سوالات و پاسخنامه ی کنکور سراسری

روز شمار کنکور سراسری ۱۴۰۳ به پایان رسید و کنکور برگزار شد، یکی از دغدغه های کنکوری های سال بعد دریافت دفترچه سوالات کنکور سال گذشته به همراه پاسخنامه صحیح و تشریحی آن است.

سوالات و پاسخنامه ی کنکور سراسری

روز شمار کنکور سراسری 1403 به پایان رسید و کنکور برگزار شد، یکی از دغدغه های کنکوری های سال بعد دریافت دفترچه سوالات کنکور سال گذشته به همراه پاسخنامه صحیح و تشریحی آن است.

کنکور از سال 98 که شروع کنکور نظام جدید بود تا آخرین کنکور برگزار شده، هر سال نشان داده است که سورپرایز های مخصوص به خود را دارد و خواهد داشت، از کنکور ساده‌ی سال98 تا درس فوق سختی مثل ریاضی کنکور سال 1400، با بررسی سیر فراز و فرود کنکور سراسری میفهمیم که منبعی جز سوالات کنکور سراسری نمی‌تواند تفکر طراح و جزییات مورد علاقه آنهارا به ما نشان دهد.

استفاده از دفترچه های کنکور سراسری اصولی دارد که در ادامه به بررسی کامل آن میپردازیم.

اهمیت توجه به سوالات کنکور

اولین نکته ای که باید مورد توجه ما باشد این است که حذف دروس عمومی از کنکور در سال بعد از 1401 باعث تغییر نگاه و تفکر طراح نسبت به سوالات دروس تخصصی شد، مقایسه سوالات دروس تخصصی سال 1402 و بعد از آن با 1401 و قبل آن باید مدنظر شما باشد.

با نگاهی به تک تک سوالات کنکور متوجه سیر تکراری در موضوعات و تعداد سوالات مطرح شده برای هر موضوع درسی در کنکور خواهیم شد، خوشبختانه تقریبا این روند ثبات نسبی ای داشته است و به مشاوران در برنامه ریزی ها و توجه به مباحث مختلف کمک شایانی کرده است، پس دانش آموزی که سوالات کنکور را به خوبی بررسی کند، با سبک تفکر طراح و از همه مهم تر روند تغییر یافته آن آشنا می‌شود و از طرفی در استراتژی مطالعاتی خود تغییرات بنیادی بر اساس کنکور سراسری، تغییراتی خواهد داد.

برای دانلود دفترچه سوالات کنکور سراسری در سه رشته ی تجربی، ریاضی و انسانی و همچنین آزمون فرهنگیان به سایت ماز مراجعه کنید

بررسی منابع شبیه ساز آزمون سراسری

با توجه به اهمیت سوالات کنکور و واقف بودن انتشارات به این موضوع، منابع مختلفی در این زمینه تالیف شده است که در ادامه به بررسی مختصر آنها میپردازیم:

  • H3پکیج شبیه ساز مارکوپولو ماز: خلاصه ی مارکوپولوی ماز این است که مولفان خوش ذوق این پکیج کتاب های دیگر موسسات را بررسی کرده اند، از رتبه‌های برتر نظرسنجی کرده اند و مزایا و معایب آنها را استخراج کرده و همه و همه را مدنظر قرار داده و مارکوپولو را تالیف کردند! هیجان انگیز است که بدانید مارکوپولو شامل بسته ی امتحان نهایی، تخمین رتبه بر اساس نتیجه ی آزمون، پیش بینی کنکور و پادکست های مشاوره ای هم هست و پکیجی کامل را در اختیار دارید.
  • H3پکیج شبیه ساز کنکوریوم مهروماه: سوالات و پاسخنامه ی تشریحی کنکور سراسری را در اختیار دارید، یک اپلیکیشن جهت تصحیح خودکار پاسخ برگ شما، وجود دفترچه های جداگانه به سبک واقعی کنکور از ویژگی های این پکیج است.
  • H3کتاب چند کنکور خیلی سبز: نسبتا معمولی تر از دو مورد قبل است و میتوان متن روان و صمیمی پاسخنامه را از ویژگی های مثبت آن دانست، در کنار پاسخنامه به ارائه نکات مشاوره ای که در پاسخدهی شما کمک کننده است میپردازد.
  • H3کتاب دور دنیا در 4 ساعت گاج: تمام سوالات و دفترچه های کنکور در یک جلد کتاب، و پاسخنامه در جلد دیگری گردآوری شده است. نکته حائز اهمیتی درباره ی کتاب دور دنیا به چشم نمیخورد و صرفا طبق آخرین تغییرات کنکور سراسری بروز شده است.

در انتهای مطلب درباره ی نحوه درست بررسی سوالات کنکور خواهیم گفت.

تحلیل ویدئویی کنکور سراسری

اگر شما هم مثل ما طرفدار یک پاسخنامه ی گویا، با توضیحاتی علاوه در نکات آموزشی و مشاوره ای برای هر تست هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

تک تک سوالات کنکور های گذشته توسط اساتید بینظیر ماز که اساتید کلاس آنلاین ماز نیز هستند و قطعا نام و آوازه ی آنهارا شنیده اید، تحلیل شده اند و در آن دام های سوالات، ایده و تفکر طراح کنکور، پیش بینی برای سال بعد، نکات حل سریعتر تست های کنکور گنجانده شده است.

همین حالا تحلیل ویدئویی سوالات کنکور سراسری اخیر را از سایت ماز میتوانید دریافت کنید.

نظرات رتبه های برتر

طی مصاحبه هایی که با رتبه های برتر کنکور کردیم به اتفاق همه ی آنها این نکته را متذکر شدند که بررسی تمام سوالات و پاسخنامه ی کنکور سراسری را نه یک بار بلکه چندین مرتبه دور کرده اند، رتبه 199 کنکور در منطقه سه کنکور 1403 عنوان کرد که آنقدر سوالات کنکور را برای خود تکرار کرده است که با دیدن تست کنکور، سالی که آن تست آمده است را تشخیص می‌دهد!

اکثر رتبه های برتر تحلیل تست های کنکور را به آخر سال محول نکرده و از همان ابتدا به صورت فصل به فصل به بررسی کنکور پرداخته اند.

برای دریافت سوالات و پاسخنامه ی فوق تشریحی کنکور سراسری به سایت ماز سر بزنید.

نحوه بررسی سوالات کنکور

هدف ما از حل تست های کنکور، صرفا زدن چند تست خوب و استاندارد نیست! سوالات کنکور چراغ راه شما در فضای مبهم کنکور هستند، یکی از راه های یادگیری نحوه بررسی کامل و دقیق سوالات، تماشای حل ویدئویی کنکور توسط اساتید ماز است که می‌توانید با مراجعه به سایت ماز به آنها دسترسی داشته باشید.

البته که نکات مورد نیاز و پیش بینی سوالات کنکور، قبل برگزاری کنکور توسط برترین اساتید ایران که در ماز گرد هم آمده‌اند، در کلاس های آنلاین ماز دردسترس شما عزیزان است.

در نهایت، حتما در حل تست های کنکور به نکات زیر توجه کنید :

تحلیل هر تست کنکور باید شامل بررسی سطح آسانی یا دشواری آن تست، مبحثی که آن تست از آن طرح شده است، سبک طراحی آن تست که می‌تواند شامل تست های شمارشی، چند مرحله ای، جاخالی، شکل های کتاب و ترکیبی باشد.

معمولا نیمی از نکاتی که در یک کنکور مورد توجه طراح بوده در سال بعد، دوباره تکرار می‌شوند ولی با ظاهری جدید! بنابراین نگاهی عمیق به سوالات کنکور و بررسی سایر زوایای مسئله ی مطرح شده در تست، راهگشا خواهد بود.

ما در ماز در تلاش هستیم تا دسترسی هرچه سریع تر و راحت تر شما به منابع مورد نیازتان فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان