باید‌ها و نباید‌ها در مورد هدیه مهمانان عروسی

اگر مشغول برنامه ریزی یک عروسی هستید احتمالا مقالات زیادی درباره کارهایی که باید در این روز بزرگ انجام دهید مطالعه کرده‌اید. یکی از مواردی که انجامش ضروری نیست تهیه هدیه‌هایی است که توسط عروس و داماد به مهمان‌ها داده می‌شود. پس اگر از نظر مالی در مضیقه هستید نیازی نیست تا پول خود را صرف تزئیناتی کنید که در نهایت دور انداخته می‌شوند.
اما اگر می‌خواهید از مهمان‌هایتان بابت مسافت زیادی که طی کرده‌اند تا در جشن شما شریک باشند قدردانی کنید ما یکسری پیشنهاد برای انتخاب این هدایا داریم. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا باهم به بررسی این موارد بپردازیم.

1- تهیه این هدایا را یک الزام ندانید

اگر می‌خواهید از سر انجام وظیفه این کار را انجام دهید, بهتر است که اصلا انجامش ندهید. زیرا شما مهمانانتان را به یک شب شاد همراه با شام, نوشیدنی و رقص دعوت کرده‌اید پس تهیه هدیه, لازم و ضروری نیست. پائولا رامیرز (Paula Ramirez) از موسسه برگزاری جشن عمارت تاریخی منکین (Historic Mankin Mansio) می‌گوید که اگر زمان و پول کافی برای تهیه هدیه مورد نظرتان ندارید احساس بد نکنید, در واقع این کار یک سرگرمی است و اگر مهمانانتان بدون هدیه مجلس را ترک کنند دنیا به آخر نمی‌رسد.
اما اگر در انجام این کار مصمم هستید ایده‌های جالب و ارزانی وجود دارند که می‌توانید استفاده کنید. مثلا می‌توانید یک خوردنی کوچک مانند آب‌نبات یا کلوچه به مهمانانتان بدهید. یا یک متن که نشان دهنده تشکر و قدردانی شما باشد. 

2- یک انتخاب معنا دار داشته باشید

الکس چاک (alex chalk) از موسسه تیلورد ایونتز (taylor’d events) می‌گوید دوره‌ای که مهمان‌ها نباید مجلس را دست خالی ترک می‌کردند به سر آمده است پس هدیه‌ای را انتخاب کنید که برای شما ارزشمند است و باعث می‌شود تا یاد و خاطره عروسی شما در ذهن مهمانتان باقی بماند. او همچنین می‌گوید که اگر ایده‌ای برای انتخاب هدیه مناسب که معرف شما به عنوان یک زوج باشد ندارید, می‌توانید بودجه این کار را صرف انجام کارهایی کنید که باعث می‌شود تا به مهمانانتان خوش بگذرد. مثلا غرفه عکس داشته باشید یا از یک کاریکاتوریست دعوت کنید یا به نوازنده‌ها بگویید که آهنگ‌هایی که برایتان خاطره دارند را بنوازند.

3- به یک موسسه خیریه کمک کنید

اگر هدیه دادن را به نوعی هدر دادن پول می‌دانید, می‌توانید هزینه‌اش را صرف کمک به خیریه دلخواهتان کنید.
یک عروس و داماد که ایده هدیه دادن را دوست نداشتند تصمیم گرفتند تا بودجه این کار را صرف کمک به خیریه کنند به این ترتیب که هرکدام موسسه خیریه دلخواهشان را انتخاب کردند و مشخصات هر موسسه را روی یک میز قرار دادند و درواقع مهمان‌ها انتخاب می‌کردند که چند درصد از بودجه کل به هر موسسه اختصاص پیدا کند.

4- یک چیز مفید انتخاب کنید

اگر طرفدار هدیه دادن هستید چیزی انتخاب کنید که مهمانانتان بعدا هم بتوانند از آن استفاده کنند. آدری اسحاق (Audrey isaac) از موسسه صد شمع (100 candles) معتقد است که شمع بهترین هدیه است. چون می‌توان آن را به راحتی تزئین کردن و وسیله‌ای است که مهمان در خانه‌اش هم می‌تواند از آن استفاده کند. و هر زمان که آن را روشن می‌کند به یاد عروسی شما می‌افتد. رایحه مورد علاقه هر شخص متفاوت است و ممکن است بعضی آلرژی داشته باشند پس می‌توانید از شمع سویا یا شمع موم زنبور عسل که سازگار با محیط زیست هست استفاده کنید.
برای اینکه شمع‌ها ظاهر زیباتر داشته باشند می‌توانید آن‌ها را با روبان‌هایی که همرنگ دیگر بخش‌های عروسی هستند تزئین کنید و با این کار مهمان‌ها را تحت تاثیر قرار دهید.

5- خودتان هدایا را درست نکنید

اگر قصد دارید که هدیه خوردنی به مهمانانتان بدهید, خودتان آن‌ها را درست نکنید. پائولا رامیرز (Paula Ramirez) می‌گوید که عروس و دامادها معمولا فراموش می‌کنند که در هفته آخر قبل از عروسی چقدر سرشان شلوغ می‌شود. و از آنجایی که باید مواد غذایی تازه به مهمانانتان بدهید پس نمی‌توانید که آن‌ها را از قبل تهیه کنید و معمولا باید آن‌ها را یک روز قبل از عروسی و یا حتی در همان روز آماده و بسته بندی کنید. و از آنجایی که بقیه دوستان و خانواده‌تان هم سرشان شلوغ است پس بهتر است که این کار را به یک فرد یا یک موسسه نزدیک به محل برگزاری جشن بسپارید. همچنین می‌توانید با تهیه مواد اولیه توسط خودتان در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

6- نحوه ارائه و توزیع هدایا را نیز در نظر بگیرید

در نظر داشته باشید که چه موقع می‌خواهید هدایا را پخش کنید. بهترین کار این است که آن‌ها را روی میز هر مهمان بگذارید. به خاطر داشته باشید که همیشه 20% بیشتر از تعداد مهمانانتان هدیه سفارش دهید تا خیالتان راحت باشد که به همه می‌رسد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید هدایا را با روش خاص خودتان میان مهمانان توزیع کنید. و یادتان نرود که به عکاستان بسپارید که قبل از اینکه مهمان‌ها هدایایشان را باز کنند, از آن‌ها عکس بگیرد. همچنین می‌توانید زمانی که مهمانانتان در حال ترک مراسم هستند هدایایشان را پخش کنید.

7- به فکر محیط زیست باشید

بعضی زوج‌ها به دلیل آسیبی که ممکن است هدایا به محیط زیست وارد کنند از آن صرف نظر می کنند, ولی می‌توانید از هدایایی که دوست دار محیط زیست هستند استفاده کنید. مثلا از گیاه ساکولنت (succlent) یا از کاغذهای قابل کاشت استفاده کنید و روی آن یک متن زیبا بنویسید. در همین راستا مطمئن شوید که از محصولاتی که خرابی زیاد دارند مثل کاغذ رنگی یا محصولاتی که مدت زمان زیادی در طبیعت باقی می‌مانند استفاده نکنید. همچنین اگر از هدایای خوردنی استفاده می‌کنید حواستان باشد تا مناسب هوای گرم باشند و در دستان مهمانانتان آب نشوند.

8- از متن‌های زیبا استفاده کنید

از هر وسیله‌ای که برای هدیه‌تان استفاده می‌کنید یا حتی اگر تصمیم دارید که هدیه ندهید, راهی پیدا کنید تا توسط یک متن زیبا از مهمان‌ها تشکر کنید. با این کار از آن‌ها بابت شرکت در جشنتان و حمایتشان قدردانی می‌کنید. لازم نیست که از یک متن بلند و طولانی استفاده کنید, گاهی چند کلمه کوتاه و دلنشین هم تاثیر خوبی روی مخاطبتان می‌گذارد.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر