آیت‎الله العظمی علوی گرگانی تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی برای تهذیب نفس در کنار تحصیل علم

گروه حوزه‌های علمیه: روحانیت باید در کنار برنامه‎های درسی برای تهذیب نفس نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت الله العظمی سید محمد محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز اول مهر در دیدار با مسئول امور تربیت اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان این که داشتن دفتر تهذیب و اخلاق در حوزه مزایای بسیار خوبی دارد، اظهار کرد: عقیده ما این است که روحانیت از جایگاه بسیار بالایی در جامعه برخوردار است.

وی با بیان این که روحانیت باید قدم در جای پای پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بگذارد، افزود: روحانیت باید در کنار برنامه‎های درسی برای تهذیب نفس نیز برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد، امروز خیلی‌ها ملا هستند ولی علم معاش اجتماعی و مردم داری ندارند و یکی از ویژگی‌های روحانیت باید مردم‌داری آن باشد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: طلاب ضمن تحصیل علم باید در تحصیل وقار نیز کوشا بوده و توجه داشته باشند که در اجتماع با افراد مختلفی برخورد دارند و باید با تواضع و فروتنی در جذب این افراد کوشا باشند.

وی با اشاره به اهمیت توجه حوزه‎های علمیه با تهذیب، تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم که در تمام مراکز حوزه‎های علمیه در کشور جلسات اخلاق و تهذیب به صورت مستمر برگزار و طلاب از آن استفاده کنند.

آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در کنار جلسات اخلاق باید نسبت به امر پرورش توجه لازم را داشته باشیم، اظهار کرد: کسانی که دارای اخلاق نیکو باشند و اخلاق حسنه را در خود پرورش داده باشد به گناه آلوده نخواهدشد.

مشکلات اعزام استاد اخلاق به شهرستان‌ها

همچنین حجت‎الاسلام سید حسن حسینی نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه سال گذشته هزار و 250 نفر روز ساعت استاد اخلاق به مدارس علمیه شهرستان‎ها توسط این معاونت اعزام گردیده است، بیان کرد: مسئولان حوزه معتقدند که طلاب باید دارای دو بال آموزش و اخلاق باشند تا بتوانند به رسالتی که بر دوششان است به نحو شایسته ای عمل کنند.

مسئول امور تربیت اخلاق معاونت تهذیب حوزه‎های علمیه با بیان اینکه اعزام استاد اخلاق در دراز مدت به شهرستان‌ها و مدارس علمیه سراسر کشور با مشکلات بسیاری همراه خواهد بود، تصریح کرد: در این راستا این مرکز قصد دارد تا طرحی را با استفاده از نظرات مراجع تقلید و علما تهیه کند تا بواسطه آن بتوانیم در شهرستان‎ها نسبت به تربیت اساتید اخلاق اهتمام داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان