ماهان شبکه ایرانیان

واکنش مقام‌های دینی و سیاسی عراق به شهادت یحیی السنوار

در ادامه واکنش‌ها به شهادت قهرمانانه یحیی السنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، مراجع دینی و شخصیات سیاسی عراق نیز شهادت وی را تسلیت گفته و ضمن تاکید بر تداوم نبرد تا زمان تحقق پیروزی، نقش برجسته او را در مقاومت فلسطین ستودند.

واکنش مقام‌های دینی و سیاسی عراق به شهادت یحیی السنوار

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا همام حمودی، رئیس شورای اعلای اسلامی در عراق با صدور بیانیه‌ای شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفته و اعلام کرد: مقاومت فرهنگ، فکر و عقیده است و با شهادت فرماندهان قهرمانش نمی‌میرد.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، حمودی در ادامه افزود، شهید یحیی السنوار، نمونه شگرف و استثنایی از دلاوری و روحیه مقابله با اشغالگری، ظلم و بی‌عدالتی و اقدامات قلدرمآبانه و خونین بود.

وی همچنین تاکید کرد که مقاومت ادامه خواهد داشت و تشدید خواهد شد.

در همین راستا، جواد الخالصی، یکی از شخصیت‌های دینی نیز تاکید کرد شهید یحیی السنوار در میدان عزت و سربلندی به عنوان مبارزی سرسخت جلو آمد، سلاحش را به دوش کشید و تا آخرین لحظه از آرمان، ملت و سرزمین فلسطین دفاع کرد.

وی همچنین تاکید کرد که نبرد نیروهای مقاومت همچنان ادامه دارد و تا زمان تحقق پیروزی متوقف نخواهد شد.

در همین رابطه، ابوحسین الحمیداوی، دبیرکل گردان‌های حزب‌الله عراق در بیانیه‌ای، شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفته و تاکید کرد که با شهادت یحیی السنوار نوبت نسل‌هایی که در دامان ایشان پرورش و تربیت یافته‌اند، رسیده است تا پرچم را از وی به ارث ببرند.

الحمیداوی همچنین تصریح کرد: با شناختی که ما از جنبش قهرمان حماس داریم، نسلی که همچنان در حال نبرد علیه صهیونیست‌ها است، ضربات دردناک‌تری بر آنها وارد خواهد کرد.

وی بر آمادگی خود برای همکاری و تکمیل مسیر یحیی السنوار جهت آزادسازی فلسطین از بحر تا نهر تاکید کرد.

جنبش نجباء عراق نیز در پیامی، شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس را تبریک و تسلیت گفت.

جنبش نجباء عراق در بیانیه خود اعلام کرد: به برادران مجاهدمان در حماس، شهادت «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی این جنبش مقاومت اسلامی را تبریک‌ و تسلیت می‌گوییم؛ شجاع‌مردی که همچون دیگر فرماندهان شهید، در میادین نبرد همواره پیشتاز بود و عقب نمی‌نشست.

در این بیانیه همچنین آمده است: پاداش حرکت در مسیر جهاد، شهادت است و مسیر شرافتمندانه محور مقاومت، خط مبارکی است آغشته به خون‌های مطهر که زمینه رهایی از بند اشغالگری را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر نیز شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد که السنوار مردی بود که در مسیر قدس زندگی کرد و در همان مسیر نیز جان خود را از دست داد.

ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه از ترور یحیی السنوار طی درگیری‌ها و حملاتی در جنوب نوار غزه خبر داده بود.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان