ماهان شبکه ایرانیان

مدودف ادعای ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین را زیر سوال برد

معاون شورای امنیت روسیه با ابراز تردید درباره ادعای رئیس جمهور سابق آمریکا درباره پایان دادن به جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت، گفت که نظر مسکو درباره این مساله به مراتب مهم‌تر از واشنگتن است.

مدودف ادعای ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین را زیر سوال برد

به گزارش خبرآنلاین، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه به اظهارات مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا درباره توانایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 این کشور برای پایان دادن به جنگ اوکراین، گفت که دراین‌باره نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اهمیت دارد.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، جانسون مدعی است که اگر ترامپ در انتخابات پنجم نوامبر پیروز شود، آنگاه دیگر نیازی نیست که پول مالیات مردم آمریکا به کی‌یف داده شود زیرا او به جنگ پایان خواهد داد.

وی مدعی شد: اگر ترامپ برنده شود، باور دارم که او عملاً قادر به پایان بخشیدن به جنگ است. واقعاً باور دارم. فکر می‌کنم او با پوتین تماس گرفته و به او خواهد گفت که کافی است!

مدودف در واکنش به این اظهارات، با اشاره به اینکه نظر پوتین در این مساله اهمیت دارد، گفت: و اگر پوتین بگوید «هنوز نه. اوکراین باید تسلیم شده و به ناتو ملحق نشود»، آن‌وقت چه؟!

ترامپ به دفعات مدعی شده است که اگر همچنان رئیس جمهور آمریکا بود، جنگ اوکراین هرگز رخ نمی‌داد و علاوه بر این، مدعی است که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، قبل از مراسم تحلیف جنگ را تمام خواهد کرد!

گرچه او درباره این ادعا جزئیاتی ارائه نکرده اما جی‌دی ونس، زوج انتخاباتی وی گفته است که توافق احتمالی صلح، می‌تواند شامل ممانعت از پیوستن اوکراین به ناتو و ایجاد یک «منطقه غیرنظامی» در امتداد خط مقدم جبهه جنگ جاری باشد. ونس مدعی شده است که روسیه از ترامپ «می‌ترسد»!

پوتین در ماه ژوئن شروطی که ممکن است روسیه ذیل آن با آتش‌بس در اوکراین موافقت کند را تشریح و تاکید کرد که کی‌یف باید چهار منطقه لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا که روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی آن را به خاک این کشور الحاق کرده است را به طور کامل تسلیم مسکو کند.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان