معنی دشمنی نکردن با روزها چیست؟

در روایتی از امام هادی آمده است که با روزها دشمنی نکنید که منظور از روزها ما معصومین هستیم.

معنی دشمنی نکردن با روزها چیست؟

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقریان، کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با میزان درباره نامگذاری روزهای هفته به نام ائمه گفت: شخصیتی به نام صَقر بن اَبی دُلَف در زمان امام هادی(ع) در سامرا زندگی می کرد، با روش خاصی همراه با ترس و لرز به دیدن امام رفت و پرسید منظور حدیث “لاَ تُعادُوا الأیَّامَ فَتُعَادِیَکُم”.”دشمنی نکنید با روزها که آنها با شما دشمنی خواهند کرد” چیست؟ امام هادی فرمود: “منظور از روزها ما هستیم” سپس نامگذاری ایام هفته را به نام  یکی از ائمه برای صقر مطرح می کنند.

وی افزود: از زبان امام هادی(ع) روز شنبه به نام پیامبر اکرم(ص)، یکشنبه امیرمومنان علی(ع)، دوشنبه امام حسن مجتبی و امام حسین(ع)، روز سه شنبه امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق(ع)، چهارشنبه امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد و امام هادی(ع)، پنجشنبه امام حسن عسگری(ع)  و جمعه روز امام زمان (عج) بیان شد.

این کارشناس علوم قرآنی به سخنان امام هادی(ع) درباره شخصیت حضرت ولی عصر(عج) و نقششان اشاره کرد و توضیح داد: حضرت امام هادی(ع) فرمود: “در آخرالزمان جهان پر از ظلم می شود و حضرت مهدی جهان را پر از عدل و داد می کند” و در ادامه نکات و توضیحات بیشتری را درباره شخصیت حضرت ولی عصر(عج) به صقر می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین باقریان تصریح کرد: در ابتدای مفاتیح الجنان برای ائمه معصومین(ع) در هر روز زیارت مختص هر یک از آن ها آمده است مثلا در روز چهارشنبه که مختص 4 امام  از جمله امام هادی (ع) در زیارت بیان می کنیم که من مهمان، دوستدار و پیرو شما هستم، این روز روز شماست، مهمان نوازی کنید و من را پناه دهید.

وی خاطرنشان کرد: از طریق خواندن زیارت، ارتباط با ائمه و یاری خواستن از آن ها روز خود را مبارک می کنیم و هر زمان می توانیم این ارتباط را با ائمه داشته باشیم و گرفتاری ها و سختی های زندگی را رفع کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان