ماموت‌های پشمالو از دنیای مردگان برمی‌گردند

شرکت علوم زیستی و مهندسی ژنتیک کلوسال(Colossal) در خط مقدم پروژه جاه‌طلبانه به زندگی برگرداندن ماموت‌های پشمالو قرار دارد و به نظر می‌رسد به هدف خود نزدیکتر شده‌اند.

ماموت‌های پشمالو از دنیای مردگان برمی‌گردند

به گزارش خبرآنلاین، هدف محققان شرکت کلوسال بازیابی ماموت پشمالوی غول پیکر است. نمونه فسیلی 52 هزار ساله‌ای که اخیراً تجزیه و تحلیل شد، میلیون‌ها برابر داده‌های توالی بیشتری ارائه داد و اولین مجموعه کامل از کروموزوم‌ها را در اختیار لاو دالن، دیرینه‌شناس و استاد ژنومیک تکوینی در دانشگاه استکهلم که یکی از اعضای هیئت مشورتی شرکت کلوسال است، قرار داد.

اما نقشه‌برداری و توالی‌یابی دی‌ان‌ای یک ماموت پشمالو کار آسانی نبود. این کار شبیه به حل یک پازل با سه میلیارد قطعه است. فناوری پیشرفته شرکت کلوسال، محققان آن را قادر کرد تا با موفقیت 28 کروموزوم را با جزئیات بی‌سابقه مدل‌سازی کنند.

در حال حاضر، دالن و همکارانش هنوز به کل ژنوم آن نرسیده‌اند، زیرا بعضی از رشته‌های کد تکراری هنوز چالش برانگیز هستند. با این وجود، آنها با جمع‌آوری بیش از 60 نمونه تا حد امکان یک ژنوم کامل را جمع‌آوری کرده‌اند و ژن‌های کلیدی مرتبط با هوای سرد را شناسایی کرده‌اند.

به گفته محققان این شرکت، ما احتمالاً تا سال 2028 اولین نوزاد ماموت را خواهیم دید.

در «غول‌های پشمالوی منقرض شده 4 سال دیگر به زمین برمی‌گردند» بیشتر درباره این پروژه جاه‌طلبانه بخوانید.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان