درخواست بهر‌ه‌مندی از برکات و نیکی‌های رمضان

گروه اندیشه: در دعای این روز از خدا می‌خواهیم که ما را از برکات و نیکی‌های این ماه بهره‌مند کند. تقوا از برکات برشمرده شده در قرآن برای این ماه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان می‌خوانیم:‌ «اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِیهِ حَظِّی مِنْ بَرَکَاتِهِ وَ سَهِّلْ سَبِیلِی إِلَى خَیْرَاتِهِ وَ لا تَحْرِمْنِی قَبُولَ حَسَنَاتِهِ یَا هَادِیا إِلَى الْحَقِّ الْمُبِینِ: خدایا در این ماه بهره‌ام را از برکت‌هایش کامل گردان، و راهم را به سوى نیکی‌هایش هموار نما، و از پذیرفته خوبی‌هایش محرومم مساز، اى هدایت کننده به سوى حق آشکار». ماه رمضان یکی از ماه‌های ویژه برای مسلمانان است و آن را ماه ضیافت خدا می‌دانیم و همین مقام ویژه است که باعث می‌شود در این ماه از خداوند بخواهیم تا ما را از «برکت‌»ها و «نیکی»های آن بهره‌مند کند. 
بهره‌مندی از بزرگ‌ترین نعمت
اگر قرآن آخرین کتاب آسمانی و ملاک تشخیص حق و باطل باشد، حاوی همه نعمت‌های الهی خواهد بود. تقاضای بهره‌مندی از برکت‌های این ماه تقاضای بهره‌مندی از قرآن نیز خواهد بود که در این ماه نازل شده است. آیت‌الله گرامی در این خصوص می‌گوید:‌ «بزرگ‏ترین نعمت خداوند، قرآن مجید، در این ماه نازل شده است، نعمتى که عالیترین مائده آسمانى است. درهاى رحمت الهى در این ماه باز و درهاى جهنّم بسته و شیاطین در غل و زنجیر هستند و هواى نفس نیز در پرتو این ماه به زنجیر کشیده مى‌‏شود. هر نعمتى شکرانه‌‏اى دارد و شکرانه این نعمت آن است که به فلسفه و اسرار این ماه پى ببریم و به حقیقت روزه دست یابیم.»
آیت‌الله مجتهدی نیز در این باره می‌فرمایند: «خدایا کاری کن که از برکات ماه رمضان بهره‌ بسیار ببرم. حال برکات ماه رمضان چیست؟ خواندن دعا، عبادت کردن، تلاوت قرآن و قرائت دعاهایی مانند ابوحمزه از برکات رمضان است.»
برکات رمضان
قرآن نیز غایت ماه رمضان را چنانچه برای دین‌های دیگر نیز آمده است، تقوا می‌داند «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ: ای افرادی که ایمان آورده‌‏اید، روزه بر شما نوشته شد همان گونه که بر کسانی که قبل از شما بودند نوشته شده، تا پرهیزکار شوید» و این نشان از اهمیت برکات ماه رمضان دارد.
توفیق‌ روزه‌، قرائت قرآن، کنترل بر اعمال و رفتار و در یک کلام حیات دینی می‌تواند از برکات رمضان به شمار آید و طلب بهره‌مندی از برکات این ماه تشویق فرد برای چنین زندگانی است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر