زیدآبادی: پزشکیان شانسی برای عبور کشور از وضعیت نامطلوب است/ طیف جمهوری‌خواهان گذارطلب هر حرکت درونی به سمت اصلاح سیستم را ابطال نظر قبلی‌شان می‌دانند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: پزشکیان صرفاً یک شانس و یا احتمال برای عبور کشور از وضعیت نامطلوب کنونی است و به رغم عدم اطمینان از موفقیت او، لازم است به این شانس فرصت داده شود.

زیدآبادی: پزشکیان شانسی برای عبور کشور از وضعیت نامطلوب است/ طیف جمهوری‌خواهان گذارطلب هر حرکت درونی به سمت اصلاح سیستم را ابطال نظر قبلی‌شان می‌دانند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتشار مطلبی تحت عنوان «گذارطلبان و دولت پزشکیان» در کانال تلگرامی خود نوشت:

برخی از دوستانی که با نام «جمهوری‌خواه» خط مشی «گذارطلبی» را برای خود انتخاب کرده‌اند، گویی از اتفاقات جاری در ایران یعنی شکل‌گیری کابینۀ آقای دکتر پزشکیان ناخشنودند و نوک پیکان حملات‌شان را متوجه خنثی‌سازی اظهارات معطوف به امیدآفرینی شخص پزشکیان و بعضی از وزیران کابینۀ او کرده‌اند.

همانطور که بارها تأکید کرده‌ام، پزشکیان صرفاً یک شانس و یا احتمال برای عبور کشور از وضعیت نامطلوب کنونی است و به رغم عدم اطمینان از موفقیت او، لازم است به این شانس فرصت داده شود تا بلکه جامعۀ ما را به سمت و سوی توسعه‌ای متوازن و پایدار هدایت کند.

از شکست دولت پزشکیان به جز طرف‌هایی که در پی بی‌ثبات‌سازی و ایجاد هرج و مرج کور و نابودکننده در ایران هستند، هیچ کس دیگری سود نمی‌برد. طیف جمهوری‌خواهان گذارطلب هم به طور قطع نه چنین فاجعه‌ای را می‌خواهند و نه نفع‌شان در آن است. با این حساب، قصد آنها از هدف قراردادن دولت پزشکیان چیست؟

به نظرم این دوستان چون پیش از این، نظام جمهوری اسلامی را  مطلقاً «غیرقابل اصلاح» توصیف کرده‌اند، هر حرکت درونی احتمالی به سمت اصلاح سیستم را ابطال نظر قبلی‌شان می‌دانند و بنابراین در صدد تحقیر یا تخفیف یا انکار کامل آن برمی‌آیند.

از آنجا که این دوستان عمدتاً در خارج از کشور به سر می‌برند، موضع‌گیری آنها خواه ناخواه بر دولت‌های اروپایی و یا حتی دولت آمریکا در جهت تعیین سیاست‎شان در برابر دولت پزشکیان بی‌تأثیر نیست. از این رو آنان به اندازۀ خود وزنه‌ای برای افزایش یا کاهش شانس پزشکیان در مسیر موفقیت یا شکست به حساب می‌آیند.

در روزهای آینده به طور مفصل به این موضوع خواهم پرداخت.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان