راهنمای خرید عطر : این رایحۀ نامرئی و فراموش نشدنی

خریدن عطر ممکن است برای برخی‌ کار سختی باشد و ندانند که کار را باید از کجا شروع کرد. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید و راهنمای خرید عطر را بخوانید.

خریدن عطر ممکن است برای برخی‌ کار سختی باشد و ندانند که کار را باید از کجا شروع کرد. در ادامه با بامیلو بلاگ همراه باشید و راهنمای خرید عطر را بخوانید.

عطر و ادکلن را همه دوست دارند. قدرت رایحه عطرها آن قدر زیاد است که می‌تواند خاطرات بسیاری را به یاد آورد و هیچ چیز مانند یک رایحه خوش، روح انسان را نوازش نمی‌کند. انتخاب عطر نیز، چیزی بیش‌تر از یک خرید ساده است و در اصل پیدا کردن چیزی است که با شخصیت ما هماهنگی داشته باشد. برخی حتی با پیدا کردن عطر دلخواه خود، گویی نیمه گمشده خود را یافته‌اند و دیگر عطرشان را عوض نمی‌کنند. از دیگر سو،‌ برندهای تولید کننده عطر و ادکلن نیز محصولات متنوعی را به بازار عرضه می‌کنند و برای تولید آن و نیز طراحی شیشه و بسته‌بندی زمان زیادی صرف می‌کنند. دلیل این کار نیز هماهنگی هر چه بیشتر محصول با شخصیت خریدار است که تجربه‌ای ناب و شخصی را به وجود می‌آورد. تمام این موارد باعث می‌شود که این خرید، گاه کاری دشوار و گیج‌کننده بوده و به همین دلیل یک راهنمای خرید عطر می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. در ادامه بامیلو بلاگ به اصلی‌ترین مواردی می‌پردازد که باید در هنگام خرید عطر به آن‌ها توجه کنید.

فصل و موقعیت

راهنمای خرید عطر

رایحه‌های مختلف برای فصل‌ها و شرایط دمایی مختلفی مناسب‌ هستند و هر عطری مناسب موقعیتی خاص است. معمولا توصیه می‌شود که در فصل‌های گرم از رایحه‌های گلی، میوه‌ای، مرکباتی و آرامش‌بخش (آروماتیک) استفاده کنید و عطرهای گرم، شیرین، چرمی، چوبی و شرقی را برای فصل‌های سردتر سال نگه‌دارید. به همین ترتیب، برخی از عطرها حس و حالی رسمی‌تر دارند و برای موقعیت‌های اداری و محل کار مناسب‌ترند. این در حالی است که عطر مناسب جشن و میهمانی باید ویژگی‌های دیگری داشته باشد.

عطر ماده ای نامرئی، فراموش نشدنی و بی نظیر است. عطر ورود شما را از پیش خبر داده و حضورتان را پس از فراق ماندگار می کند.

کوکو شانل

این را هم بخوانید:

بیوگرافی کوکو شانل

خرید عطر دیزاینر یا نیش

راهنمای خرید عطر

به طور کلی تولید کنندگان عطر را می‌توان به دو گروه دیزاینر (Designer) و نیش (Niche) تقسیم کرد. عطر‌های دیزاینر توسط خانه‌های مد گوناگون و با هدف جذب همه علاقه‌مندان تولید می‌شوند. همین‌طور این محصولات کمپین‌های تبلیغاتی مفصلی دارند که در سرتاسر دنیا خریداران تازه‌ای را به فروشگاه‌ها می‌کشد. پس احتمال این زیاد است که برای مدتی، همه جذب یک عطر شوند و خاص بودن آن از بین برود. از طرف دیگر اما، خانه‌های عطرسازی نیش قدمت بیشتری دارند و تولید عطر فعالیت حرفه‌ای اصلی آن‌ها به شمار می‌شود. عطرهای نیش معمولا با الهام از موضوعی خاص تولید می‌شوند و دیدی هنری نسبت به این موضوع ارائه می‌دهند. علاوه بر آن، معمولا برای آن‌ها تبلیغ چندانی نمی‌شود و مخاطب اصلی آنان افرادی هستند که دلبستگی بیشتری به این نوع محصولات دارند. اگر دوست دارید عطرتان خاص و منحصر به فرد باشد، توصیه می‌کنیم به سراغ برند‌های عطر نیش بروید. البته، فراموش نکنید که خاص بودن چندان ارزان هم نخواهد بود و باید بیشتر از حد معمول خرج کنید.

این را هم بخوانید:

عطر های نیش

به دنبال داستان عطر باشید

راهنمای خرید عطر

معمولا برند‌های عطری و به ویژه برندهای نیش برای تولید هر محصول از چیز خاصی الهام می‌گیرند، حال این می‌تواند یک شعر، داستان، افسانه، شخصیت یا اتفاق تاریخی یا هر مساله دیگری باشد. استاد عطرساز سپس تلاش می‌‌کند تا در آفرینش خود، فضای موضوع الهام را بازسازی کند. همچنین، هر رایحه مناسب شخصیتی بخصوص است و برای افراد خاصی مناسب است. پس اگر به دنبال عطری می‌گردید که از ته قلب دوستش داشته باشید،‌ بهتر است درباره این مسائل نیز پرس و جو کنید. این کار باعث می‌شود عطری را انتخاب کنید که با شخصیت شما هماهنگ است و داستانش را دوست دارید.

ماندگاری

راهنمای خرید عطر

ماندگاری عطر به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نوع پوست، محیط محل زندگی و میزان استرس اشاره کرد. البته،‌ شاید ساختار عطری و نت‌های استفاده شده در آن مهم‌ترین عامل موثر در میزان ماندگاری عطر باشد. به عبارت دیگر،‌ برخی از نت‌های عطری بنا به عوامل متعدد میزان ماندگاری بیشتری از سایرین دارند که این مساله بر میزان ماندگاری کل عطر نیز تاثیر می‌گذارد.

مثلا، بوی وانیل در مقایسه با بوی پوست لیمو رایحه سنگین‌تری به شمار می‌آید و در نتیجه ماندگاری بیشتری هم دارد. پیشنهاد ما این است که در هنگام خرید عطر به رایحه‌های تشکیل دهنده آن نیز توجه کنید تا محصولی را انتخاب کنید که میزان ماندگاری دلخواهتان را دارد. عامل موثر دیگر در ماندگاری عطر، غلظت آن است.

میزان غلظت

راهنمای خرید عطر

عطرها معمولا با میزان غلظت متفاوتی تولید می‌شوند که این مساله بر روی میزان ماندگاری و پخش بو نیز تاثیر می‌گذارد.

در میان غلظت‌های مختلف عطری، ادکلن یا او دو کُلُن (Eau de Cologne) دارای کمترین میزان مواد عطری و همین‌طور ماندگاری نسبتا کم‌تری است. او دو توالت (Eau de Toilette) اندکی از نسخه قبلی غلیظ تر است و ماندگاری متوسط اما پخش بوی زیادی دارد.

نسخه غلیظ تر هر عطری او دو پرِفَم (Eau de Parfum) نام دارد که در مقایسه با او دو توالت ماندگاری بالاتری دارد اما به دلیل سنگین‌تر بودن ساختار خود، پخش بوی کمتری دارد. پرفَم (Parfum) هم آخرین سطح غلظت است که به معنی بالا بودن درصد مواد عطری در این عطر می‌باشد. البته این بحث به اینجا خلاصه نشده و گروه‌های دیگری نیز وجود دارند، اما در این راهنمای خرید عطر تلاش کردیم تا موارد کلی را بررسی کنیم.

انتخاب اندازه مناسب

راهنمای خرید عطر

امروزه عطرهای گوناگون در اندازه‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند اما معمولا 30 میل، 50 میل و 100 میل را به عنوان سه اندازه اصلی عطر می‌شناسند. اگر عطری را برای اولین بار می‌خرید، نسخه 50 میلی آن را خریداری کنید. دلیل این کار آن است که اندازه کوچک‌تر ممکن است کافی نباشد و در صورتی که عطر را دوست نداشته باشید، اندازه بزرگتر مدت زمان بیشتری بر روی میز شما خاک خواهد خورد. اما اگر قبلا از آن عطر استفاده کرده‌اید، انتخاب گزینه بزرگتر اقتصادی‌تری است. عطرهای کوچک هم برای کسانی مناسب‌ترند که زیاد سفر می‌کنند و یا دوست دارند عطر خود را همیشه همراه خود داشته باشند.

اصالت

راهنمای خرید عطر

اصالت عطر یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کرد زیرا استفاده از نسخه‌های تقلبی عطرها می‌تواند باعث ایجاد آلرژی و یا مشکلات دیگر پوستی شود. در نتیجه همیشه از اصل بودن عطر خود اطمینان حاصل کنید. بعضی از مدل‌های ها تقلبی را به راحتی می‌توان از روی کیفیت ساخت پایین شیشه، تفاوت رنگ با نسخه اصلی و نشانه‌های بسیار دیگری تشخیص داد. اما، برخی از آن‌ها هم بسیار حرفه‌ای و هنرمندان جعل شده‌اند و ممکن است با عطر اصل اشتباه گرفته شوند. بنابراین، توصیه می‌کنیم همیشه از عرضه‌کنندگان معتبر خرید کنید و همیشه از وجود و صحت برچسب‌های تاییده بهداشت مطمئن شوید.

نکته‌های پایانی

عطر یکی از پدیده‌هایی است که ارتباط عمیقی با شخصیت و روح انسان دارند و بنابراین انتخاب آن نیازمند یک راهنمای خرید عطر جامع و کامل است. پیشنهاد آخر ما هم این است که پس از خواندن این مقاله، پس از در نظر گرفتن این موارد برای انتخاب نهایی به احساستان نسبت به رایحه‌ها رجوع کنید. همچنین، تلاش کنید با روش درست استفاده از عطر هم آشنا شوید تا عطرتان عملکرد بهتری داشته باشد.

آیا خریدن عطر برای شما هم مشکل است؟ دیدگاه‌های خود را با بامیلو بلاگ در میان بگذارید.

 

تهیه شده در بامیلو بلاگ

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر