کار هستند ولی ساده ترین و پرخطر ترین روش همین جوش شیرین و سرکه می باشد زیرا امکان دارد این ترکیب به لوله های خروجی جکوزی آسیب وارد کرده و در نهایت باعث شود که این لوله ها مشکل دار شود و این مورد را در نظر داشته باشید که باید برای تمیز کردن این بخش از خانه از مواد شستشو خاص و مناسب این کار استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین برای پاکسازی جکوزی

روش پاکسازی جکوزی

اصولی ترین راه برای این که این بخش از خانه را تمیز کنید این است که بعد از حمام کردن حتما با استفاده از یک دستمال نیمه مرطوب ان را تمیز کنید. در این یمان نیازی به استفاده از مواد تمیز کننده و سفید کننده نمی باشد و نیاز نیست از انواعی از لکه  بر ها در این زمینه استفاده شود زیرا این مواد تماما شیمیایی بوده و می تواند آـسیب ای شدید و زیادی را به جکوزی شما وارد نماید. اگر جکوزی تان در فضایی باز قرار دارد بهتر است از یک روکش برای آن استفاده نمایید تا این بخش همراه تمیز مانده و آلودگی های فضای باز در این بخش تجمع پیدا نکند. برای این که این بخش را به صورت عمقی تمیز کنید می توانید از مراحلی که در ادامه بیانم می کنیم استفاده کنید.

  • ابتدایی ترین کار در این زمینه این است که جکوزی را با استفاده از آب داغ پر کرده و سیستم آن را روشن کنید.
  • بگذارید 15 دقیقه زمان بگذرد.
  • اجازه بدهید که آب داغ این وان برای 1 ساعت بماند و دست به آن نزنید.
  • سیستم جکوزی را برای 10 دقیقه روشن کرده و بگذارید این زمان بگذرد.
  • بعد از این ده دقیقه انتهایی می توانید جکوزی را تخلیه نمایید.
  • بعد از تخلیه شدن کامل می توانید درون جکوزی را با دستمال نرم و مرطوب تمیز کرده و خشک کنید.
  • با این روش ساده و اصولی شما یک جکوزی تمیز و سالم دارید و باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که آب داغ می تواند تمامی باکتری ها و میکروب ها را نابود کرده و از بین ببرد.

از بین بردن میکروب های جکوزی

چگونه جکوزی را تمیز نگه داریم؟

برای این که بتوانید از جکوزی خود برای مدت زمان بیش تری استفاده کنید و مانع از بروز مشکلاتی در این زمینه شوید نیاز است تا اطلاعاتی در این مورد داشته باشید و نکاتی را رعایت کنید و در ادامه این نکات را برایتان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • در جکوزی خود از روغن و صابون استفاده کنید و سعی کنید زمانی که به درون آن می روید تمیز باشید. چربی ها و صابون ها باعث می شود تا لوله های تخلیه این مورد گرفته شود و بهتر است به جای این موارد از نمک حمام استفاده کنید.
  • قبل از این که به جکوزی بروید بهتر است دوش بگیرید.
  • برای این که مو های شما درون جکوزی و لوله های تخلیه نرود بهتر است کلاه بپوشید و یا مو های خود را ببندید.
  • استفاده از اسکراب ها و لایه برداری در این سیستم خودداری نمایید و این مورد باعث می شود تا مواد اسکراب و لایه بردار ها در لوله های تخلیه بمانند و ان ها را مسدود می کند.
  • بعد از هر بار استفاده از این دستگاه باید آن را تمیز کنید و این کار را با استفاده از یک دستمال انجام دهید و سعی کنید این بخش را خشک کنید تا محلی برای رشد باکتری ها و قارچ ها نباشد.
  • هر ماه و یا هر دو ماه یک بار جکوزی را با روش اصولی گفته شده تمیز کنید.
  • استفاده از انواعی از محلول ها برای شستن و تمیز کردن این مورد درست نمی باشد و می تواند آسیب های شدید به ان وارد کند از این رو تنها برای تمیز کردنش باید از روش گفته شده استفاده کنید.
  • استفاده از روش های خانگی پاکسازی جکوزی درست نمی باشد و این موارد می تواند به جکوزی تان آسیب های شدید وارد کرده و طول عمر آن را به شدت کاهش خواهد داد.

تمیز کردن جکوزی

حال که با روش اصولی تمیز کردن جکوزی آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعاتی دیگر در مورد تمیز کردن درز سرامیک و تمیز کردن سرامیک کف نیز مشاهده کرده و آگاهی خود را در این زمینه ها نیز افزایش دهید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این میان استفاده نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان