رسیدگی قضایی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد

معاون اول قوه قضائیه گفت: رسیدگی قضایی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد چنان که در خصوص این معیار برخی مجتهدان فتوا داده اند که هر آن چیزی که ایجاد بدبینی به دین کند گناه کبیره است.

رسیدگی قضایی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی در همایش سراسری مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح در مشهد، اظهارکرد: برخی رفتارها با این عنوان که قاضی هستیم و استقلال داریم و می‌توانیم هرگونه کاری انجام دهیم تبعات سنگین دینی دارد و به عشق و علاقه و محبت دینی خدشه وارد می‌کند.

وی گفت: رسیدگی قضایی و اجرای عدالت باید با معیار دینی باشد چنان که در خصوص این معیار برخی مجتهدان فتوا داده اند که هر آن چیزی که ایجاد بدبینی به دین کند گناه کبیره است.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: اجرای عدالت ما باید مانند رفتار امام علی(ع) باشد که محکومی که از اجرای عدالت علی زخم خورده بود نیز باز هم او را می ستود.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: قبل از همه چیز آیین دادرسی ما باید به شیوه امام علی(ع) باشد و حتی در رفتار با متهمان نگاه ما به آنان یکسان باشد و غضبناک و غضب آلوده قضاوت نکنیم بلکه رفتار ما به گونه ای باشد که مجرم احساس کند تنبیه او توام با عشق و دلسوزی و با هدف اصلاح است.

وی گفت: اقدام قضایی ما باید مردم را علاقه مند و مشتاق به دین کند و اگر رفتار سازمانی و قضایی را با مفاهیم دینی و معرفتی به کار می بریم باید تلاش خود را نیز با انگیزه دینی پیش ببریم.

حجت‌الاسلام خلیلی افزود: رسیدگی به پرونده ها باید توام با دلسوزی باشد به عبارتی دیگر باید نحوه رسیدگی قضایی به گونه ای باشد که سرمایه اجتماعی افزایش یابد و البته در جای خود و آن گاه که یک جنایت در جامعه رخ می دهد و یا کسی می خواهد به امنیت میهن خدشه وارد کند باید سخت و با قدرت با مرتکبان این جنایات برخورد شود.

وی تصریح کرد: فعالیت سازمان قضایی نیروهای مسلح ضمن پراهمیت بودن دارای ظرافت خاصی است به این معنا که مدیران سازمان قضایی نیروهای مسلح، صیانتگر نیروهایی هستند که باید هم اقتدارشان حفظ شود و هم در عین حال باید نقص هایشان گرفته شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان