هشدار سنگین وزارت راه به مالکان/ فقط یک هفته فرصت دارید

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با هشدار به ۹۰ هزار نفر مالک ۵۰۰ هزار واحد مسکونی خالی، گفت: یک هفته به این افراد برای عرضه ملک در بازار فرصت داده شده است.

هشدار سنگین وزارت راه به مالکان/ فقط یک هفته فرصت دارید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابوالفضل نوروزی با اشاره به این‌که 90 هزار مالک بیش از 5 خانه خالی دارند، اظهار کرد: مجموع خانه‌های خالی این افراد به بیش از 500 هزار واحد  می رسد که به آنها اعلام کرده‌ایم باید ملک خود را عرضه یا ثبت کنند.

تسنیم نوشت: وی با اشاره به ماده 54 و 169 قانون مالیات های مستقیم، ادامه داد: بر اساس این مواد قانونی، وزارت راه و شهرسازی مکلف شده خانه‌های خالی را شناسایی و به سازمان مالیاتی معرفی کند. از سال 1352 در قوانین مختلف، موضوع مالیات بر خانه‌های خالی وجود داشته است اما در دولت های قبلی اجرایی نشد.

وی افزود: در دولت سیزدهم اجرای قانون مذکور با اولویت دانه درشت ها و کسانی که خانه‌های خالی زیادی دارند شناسایی شوند. نگاه دولت و وزارت راه و شهرسازی در این موضوع غیر درآمدی است و در واقع به دنبال این نیستیم که پولی گرفته شود بلکه به دنبال آن هستیم این خانه ها عرضه شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن با بیان این‌که در بررسی‌های صورت گرفته 500 هزار خانه خالی اولیه شناسایی شد، اظهار کرد: به صاحبان این واحدها هشدارهای لازم داده شد و اولویت برای کسانی بود که بیش از 100 واحد داشتند. پس از آن اولویت برای صاحبان بیش از 50، 20، 10 و 3 خانه قرار گرفت. نتیجه این پیگیری ها و هشدارها عرضه 182 هزار خانه به بازار بود و آنهایی هم که به هشدارها توجه نکردند بیش از 120 هزار ملک خالی بود که به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم و این سازمان هم در مراحل اخذ و دادرسی مالیاتی است. از این تعداد حدود 60 هزار خانه در تهران طی سال مالیاتی 1400 و 1401 به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

نوروزی به وجود بیش از 90 هزار مالک با بیش از 5 خانه خالی اشاره و بیان کرد: جمع خانه‌های خالی این افراد به بیش از 500 هزار واحد می رسد. به این افراد هشدار داده و پیامک ارسال و اعلام کردیم اگر ملک خود را در بازار عرضه یا در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نکنید، به سازمان مالیاتی معرفی خواهید شد. یک هفته به این افراد فرصت داده شد.

وی با بیان "ممکن است بعضی از این املاک خالی نباشند و مستاجر در آنها حضور داشته باشد" گفت: به دلیل اینکه این خانه ها در سامانه ملی املاک و اسکان خود اظهاری نشده است، مطابق با قانون مشمول جرایم مالیات بر خانه‌های خالی خواهند شد.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان