طالبان قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کرد

با توشیح قانون امر به معروف و نهی از منکر توسط رهبر حکومت سرپرست افغانستان، وزارتخانه عدلیه از اجرایی شدن آن خبر داد.

طالبان قانون امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا هبت‌الله آخندزاده، رهبر حکومت طالبان، قانون امر به معروف و نهی از منکر این حکومت را در 1 مقدمه، 4 فصل و 35 ماده توشیح کرد و پس از آن وزارت عدلیه از اجرایی شدن آن خبر داد.

بر اساس این گزارش، قانون وزارت امر به معروف و نهی از منکر مسائلی چون حجاب زنان، پوشش مردان، احکام مرتبط با رسانه‌ها و چگونگی رفتار محتسبان این وزارت با مردم را در بر می‌گیرد.

برکت‌الله رسولی سخن‌گوی وزارت عدلیه درباره این قانون گفته است: بر اساس این قانون، این وزارتخانه به امر کردن معروفات و منع کردن از منکرات مطابق شریعت اسلامی و فقه حنفی و نیز مکلف به تامین صلح و برادری میان مردم و منع آن‌ها از تعصبات قومی و زبانی مکلف شده است.

در ماده سیزدهم این قانون که مربوط به حجاب زنان است، پنهان کردن صورت زنان از بیم فتنه ضروری است و شنیده شدن صدای بلند زنان نیز نهی شده است. در این قانون هم‌چنان انتقال زنان عاقل و بالغ بدون همراهی محارم شرعی توسط رانندگان نیز منع شده است.

در ماده بیست‌ودوم این قانون مربوط به رسانه نیز آمده است که از تایپ، رادیو و سایر اشیا مانند آن استفاده سوء نشود. در ماده هفدهم این قانون هم‌چنان درباره مطبوعات و اطلاعات آمده است: مطالبی که در مطبوعات نشر و پخش می‌شوند خلاف شریعت و مذهب نباشد و تحقیر و توهین مسلمان نیز در آن صورت نگیرد و در این مطالب عکس‌های ذی‌روح (جاندار) نیز استفاده نشود.

در ماده بیست‌ودوم این قانون مردان نیز از استفاده از کراوات، تراشیدن ریش و کم کردن آن، اصلاح موها برخلاف شریعت منع شده اند و همچنین دوستی با کفار و کمک به آنها نیز منکرات شمرده شده‌ است.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان