طرز تهیه کلوچه لاهیجان خوشمزه در خانه

برای اینکه طعم متنوع کیک و کلوچه های خانگی را تجربه کنید در این بخش با یک دستور از طرز تهیه کلوچه لاهیجان همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوچه لاهیجان خوشمزه در خانه

کلوچه‌ های لاهیجانی همیشه یکی از خاطره‌ انگیزترین کلوچه‌ ها بوده که شاید به عنوان سوغاتی آن را تهیه کرده اید. اما در این بخش می‌ توانید با طرز تهیه کلوچه لاهیجان خانگی آشنا شوید

برای اینکه انواع شیرینی و کیک‌ های خانگی را بتوانید در خانه تهیه کنید، می‌ توانید با رسپی‌ های ویژه همراه ما باشید. طرز تهیه کلوچه پنیری و کلوچه زیره در این بخش قرار داده شده است.

کلوچه لاهیجان خانگی

مواد اولیه:

  • گردو خرد شده: 350 گرم
  • روغن جامد: 300 گرم
  • روغن مایع: 100 گرم
  • تخم مرغ: 6 عدد
  • کشمش پلویی: 350 گرم
  • شیر: 250 گرم
  • پودر کاکائو: 2 قاشق چای خوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • کشمش پلویی: 350 گرم
  • آرد قنادی: 850 گرم

طرز تهیه کلوچه لاهیجان:

برای داشتن این کوکی با بافت لطیف و ویژه باید ابتدا فر را در 160 درجه سانتیگراد گرم کنید. آرد را چند مرتبه الک کرده و درون ظرفی بزرگ بریزید. به آن بکینگ پودر و مقداری وانیل اضافه نمایید. درون ظرفی مقداری پودر قند و روغن جامد را با یکدیگر ترکیب کرد و با استفاده از همزن برقی هم زده تا یکدست و پفکی شود.

روش تهیه کلوچه لاهیجان

حالا روغن مایع را اضافه کرده و مجدد هم بزنید. تخم مرغ‌ ها را یکی یکی اضافه کرده و همچنان با همزن مواد را ترکیب کنید که یک ترکیب یک دست حاصل شود. شیر و وانیل را هم در مرحله بعدی اضافه نمایید و مواد را به آرامی هم بزنید.

در این بخش مخلوط آرد و بکینگ پودر را در سه مرتبه به مواد کیک اضافه کرده و با همزن دستی به آرامی هم زده تا ترکیب یک دست شده و پف کیک نخوابد. شما می‌ توانید در صورت دلخواه از مقداری پودر کاکائو نیز در این مرحله استفاده نمایید.

گردوها را خرد کرده و به همراه کشمش درون مواد ریخت و هم بزنید. در کف ظرف مناسب یک کاغذ روغنی قرار داده و مواد ترکیب شده کلوچه را درون قالب‌ ها بریزید. شما می‌ توانید مواد را با استفاده از ماسوره نیز کف سینه بریزید. در این صورت باید خمیر را کمی سفت آماده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه کوکی لاهیجانی مواد را درون ماسوره ریخته و در کف سینی که کاغذ روغنی قرار داده شده است، با فاصله از یکدیگر کلوچه‌ ها را بزنید.

طرز تهیه کلوچه لاهیجان

سینی را درون فر قرار داده تا کوکی‌ ها بپزد. بعد از اینکه سطح کوکی‌ ها طلایی شد، از درون فر خارج کرده و زمان دهید تا خنک شود. حالا می‌ توانید کوکی‌ های ویژه خود را با چای سرو کنید. شما برای قالب زدن روی کوکی‌ ها می‌ توانید از قالب‌ های مخصوص نیز استفاده کنید.

این کوکی ویژه را می‌ توانید به عنوان میان وعده و عصرانه سرو کرده و نوش جان کنید. شما می‌ توانید این کوکی را در کنار قهوه و نسکافه نیز نوش جان نمایید. این کوکی ویزه برتی پذیرایی در مهمانی ها نیز عالی است. در صورت دلخواه می توانید برای روی سطح کلوچه ها از مخلوط تخم مرغ رومال استفاده کنید که سطح آن را طلایی می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان