آزادگی حسین(ع)

حسین تنها درس دین داری و دفاع از دین در بحرانی ترین شرایط به آیندگان نیاموخت، بکله حسین علیه السلام چگونه زندگی کردن را به همه آزاد مردان و زنان جامعه اموخت

آزادگی حسین(ع)

حسین تنها درس دین داری و دفاع از دین در بحرانی ترین شرایط به آیندگان نیاموخت، بکله حسین علیه السلام چگونه زندگی کردن را به همه آزاد مردان و زنان جامعه اموخت. به آنان که حتی درد دین ندارند و ارزش های دینی برای آنان مطرح نیست، لیکن درس کرامت و عزت و آزادگی انسانی را خوب می اندیشند و بر خویشتن ذلت و زبونی و بردگی نمی پسندند. به انسان ها اموخت که اگر دین دار هستید جان خود را فدای دین خود کنید.

و اگر ارزش های دینی را ارزش نمی پندارید و زندگی جاوید ان سرا را باور ندارید و زندگی انسان را محدود به این سرا می دانید حتی اگر این گونه کوتاه می اندیشید، در همین چند صباح زندگی آزاد مرد باشید. ذلت و زبونی و بردگی دیگری را بر خویش نپسندید. زیرا بردگی دیگری با عزت و کرامت انسانی نا سازگاری است. انسان آزاد اندیش ذلت انسان همنوع و همسان خویش را بر خود روا نمی دارد. چند روز دنیا را هم راست قامت و سرا فراز می زید.
این پیام حسین به همه آزاد مردان و زنان جامعه است و یحکم یا شیعه ال سفیان ان لم یکن دین و کنتم لا تخافون المعاد فکرنوا احرارا فی دنیا کم. (1) .
وای بر شما پیروان ال سفیان، اگر دین ندارید از روز واپسین نمی هراسید، در دنیا آزاده باشید. شما مردم به خاطر بغض و عداوت و کینه و به خاطر فرهنگ سازی که حزب عثمانیه پدیدار ساخته و به خاطر تطمیع و تزویر و زوری که بر شما روا دیده، ذلت را پذیرفته اید در برابر صف حق ایستاده اید. به امر پلیدهایی مانند یزید و عبید الله که هیچ ارزش انسانی در زندگی آنان به چشم نمی خورد، خوشتن را فرو مایه نکنید و فریب وعده های آنان نخورید. چرا شما به خاطر چند روز زندگی دنیا ذلت زبونی و بردگی ال ابوسفیان (حزب عثمانیه) را پذیرفته اید. اگر دین را باور ندارید و اگر آخرت را ایمان ندارید لااقل در زندگی دنیا آزاد باشید چرا بردگی یزید؟! و یزیدها در هر زمان؟

 

پی نوشت: 

(1) فتوح، ج 5، ص 134.


منبع : سایت عاشورا
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان