۲۸ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی در کرمانشاه ثبت شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از ثبت ۲۸ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی در استان خبر داد.

28 هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی در کرمانشاه ثبت شده است

بهزاد شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: از  28 هزار سالمند تحت پوشش سازمان بهزیستی، 13 هزار مربوط به شهرستان کرمانشاه و 15 هزار مربوط به شهرستان های دیگر است.

وی  افزود: سالمندان تحت پوشش بهزیستی در چهار گروه برای نگهداری تقسیم بندی شده‌اند که شامل ویزیت در منزل: تیم متخصص برای ارائه خدمات پزشکی به منزل سالمند حضور پیدا می‌کند؛ مراکز روزانه: سالمند فعالیت‌های ورزشی، هنری و آموزشی که شامل: سوادآموزی، انگلیسی، نقاشی، خطاطی، موسیقی و دیگر هنرها را  در این مراکز آموزش می‌بیند؛ مراکز شبانه: خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی (سه تا چهار ساعت در هفته)، مددکاری، روانشناسی، پزشکی( 2بار در هفته) به سالمندان با وجود پرستار مخصوص نگهداری سالمند ارائه می‌شود و خانه حمایتی: سالمند توانمند است و همه ی کارهای خود را انجام می‌دهد و در این مراکز حمایت می‌شود است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به تعداد مراکز، تصریح کرد: در شهرستان‌ کرمانشاه پنج مرکز روزانه (2 مرد و سه زن) و پنج مرکز شبانه( 2 مرد و 3زن) برای نگهداری سالمندان فعالیت دارند.

شهبازی گفت: سالمندانی که در مراکز نگهداری می‌شوند  از سن 60 تا 80 سال به بالا هستند، 60 تا 70 شامل سالمندان جوان، 70 تا 80 شامل سالمندان میان‌سال  و 80 به بالا سالمندان پیر که خانواده ها قادر به نگهداری نیستند و در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به بودجه تعیین شده برای سالمندان بیان کرد: آن دسته از سالمندان که توانایی مالی داشته باشند خانواده‌ها هزینه نگهداری را به صورت آزاد  پرداخت می‌کنند و سالمندان جزو دهک‌های پایین که تشهیص آن توسط کارشناس است از سهم مشارکت (هم دولت و هم خانواده) هزینه نگهداری آنها پرداخت می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان