رونمایی از بزرگ‌ترین خریداران نفت کوره روسیه

داده‌های شرکت تحقیقات نفت ال‌اس‌ئی‌جی نشان داد چین و عربستان سعودی بزرگ‌ترین خریداران نفت‌ کوره روسیه در ماه ژوئیه شدند.

رونمایی از بزرگ‌ترین خریداران نفت کوره روسیه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داده‌های شرکت تحقیقات نفت ال‌اس‌ئی‌جی و معامله‌گران نشان داد چین و عربستان سعودی در ماه ژوئیه بیشترین نفت کوره و گازوئیل خلأ را از طریق دریا از روسیه وارد کرده‌اند.

ایلنا از خبرگزاری رویترز نوشت: صادرات نفت کوره و گازوئیل خلأ روسیه از طریق دریا در ماه ژوئیه 7درصد نسبت به ماه ژوئن افزایش یافت و به حدود 4 میلیون و 50 هزار تن رسید که پایان‌یافتن عملیات تعمیر و نگهداری فصلی در پالایشگاه‌های این کشور دلیل رشد صادرات این فرآورده‌ها به‌ شمار می‌رود.

براساس محاسبات رویترز و بنابر داده‌های منابع صنعتی، ظرفیت اولیه پالایش نفت استفاده‌نشده روسیه در ماه ژوئیه با 44درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن به 2 میلیون و 500 هزار تن رسید.

از زمان آغاز تحریم کامل اتحادیه اروپا علیه فرآورده‌های نفتی روسیه در فوریه 2023، کشورهای آسیایی مقصد اصلی نفت کوره و گازوئیل خلأ این کشور بوده‌اند.

صادرات نفت کوره خام و گازوئیل خلأ از بندرهای روسیه به چین در ماه ژوئیه با 18درصد افزایش نسبت به ماه ژوئن به 700 هزار تن رسید.

به گفته منابع بازار، چین نفت کوره خام و گازوئیل خلأ را برای تأمین مواد اولیه پالایشگاه وارد و آن را با نفت خام اورال ترکیب می‌کند.

محاسبات رویترز و داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهد صادرات روسیه به عربستان سعودی هم با افزایش 50درصدی نسبت به ماه ژوئن به 700 هزار تن رسید. عربستان از این فرآورده‌ها بیشتر برای نیروگاه‌های تولید برق در فصل گرم تابستان که مصرف برق به اوج خود می‌رسد، استفاده می‌کند.

در همین حال، عرضه نفت کوره و گازوئیل خلأ روسیه به هند در ماه ژوئیه با 7درصد کاهش به 480 هزار تن رسید، درحالی‌که صادرات فرآورده‌های نفتی سنگین به فجیره در امارات‌متحده عربی از 200 هزار تن به 320 هزار تن افزایش یافت. واردات این نوع فرآورده‌ها به ترکیه هم از 95 هزار و 500 تن به 264 هزار تن رسید.

داده‌های مربوط به کشتی‌ها نیز نشان داد صادرات نفت سوخت و گازوئیل خلأ از بندرهای واقع در اقیانوس آرام در روسیه به کره‌ جنوبی از 36 هزار و 200 تن در ماه ژوئن به 118 هزار تن در ماه ژوئیه رسید.

منابع بازار اعلام کردند حدود 295 هزار تن گازوئیل خلأ و نفت کوره بارگیری‌شده در بندرهای روسیه در ماه ژوئیه برای بارگیری کشتی به کشتی در نزدیکی یونان و مالت منتقل شده است. بیشتر این محموله‌ها به مقصد آسیا صادر می‌شود.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان