داعشی‌ها در زندان روسیه دست به گروگانگیری زدند

تصاویر منتشرشده از زندان شماره ۱۹ در منطقه ولگوگراد روسیه حاکی از آن است که زندانیان داعشی طی یک شورش چندین زندانبان را گروگان گرفته و دست‌کم یکی از آن‌ها را کشته‌اند.

داعشی‌ها در زندان روسیه دست به گروگانگیری زدند

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا زندانیان مسلح به چاقو که خود را اعضای داعش معرفی کرده‌اند، دست‌کم یک زندانبان روس را به قتل رسانده و چندین نفر را به گروگان گرفته‌اند. آن‌ها درخواست یک بالگرد و 1.5 میلیون پوند پول کرده‌اند.

به گزارش منابع روسی، دست‌کم یک نفر در شورش زندانیان داعشی در منطقه ولگوگراد روسیه کشته شده و چندین نفر دیگر زخمی شده‌اند و احتمال مرگ آنان وجود دارد. همچنین به گزارش روزنامه اکسپرس انگلیس، دست‌کم سه زندان‌بان کشته شده‌اند.

روزنامه دیلی میل گزارش داد بر اساس تصاویر منتشرشده، دست‌کم پنج نفر از مأموران این زندان در حالیکه در خون خود غلت می‌زدند دیده شدند و یک گروگان‌گیر نیز درحالی‌که سلاح سرد در دست دارد، در نزدیکی یکی از گروگان‌ها دیده می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که یکی از گروگان‌گیرها به خود جلیقه انفجاری بسته باشد.

گروگان‌گیرها گفته‌اند که یک بالگرد با خلبان، 1.5 میلیون پوند پول و یک مسیر هوایی امن به‌سوی جنوب‌شرقی روسیه می‌خواهند تا از این کشور خارج شوند. آن‌ها گفته‌اند که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان، گروگان‌ها را خواهند کشت.

خبرگزاری تاس از کشته‌شدن قطعی یک زندانبان خبر داد و یک مقام اداره خدمات زندان‌های روسیه گفت: «در جریان جلسه کمیسیون انضباطی در زندان اصلاحی شماره 19 در منطقه ولگوگراد، چندین زندانی چند نفر را گروگان گرفته‌اند.»

در گزارش دیلی میل آمده است: «عاملان این حادثه که به نظر می‌رسد سه یا چهار نفر باشند، خود را جنگجویان داعش معرفی کرده‌اند و دست‌کم یکی از آنها به زبان عربی صحبت می‌کند.» همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که 2 نفر از آن‌ها اهل تاجیکستان و 2 نفر دیگر اهل ازبکستان هستند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان