مراقبت از موی پروتئین شده و نکات مهم پروتئین تراپی مو

اگر می خواهید موهای آسیب دیده خود را بهبود ببخشید و آنها را ترمیم کنید تا موهایی زیبا و سالم و با طراوت داشته باشید، نیاز است از روش های احیا و مراقبتی مو مانند پروتئین تراپی بهره ببرید. اما برای نتیجه گیری بهتر و هدر نرفتن زحمات پروتئن تراپی، بهتر است کارها و اقدامات مفید و لازم برای مراقبت از موهای پروتئین شده را انجام دهید.

مراقبت از موی پروتئین شده و نکات مهم پروتئین تراپی مو

پروتئین تراپی مو یکی از متدهای تقویت و ترمیم موها در زمان آسیب دیدگی به شمار می رود به وسیله آبرسانی به مو از میزان آن کاسته و مانع از آسیب بیشتر می شود. به این صورت که پروتئین هیدرولیز گردیده به موهای سر افزوده می گردد و موجب پر شدن خلاء کوتیکول های مو می شود و به این ترتیب الاستیسته کامل موها را بهبود بخشیده و به سلامت موها منجر می گردد. روش های مختلفی برای تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده به کار می رود که یکی از آنها پروتئین تراپی می باشد. در واقع برای زیبا بودن لازم است تا شما علاوه بر مراقبت پوست به مراقبت مو نیز اهمیت داده و از بروز مشکلاتی نظیر موخوره مو، ریزش مو، شکنندگی مو جلوگیری کرده و در صورت به وجود آمدن آنها، به فکر درمان آنها بیفتید. پس از پروتئین تراپی برای نتیجه گیری بهتر پیشنهاد می کنیم پس از پروتئین تراپی، با راهکارهای مراقبت از موی پروتئین شده آشنایی داشته و آن را به کار ببرید.

پروتئین تراپی چیست؟

ممکن است بعد از انجام دکلره کردن موها، رنگ زدن متوالی موها، استفاده زیاد از لوازم حرارتی مانند اتوی مو و سشوار، تعذیه نامناسب و … موهای شما دچار آسیب شود که در این صورت موهای شما مانند یک بیمار است که نیاز به درمان و روش های مراقبتی دارد، استفاده از کرم مو، ماسک مو روش هایی ساده هستند که اغلب انجام می دهید، اما برای دستیابی به نتیجه ای چشمگیر و ماندگار بهتر است به سراغ یک روش امتحان پس داده مانند پروتئین تراپی بروید. پروتئین تراپی یک شیوه مراقبتی برای موهای دچار آسیب دیدگی می باشد که وظیفه آبرسانی را برعهده داشته و به این وسیله از آسیب زیادتر مانع می شود. پروتئین تراپی مانند کراتینه کردن موها و نیز کلاژن تراپی و کوکتل تراپی مو، پلکس تراپی مو، خاویار تراپی مو ، آرژنین تراپی مو از روش های تقویتی موها به شمار می رود.

پروتئین تراپی چیست؟ روش های مراقبت از موها پس از این تراپی

با توجه به اینکه جنس موها از پروتئین است، به دلایل مختلفی نظیر استفاده از وسایل حرارتی، دکلره و رنگ زدن مکرر موها و … از میزان پروتئین موجود در موها کاسته شده و در نتیجه موها را آسیب دیده، شکننده و ضعیف می نماید. انواع محصول های پروتئین های گوناگون نظیر کراتین، پروتئین گندم، کراتین هیدرولیز گردیده و دیگر پروتئین های طبیعی بعنوان لایه ای محافظ بر روی سطح موها می نشیند و ساختار درونی آنها را تغذیه رسانده و موجب استحکام و تقویت آنها می شود.در واقع پروتئین تراپی را با اهدافی همچون زیاد شدن سلامت و قدرت موها، تقویت موها، درمان ریزش مو، بهبود آسیب دیدگی و شکننده بودن موها، ترمیم و بازسازی مو پس از آسیب های حرارتی و شیمیایی، حجیم کردن و ضخیم کردن موها، نرم و لطیف کردن موها، رفع موخوره مو انجام می دهند.

مراقبت از موی پروتئین شده با چند راهکار موثر

با پروتئنی تراپی لایه ای محافظت کننده بر روی موها ایجاد می شود که موهای آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می کند و از آسیب از بین رفتن پروتئین کوتیکول های م مانع می گردد.با انجام راهکارهای مراقبتی پس از پروتئین تراپی می توانید موهای خود را زیباتر کنید.

حمام نرفتن حداقل یک شبانه روز پس از پروتئین تراپی، رنگ و دکلره نزدن دستکم تا سه روز پس از پروتئین تراپی، انجام روغن تراپی،انتخاب شامپوی بدون سولفات، بهره بردن از ماسک مویی مناسب، بهره بردن از برس مویی مناسب، استفاده از سشوار پس از استحمام، کاهش دفعات استفاده از مدل موی دم اسبی، شنا نکردن در آبهای دارای کلر، انتخاب روبالشی از جنس ابریشم برای بالش از جمله نکات و راهکارهایی است که پس از انجام پروتئین تراپی باید انجام داد.

مراقبت از موی پروتئین شده

پرهیز از استحمام برای دستکم یک شبانه روز

در پروتئین تراپی، از مواد تراپی بهره برده می شود که لازم است برای یک شبانه روز بر روی موهای شما ثابت باشند که حمام کردن این مواد را از بین می برد و در نتیجه پروتئین تراپی را بی فایده می کند. پس دستکم برای یک شبانه روز استحمام نکنید. می توانید موهای خود را با کلاه بپوشانید و دوش بگیرید.

دکلره و رنگ زدن دستکم تا 72 ساعت قدغن

اگر تجربه پروتئین تراپی و یا هر نوع تراپی دیگر برای موهای خود داشته اید، خوب است دستکم تا 72 ساعت یا 7 روز پس از انجام پروتئین تراپی، دکلره و رنگ مو را انجام ندهید؛ زیرا دکلره و رنگهای مو دارای مواد شیمیایی هستند که تاثیر تراپی را کاهش داده و از زیبایی موهای شما می کاهد. پس اگر تمایل به دکلره و یا رنگ زدن موها و افزایش جذابیت دارید، می توانید پیش از تراپی با پروتئین این کار را انجام بدهید.

استفاده از سشوار پس از استحمام

پس از پروتئین تراپی حتما موهای خود را با استفاده از سشوار خشک نمایید که انجام این کار یکی از راهکارهای مراقبت پس از پروتئین تراپی مو است. البته به این نکته توجه نمایید که استفاده زیاد و مکرر از لوازم حرارتی مو مانند سشوار می تواند آسیب زیادی به موها برساند؛ بنابراین می توانید از روش های حالت دادن به مو بدون سشوار و حرارت بهره ببرید.

همچنین هنگام شستن موها داحل حمام،خوب است موهای خود را آرام شسته و کف سر را به آرامی و آهسته ماساژ بدهید. به هیچ وجه نباید آنها را درون حمام شانه بزنید.

چگونه از موهای خود بعد از پروتئین تراپی نگهداری کنیم؟

انتخاب شامپوی بدون سولفات

بعد از پروتئین تراپی مو نیاز است به یکسری نکات برای مراقبت از موهای تراپی شده خود توجه نمایید، یکی از این راهکارها انتخاب شامپوی بدون سولفات مناسب با پوست سر شما (چرب، خشک و یا معمولی) می باشد. شامپوهای سولفات دار و معمولی باعث جذب رطوبت مو و در نتیجه خشک شدن موها می گردد. چنانچه قسمت انتهایی ساقه موها دچار خشکی گردد، امکان ایجاد موخوره هم شدت می گیرد.

استفاده از ماسک مو

انتخاب یک ماسک موی مناسب یکی از راهکارهای مراقبت از موی پروتئین تراپی شده محسوب می شود. درون حمام ماسک را بر روی موهای تقسیم بندی شده قرار بدهید و برای ده دقیقه بر روی موهایتان بماند و بعد آبکشی نمایید. با استفاده از ماسک مو موها را باطراوت و براق می نماید و خشکی آن را برطرف می کند.

انتخاب برس مناسب و کاهش بستن موی دم اسبی

یکی از راهکارهای مراقبتی برای موهای پروتئین تراپی، کم کردن دفعات بستن موها به شکل دم اسبی است؛ زیرا هم حالت موها تغییر پیدا می کند و هم از سویی موها را با فشار زیاد و به مدل دم اسبی می بندید، موهای اطراف پیشانی شما کم می گردد.

همچنین بهتر است برس مناسبی را برای شانه زدن موهای خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال برس چوبی دارای دندانه هایی بلند انتخاب خوبی به شمار می رود تا درصد آسیب دیدگی مو را کاهش داده و موها را آسان تر باز می نماید.

مراقبت از موهایی که پروتئین کرده اید

روبالشی با جنس ابریشم

مدل روبالشی خود را با جنس ساتن ابریشم انتخاب نمایید، اما می توانید هر طرح و رنگی را برای آن انتخاب نمایید. همچنین خوب است هر هفته آن را بشویید و به نظافت آن رسیدگی نمایید.

روغن تراپی

روغن تراپی یکی دیگر از راهکارهای مراقبت پس از پروتئین تراپی مو می باشد. با استفاده از روغن های مختلف مانند روغن آرگان، روغن زیتون، روغن بادام، روغن نارگیل و سایر روغن ها پس از گذشت 14 روز روغن تراپی را به منظور مراقبت از موهای پروتئین شده انجام بدهید.

پروتئین تراپی چیست؟ روش های مراقبت از موها پس از این تراپی

شنا نکردن در آب کلردار استخرها

اگر در استخری شنا کنید که آب آن کلر دارد، موهایتان تغییر رنگ داده و در نتیجه از زیبایی موها کاسته می گردد. چنانچه شنا کردن در استخر بنا به دلایل مختلف پزشکی و … الزامی است؛ پس با استفاده از کلاه مخصوص شنا، موها را بپوشانید.   مراقبت از موی پروتئین شده با انجام چند کار و چند نکته

پروتدین تراپی برای چه موهایی مناسب و چه موهایی نامناسب است؟

پروتئین تراپی که یکی از روش های تقویتی مو محسوب می شود که عوارضی ندارد. اما با این وجود برای برخی از افراد یک الزام و نیاز به شمار می رود و برخی دیگر نباید آن را انجام دهند:

پیشنهاد شده ها

ولی موهایی که به خاطر دکلره شدن، رنگ زدن های مکرر، تغذیه نامناسب، استفاده زیاد از وسایل حرارتی و … خشک و ضخیم و وز شده اند، به بیانی آسیب دیده اند؛ استفاده از این تراپی الزامی است و حتما باید انجام بدهد.

منع شده ها

داشتن حساسیت به ترکیبات محصول های پروتئین تراپی، داشتن پوستی حساس، وجود زخم، التهاب، ترشحات غیر عادی و عفونت، مادران شیرده و نیز بانوان باردار، داشتن اختلالات هورمونی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان