میلیون‌ها زن در آمریکا علیه مردان تظاهرات کردند

در ««سیراکوس» زنان شال‌گردن‌ها،... [لباس‌های زیر]، بیگودی، ماتیک و لوازم آرایش خود را در صندوق‌های خاکروبه که در یکی از میدان‌های شهر گذاشته شده، می‌ریزند...

میلیون‌ها زن در آمریکا علیه مردان تظاهرات کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز چهارشنبه چهارم شهریور 1349 روزنامه‌ی اطلاعات خبری مبنی بر تظاهرات سراسری زنان در آمریکا علیه مردان منتشر کرد، متن خبر به این شرح بود:

نیویورک: ایالات متحده امروز [چهارشنبه 4 شهریور 1349] شاهد یکی از بی‌سابقه‌ترین پدیده‌های قرن است. «جبهه آزادی‌بخش زن» که خواستار حقوق مساوی برای جنس لطیف است تصمیم گرفته است در سراسر ایالات متحده‌ی آمریکا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام تظاهرات عظیم و بی‌سابقه‌ای برپا کنند.

امروز زنان کار منزل و نگهداری کودکان خود را رها کرده در خیابان‌های شهرهای بزرگ رژه رفتند. جنگی که زنان آمریکا علیه مردان بپا کرده‌اند تنها در اتاق‌های خواب نخواهد بود. بلکه دامنه‌ی جنگ به خیابان‌ها می‌کشد و جنبه‌ی سیاسی به خود می‌گیرد.

در نیویورک زنان در خیابان پنجم در یک رژه‌ی عظیم شرکت کردند. آنان در ساختمان شهرداری با مقامات شهرداری ملاقات کرده و پیروزی خود را جشن گرفتند و در دهکده‌ی «گرینویچ» به رقص و شادی می‌پردازند.

هنوز معلوم نیست که از مردان برای شرکت در این تظاهرات دعوت شده است یا نه.

در ««سیراکوس» زنان شال‌گردن‌ها،... [لباس‌های زیر]، بیگودی، ماتیک و لوازم آرایش خود را در صندوق‌های خاکروبه که در یکی از میدان‌های شهر گذاشته شده، می‌ریزند و به این ترتیب لوازمی را که جبهه آزادی‌بخش زنان آن را جزئی از وسایل بدبختی زنان می‌دانند دور ریختند.

در بوستون زنان خشمگین در برابر پارلمان «ماساچوست» تابوت بزرگی قرار دادند که روی آن‌ها تعداد قربانیان سقط جنین نوشته شده است.

در «ایندیانا پولیس» زنان به کارگاه‌ها و دفاتر کار شوهران خود هجوم برده و به عنوان اعتراض به کمبود محل‌های مخصوص نگهداری اطفال کودکان خود را به دست شوهران‌شان سپردند.

در شهرها گروهی از شوهران و جوانانی که تازه نامزد شده اند قول داده‌اند که در جریان تظاهرات نگهداری کودکان خردسال را به عهده بگیرند.

در واشنگتن تظاهرات عظیمی در میدان «لافایت» برپا می‌شود و کلیه‌ی زنان در آن‌جا اجتماع کرده و تلگرام‌های تبریک برای هشتاد تن از یکصد سناتور که طرفدار تساوی حقوق زنان هستند مخابره می‌کنند.

در سراسر آمریکا شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی به نفع زنان فعالیت می‌کنند.

سازمان‌دهندگان این تظاهرات به وسیله‌ی پیام‌های رادیویی از زنان آمریکا درخواست خواهند کرد که بعضی موسسات آمریکایی را که با زنان «مانند یک تکه گوشت» رفتار می‌کنند تحریم کنند.

بسیاری از کمیته‌های بانوان سیاه‌پوست اعلام کرده‌اند که آن‌ها از تظاهرات روز چهارشنبه پشتیبانی نخواهند کرد.

259

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان