ماهان شبکه ایرانیان

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان در پی نفوذ گرد و غبار

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: نفوذ غبار به جو استان نسبتاً شدید شده است و گرد و غبار مطابق معمول در مناطق مرزی نمود بیشتری خواهد داشت.

صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان در پی نفوذ گرد و غبار

علی‌محمد زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس بررسی آخرین داده‌های هواشناسی، موجی کم رطوبت، که با تقویت میدان‌های باد در منطقه همراه می‌شود شرایط جوی استان را تا یکشنبه هفته آینده، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود:  وزش باد که علاوه بر گردوخاک محلی، بتدریج سبب نفوذ غبار به جو استان نسبتاً شدید شده و گرد و غبار مطابق معمول در مناطق مرزی نمود بیشتری خواهد داشت و  احتمال این که شرایط مذکور، علاوه بر رشد ابر، گاهی اوقات بارش‌های ضعیف و پراکنده‌ای نیز بویژه در امروز و برای نواحی کوهستانی استان در پی داشته باشد.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه تصریح کرد: در اثر وزش باد و صدور هشدار زرد در استان احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت. احتمال شکستن شاخه درختان و سقوط اشیا از ارتفاع، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا برای این هشدار پیش بینی شده است.

زورآوند اظهار کرد: دمای هوا از امروز شنبه تا اواسط هفته آینده بتدریج و به شکلی محسوس کاهش می‌یابد، همچنین کاهش دما از امروز شنبه 28 مهرماه تا سه‌شنبه 1 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و احتمال دارد خسارت‌هایی به محصولات کشاورزی، به‌ویژه محصولات حساس به کاهش دما، وارد کند.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه ضمن اعلام هشدار به گروه‌های حساس، گفت: بیماران قلبی و ریوی و سالمندان بهتر است از قرار گرفتن در فضای باز اجتناب کنند، لازم است دمای گلخانه‌ها تنظیم شود و محصولات کشاورزی، به‌ویژه کشت‌های زیر نایلون، مورد مراقبت قرار گیرند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان