۱۰ ساعت محبوب در نیمه اول سال ۲۰۱۶

فهرست محبوب‌ترین ساعت های نیمه اول سال ۲۰۱۶ را در بنیتا با هم مرور کنیم.

فهرست محبوب‌ترین ساعت های نیمه اول سال 2016 را در بنیتا با هم مرور کنیم.

یکی از چیزهایی که من را در مورد صنعت ساعت مجذوب می‌کند این است که برندهای زیادی در زمینه تولید ساعت فعالیت می‌کنند و این به معنای انتخاب‌های بیشتر برای مشتریان است. با این همه اغلب مردم (از جمله خود من) در اکثر اوقات سراغ انتخاب‌هایی که در بین مردم همیشه محبوب هستند می‌رویم. سایت آلمانی زمان، به همراه وبسایت فروش ساعت (Chrono 24) فهرستی از 10 ساعت محبوب را گردآوری کرده‌اند که با هم به بررسی آنها می‌پردازیم.

این ساعت‌ها جز پربازدید‌ترین ساعت‌ها در وبسایت (Chrono 24) بوده‌اند وبسایتی که هر ماه بیش از 80 میلیون بازدید‌کننده دارد. این ساعت‌ها جز محبوب‌ترین ساعت‌ها از ژانویه تا ژوئن 2016 در بین کشور‌های آلمانی زبان (آلمان، اتریش و سوئیس) بوده‌اند. 

10. رولکس یات‌مستر (Yacht-Master)

از سال 1992 یات‌مستر جزئی از مجموعه رولکس بوده‌ است. این یک ساعت ورزشی است که برای رفتن به ساحل یا حتی استخر و کلاً نزدیک آب مناسب است. اما مثل دیگر ساعت‌های آبی معمولی نیست. امسال رولکس یک مدل جدید را با بدنه فولادی ضد‌زنگ و حلقه طلایی معرفی کرده است.

 

9.رولکس لیدی-دیت جاست (Lady-Datejust)

در انتهای دهه 50 رولکس مدل جدیدی از لیدی-دیت جاست برای خانم‌ها را به بازار عرضه کرد. این یکی از آن ساعت‌هایی است که با کلی امکانات مخصوصاً در قسمت صفحه نمایش برای خانم‌ها همراه بود. مدل زنانه این ساعت دارای یک عدسی از جنس کریستال یاقوت کبود و یک زمان سنج با موتور (in-house) است. ابعاد این ساعت 26 در 28 میلی‌متر است. در تصویر شما مدلی را مشاهده می‌کنید که با الماس‌های زیبایی فرش شده است.

 

8.رولکس دی‌دیت (Day-Date)

در سال 1956 رولکس دی‌دیت را به دنیا معرفی کرد. این ساعت را به عنوان ساعت رئیس جمهور هم می‌شناسند و دلیل هم آن این است که این ساعت توسط تعداد زیادی از روسای جمهور آمریکا پوشیده شده است. در ضمن یک مدل با طرح دست‌بند از این ساعت نیز وجود دارد که به نام رئیس جمهور نام‌گذاری شده است. جنس دی‌دیت از فولاد ضد زنگ نیست و از یک فلز باارزش ساخته شده است. مهم‌ترین امکانی که این ساعت در اختیار شما می‌گذارد همان‌طور که از اسمش هم معلوم است نشان‌دادن روز و تاریخ است. ابعاد این ساعت 36 در 40 میلی‌متر است. ارائه مدل 41 میلی‌متری این ساعت به علت زمان کوتاه تولید، متوقف شد. 

 

7.امگا سیمستر (Seamaster)

برای اینکه تنوعی هم در فهرست ایجاد کرده باشیم از مدل‌های رولکس سراغ برند امگا می‌رویم. سیمستر دارای مدل‌های متنوعی است اما در اینجا ما تمام آنها را زیر نام سیمستر معرفی خواهیم کرد. شخصاً مدل مورد علاقه‌ام سیمستر پلاتینیوم (Seamaster Planet Ocean 600M) است. این مدل یکی از پرفروش‌ترین‌ها بوده است.

 

6.رولکس کارگر زیردریایی مدل بدون تاریخ (Submariner)

حدس خودم این بود که این ساعت در رده بهتری قرار خواهد گرفت اما وبسایت زمان بین این مدل و مدل تاریخ‌دار فرق گذاشته است. این مدل در سال 1954 توسط رولکس به بازار معرفی شد. آن پیچ بزرگ و معروف این ساعت چند سال بعد (1959) به این ساعت اضافه شد. این مدل در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. مدل‌های قدیمی‌تر همیشه محبو‌ب‌تر بوده‌اند. شماره مدل 5512 و 5513 جز مدل‌های قدیمی هستند. شماره مدل 6538 این ساعت روی دست هنرپیشه نقش جیمز باند در فیلم دکتر نو بوده‌ است. شماره مدل تصویر ساعت زیر M14060 است.

 

5.امگا مدل (Speedmaster Professional Moonwatch)

این ساعت مشهور نیازی به معرفی ندارد. این ساعت دست‌ساز یکی از مقرون به‌ صرفه‌ترین ساعت های امگا است که خیلی نکته مثبتی است. البته برای مدل کلاسیک‌تر آن باید پول بیشتری را خرج کنید. در تصویر زیر شما مدل محبوب نقره‌ای آن را همراه با یک بند خاکستری می‌بینید.

 

4.رولکس دیت‌جاست (Datejust)

این مدل را رولکس در سال 1945 معرفی کرد. این مدل جز اولین ساعت‌های تمام اتوماتیک، ضد آب با یک زمان‌سنج درجه‌ای است. این ساعت علاوه بر بند معمولی به صورت دست‌بند هم به بازار عرضه شده است. البته من خودم مدل زیر را ترجیح می‌دهم. 

 

3.رولکس (GMT-Master II)

تاریخچه این ساعت خیلی جذاب است و دربرگیرنده خطوط هواپیمایی پن آمریکن می‌شود. خدمه و خلبانان این خط هوایی نیازمند ساعتی بودند که بتواند در دو منطقه زمانی کار کند و برای این امر در سال 1950 با رولکس وارد مذاکره شدند. در سال 1985 رولکس این ساعت را به بازار عرضه کرد. مدلی که در زیر مشاهده می‌کنید برعکس مدل اولیه  دارای عقربه ساعت مستقل است. مدل ضد زنگ این ساعت با قاب پپسی دیگر در دسترس نیست. ترکیب این دو رنگ باعث منحصر به فرد شدن آن شده بود. هر چند رولکس به جای آن از طلای سفید استفاده کرده است. 

 

2.رولکس (Submariner Date)

من خودم یکی از مدل‌های 1680 این ساعت را داشتم و از فروش آن خیلی پشیمانم. در زیر یک نمونه دیگر از مدل 1680 را مشاهده می‌کنید. این مدل نسبت به مدل بدون تاریخ آن طرفداران بیشتری داشت. به هر حال خیلی از افراد خواهان یک قسمت کوچک برای نشان دادن تاریخ هم هستند.

1.رولکس (Cosmograph Daytona)

به نبوغ خاصی نیاز نیست تا تشخیص داد این مدل جز بهترین مدل‌ها خواهد بود. مدل کلاسیک‌تر این ساعت حتی محبو‌ب‌تر نیز هست اما با برچسب قیمتی که هوش از سرتان می‌برد. از آنجایی که این فهرست فقط به مدل‌های که امسال تولید شده‌اند، محدود نشده است ما در اینجا مدل پل نیومن را معرفی کرده‌ایم. بیشترین تقاضا برای رنگ مشکی همراه با فولاد ضد زنگ بوده است. 

توضیحات بیشتر 

شخصاً با نحوه دسته‌بندی این اطلاعات، مشکل دارم. چرا که تمام مدل‌های امگا در زیر یک نام و از طرف دیگر مدل‌های برند رولکس به تفکیک بررسی شده‌اند. حقیقت دیگری که وجود دارد این است که این فهرست تحت تاثیر دو نام بزرگ صنعت ساعت قرار گرفته است و جایی برای برند‌های دیگر وجود نداشته است. سوال این است که آیا عاشقان آلمانی زبان ساعت‌ها فقط به این دو مدل اهمیت می‌دهند یا اینکه داستان دیگری پشت ماجراست؟!

آمار

همان‌طور که مشاهده کردید این 10 مدل توسط 2 برند ارائه شده بودند. دوست داشتم خبرهای بهتری برای شما داشته باشم. بر طبق آمار سایت (Chrono 24) ساعت رولکس با 24٪ و امگا با 10٪ بیشترین آمار جستجو را به خود اختصاص داده‌اند. اما در اغلب اوقات 10 برند برتر تا 60٪ جستجوها را نیز به خود اختصاص داده‌اند. این یعنی 40٪ باقی‌مانده ظرفیت جستجوها به بیش از 400 برند دیگر می‌رسد. تعجبی ندارد که این دو برند با ارائه مدل‌های متنوع در صدر جدول قرار گرفته‌اند.

البته اگر این اطلاعات کمی جزئی‌تر بود مسلماً نتایج متفاوت بود. اطلاعاتی مثل: قیمت، نو بودن و دسته دوم بودن ساعت‌ها. 

حالا به نظر شما کدام ساعت‌ از بقیه زیباتر است؟

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر