۲۰ کاربرد جالب کوکاکولا (قسمت اول)

درحالی‌که بسیاری از ما عاشق نوشیدن یک کوکاکولای خنک هستیم، آیا می‌دانستید که این نوشابه می‌تواند به‌جز صرفاً خوردن آن، کاربردهای مختلف و متعدد دیگری هم داشته باشد؟ از کشتن حشرات و از بین بردن زنگ‌زدگی گرفته تا تمیز کردن ماهیتابه‌ها و فرش

درحالی‌که بسیاری از ما عاشق نوشیدن یک کوکاکولای خنک هستیم، آیا می‌دانستید که این نوشابه می‌تواند به‌جز صرفاً خوردن آن، کاربردهای مختلف و متعدد دیگری هم داشته باشد؟ از کشتن حشرات و از بین بردن زنگ‌زدگی گرفته تا تمیز کردن ماهیتابه‌ها و فرش. کوکاکولا می‌تواند یک مایع همه‌کاره پس از آشنایی شما با قابلیت‌های آن باشد. ازاین‌رو بنیتا به سراغ 20 ویژگی جالب کوکاکولا آمده است. در ادامه با ما همراه باشید.

1. آفت‌کش

استفاده از کوکاکولا به عنوان آفت کش

اگر به دنبال یک راه موثر و مناسب برای خلاص شدن از شر آفت‌های باغچه‌ی خود هستید، کوکاکولا را در یک ظرف کوچک ریخته و آن را نزدیک گل‌ها و گیاهان خود در خارج از خانه قرار دهید. بوی بسیار قوی این نوشیدنی آفت‌ها را به‌طرف خود جذب کرده و آن‌ها را به چشیدن طعم آن ترغیب می‌کند. نتیجه‌ی این امتحان کردن، مرگ آن‌ها به خاطر اسید موجود در نوشابه خواهد بود.

2. باز کردن یخ شیشه‌ی جلوی اتومبیل

باز کردن یخ شیشه‌ی جلوی اتومبیل با کوکاکولا

آیا شما هم در فصل سرد زمستان قادر به تمیز و باز کردن یخ از جلوی شیشه‌ی اتومبیل خود نیستید؟ تنها مقداری کوکاکولا بر روی شیشه‌ی اتومبیل ریخته و یک دقیقه صبر کنید. قدرت کوکاکولا یخ را نرم کرده و برداشتن آن از روی شیشه را آسان‌تر می‌کند.

3. تمیز کردن ظروف پخت‌وپز

تمیز کردن ظروف پخت‌وپز با کوکاکولا

اگر در تمیز کردن ظروف پخت‌وپز با مشکل روبرو شده‌اید، بازهم به سراغ کوکاکولا بروید. این نوشابه را در داخل ظرف‌های کثیف ریخته و هم بزنید. درنتیجه باقی‌مانده‌های غیرقابل جدا شدن به‌راحتی از ظروف آشپزخانه‌ی شما کنده خواهند شد. قرار دادن وسایل آشپزخانه در داخل کوکاکولا نیز یک روش عالی برای از بین بردن کثیفی و جرم آن‌ها قبل از مرحله‌ی شستن است.

4. از بین بردن کثیفی و لکه از روی شیشه‌ی خودرو

از بین بردن کثیفی و لکه از روی شیشه‌ی خودرو با کوکاکولا

آیا کثیفی بر روی شیشه‌ی اتومبیل شما جمع شده است؟ یک دستمال تمیز را در داخل این نوشابه کرده و آن را بر روی تمام قسمت‌های شیشه بکشید؛ اما مراقب باشید که تنها کوکاکولا را به شیشه‌ی خودروی خود بزنید. نوشابه‌ها قدرت کافی برای از بین بردن رنگ ماشین شما را دارند.

5. از بین بردن زنگ‌زدگی از روی ماشین

از بین بردن زنگ‌زدگی از روی ماشین با کوکا کولا

کوکاکولا یک مایع قوی برای از بین بردن زنگار است. یک فرچه‌ی سیمی را درون نوشابه کرده و از آن برای از بین بردن زنگ روی خودرو استفاده کنید.

6. شل کردن مهره‌های زنگ‌زده

شل کردن مهره‌های زنگ‌زده با کوکاکولا

آیا مهره‌های زنگ‌زده شما را به دردسر انداخته‌اند؟ آیا قادر به باز کردن این مهره‌ها به این خاطر که چندین سال است زنگ‌زده‌اند نیستید؟ کمی کوکاکولا به مهره‌ها زده و برای چند دقیقه صبر کنید. سپس زنگار موجود را با یک دستمال پاک کنید. خواص قدرتمند و اسیدی کوکاکولا نه‌تنها برای تمیز کردن، بلکه برای شل کردن این مهره‌های زنگ‌زده کافی است.

7. از بین بردن لکه‌های روی لباس

از بین بردن لکه‌های روی لباس با کوکاکولا

آیا شما دارای چندین لباس هستید که به لکه‌های چربی یا خون آغشته شده‌اند؟ از کوکاکولا برای از بین بردن لکه‌های تیره‌تر روی پارچه استفاده کرده و به لباس‌های موردعلاقه‌ی خودتان جانی دوباره ببخشید.

8. برطرف کردن لکه‌های روغن

برطرف کردن لکه‌های روغن با کوکا کولا

آیا شما هم با لکه‌های روغنی در کف حیاط خود که ظاهر خانه را به‌هم‌ریخته‌اند مواجه هستید؟ نواحی کثیف شده را با مقدار فراوانی از کوکاکولا شست‌وشو دهید و اجازه دهید تا این نوشابه برای مدتی بر روی این ناحیه باقی بماند. سپس ناحیه‌ی لکه شده را با آب کافی بشویید.

9. کاهش درد نیش عروس دریایی

کاهش درد نیش عروس دریایی با کوکاکولا

البته شاید مشاهده‌ی یک عروس دریایی در سواحل ایران کمی غیرمعمول باشد، اما در صورت مواجهه با این موجود سمی و نیش خوردن توسط آن اندکی کوکاکولا بر روی ناحیه‌ی گزیده شده قرار دهید تا درد آن کاهش یابد.

10. موتور خودروی خود را تمیز کنید

موتور خودروی خود را با کوکاکولا تمیز کنید

آیا محفظه‌ی موتور اتومبیل شما به‌شدت کثیف شده است؟ جانی دوباره به خودروی خود با تمیز کردن موتور آن به‌وسیله‌ی نوشابه دهید. این روش دهه‌هاست که توسط خود پخش‌کنندگان کوکاکولا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ادامه دارد ...

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر