آی‌اواس ۱۸ استفاده از قطعات آیفون های دزدی را غیرممکن می‌کند!

قابلیت جدید قفل فعال‌سازی قطعات در iOS ۱۸ استفاده از قطعات دزدی در آیفون ها را غیرممکن خواهد کرد. آیا کوپرتینویی‌ها با این کار قادر به کاهش آمار سرقت گوشی‌های خود هستند؟

آی‌اواس 18 استفاده از قطعات آیفون های دزدی را غیرممکن می‌کند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، مدتی پیش اپل از ایجاد تغییراتی در سیاست تعمیرات خود خبر داد و تعمیر کردن آیفون‌های با قطعات اصلی را برای کاربران این گوشی‌ها ساده‌تر کرد. در همین حین کوپرتینویی‌ها همچنین از راه‌اندازی سیستم قفل فعال‌سازی برای قطعات آیفون خبر دادند که استفاده از قطعات دزدی در این گوشی را عملا غیرممکن می‌کند. این قابلیت جدید در iOS 18 تعبیه شده و به‌زودی در اختیار آیفون‌داران قرار خواهد گرفت.

قفل فعال‌سازی قطعات در iOS 18؛ راهکار اپل برای جلوگیری از استفاده از قطعات آیفون های دزدی

بر اساس اطلاعاتی که BetaProfiles به‌تازگی منتشر کرده، نسخه آماده عرضه آی او اس 18 که به‌زودی در اختیار توسعه‌دهندگان و تست‌کنندگان بتای این سیستم عامل قرار خواهد گرفت قابلیت Activation Lock برای قطعات را به کاربران آیفون ارائه خواهد کرد.

به‌ادعای اپل، این قابلیت اکانت اپل کاربران آیفون را نه فقط به خود این گوشی، بلکه به قطعات مختلف آن از جمله باتری، دوربین و صفحه نمایش متصل می‌کند و اجزای اوریجینال گوشی را بر اساس سریال نامبر به اکانت کاربر متصل می‌نماید.

هدف اپل از اجرایی کردن این طرح جلوگیری از فروش قطعات آیفون های دزدی به کاربران است که اکنون در سرتاسر دنیا بازار سیاه گسترده‌ای دارد. به این ترتیب در صورتی که iOS تشخیص دهد یک آیفون از اجزای کارکرده و دست دوم استفاده می‌کند از کاربر درخواست اپل آیدی صاحب اصلی قطعه به کار رفته را کرده و در صورت عدم وارد کردن رمز مناسب استفاده از آن را غیرممکن می‌سازد.

جالب این‌جاست که برخی کاربران کنجکاو آیفون که سیستم عامل آی او اس 18 را روی گوشی خود نصب کرده بودند اقدام به تعویض قطعات آن کردند و در هر بار استفاده با پیام وارد کردن اپل آیدی صاحب اصلی قطعه روبرو شدند. البته بدون شک در آینده افرادی پیدا خواهند شد که با تلاش برای کرک کردن سیستم امنیتی اپل از قطعات دزدی یا غیر اوریجینال در آیفون استفاده کنند. با این وجود حتی همین کار اپل نیز گامی تحسین‌برانگیز برای جلوگیری از سرقت آیفون به شمار می‌رود.

سیستم عامل آی او اس 18 روز دوشنبه آینده به‌طور رسمی در اختیار کاربران آیفون XR به بعد قرار خواهد گرفت. قفل فعال‌سازی قطعات البته در حال حاضر فعلا روی iOS 18 قابل دسترسی بوده و کاربران آیپد او اس 18 نخواهند توانست از آن استفاده کنند.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان