فرود شگفت‌انگیز جنگنده‌های اف ۳۵ در بزرگراه / عکس

جنگنده پیشرفته و قدرتمند F-۳۵ Lightning II از نیروی هوایی ایالات متحده به‌تازگی به دستاوردی مهم رسیده است.

فرود شگفت‌انگیز جنگنده‌های اف 35 در بزرگراه / عکس

امیرمسعود عابدین_ در یک اتفاق مهم و جذاب، دو فروند هواپیمای F-35 Lightning II از نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) به‌تازگی یک فرود تاریخی را در بزرگراهی در فنلاند با موفقیت انجام دادند. این اولین باری است که جنگنده های نسل پنجم ایالات متحده از جاده به جای باند استفاده می کنند. این فرود تاریخی بخشی از تمرین سالانه پایگاه جاده ای فنلاند بود که توسط نیروی هوایی این کشور سازماندهی شد. شرکت F-35 در این رزمایش، همکاری رو به رشد بین ایالات متحده و فنلاند را نشان می دهد.

فرود جنگنده‌های اف 35 در بزرگراه / عکس

در حالی که این دستاورد اولین فرود F-35 های ایالات متحده در یک جاده اروپایی است، اما اولین نمونه از فرود F-35 در بزرگراه به حساب نمی‌آید. در سال 2023، یک F-35A نروژی از بزرگراه فنلاند در طول تمرین BAANA پرواز کرد.

بزرگراه‌ها می‌توانند به عنوان مکان‌های جایگزین حیاتی برای نیروهای هوایی در صورتی که پایگاه‌های اولیه در معرض خطر یا غیرقابل دسترسی باشند، عمل کنند. این رویکرد، مقرون به صرفه است و تنها به یک مسافت 3 کیلومتری تقویت شده نیاز دارد که می تواند در یک منطقه دور افتاده مانند جنگل قرار گیرد.

فرود جنگنده‌های اف 35 در بزرگراه / عکس

علاوه بر آن، این امر به کامیون های تخصصی برای پشتیبانی لجستیکی نیاز دارد که پس از تکمیل نقش آنها به راحتی پراکنده می شوند. این حداقل زیرساخت و لجستیک انعطاف پذیر، آن را به یک راه حل عملی و اقتصادی برای تقویت عملیات نظامی تبدیل می کند.

منبع: eurasiantimes

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان