روز بیست‌و ششم و تمنای پوشش عیب‌ها

گروه اندیشه: در دعای امروز علاوه بر طلب قبولی طاعات و استغفار از خداوند می‌خواهیم تا عیب‌هایمان را پوشیده نگاه دارد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی حکمت پوشش گناهان را با نقل یک حدیث بیان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم: «اللَّهُمَّ اجْعَلْ سَعْیِی فِیهِ مَشْکُوراً وَ ذَنْبِی فِیهِ مَغْفُوراً وَ عَمَلِی فِیهِ مَقْبُولاً وَ عَیْبِی فِیهِ مَسْتُوراً یَا أَسْمَعَ السَّامِعِینَ: خدایا کوششم را در این ماه مورد سپاس، و گناهم را آمرزیده، و عملم را پذیرفته و عیبم را پوشیده قرار ده، اى شنواترین شنوایان.»
ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان مملو از طلب استغفار و بخشش است، گویی بنده در روزهای روزه‌داری و گشایش‌ باب‌های آسمان باید فرصت را غنیمت بشمارد و از خداوند طلب استغفار کند و همچنین از خداوند بخواهد تا اعمالش را قبول کند.
روزهای رمضان روزهای بندگی است و بنده از آشکار شدن عیوبش به نزد دیگران بیمناک است و خداوند به خوبی همه عیوب را می‌داند و می‌تواند آن‌ها را پوشیده دارد. آیت‌الله مجتهدی تهرانی در این باره می‌گویند:‌ خدایا کاری کن تا عیب من مستور باشد و کسی از عیبم مطلع نباشد! خدا «ستارالعیوب» است و نگذاشته تا کسی از گناهان ما اطلاع پیدا کند. حدیث است اگر گناه بو داشت، دو نفر کنار هم نمی‌نشستند و اگر عیب آدم عیان می‌شد کسی جنازه کسی را دفن نمی‌کرد.
ستاریت خداوند باعث شده است تا افراد بتوانند با یکدیگر زندگی کنند. پنهان داشتن زشتی گناه افراد باعث می‌شود تا جامعه از زشت‌کاری گناه‌کاران آکنده نشود و فرصت برای ترک و تغییر باقی بماند.
قهوه‌چیان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر