گفتمان ملی فرهنگ حماسه، برنامه‌ای فراسازمانی، گسترده و کشوری است

طرح گفتمان ملی فرهنگ حماسه، با راهبرد انسجام دستگاه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، برای ایجاد هم‌افزایی فرهنگی در سطح ملی و با هدف تقویت روحیه و نشاط ملی، پویایی و سازندگی و امیدبخشی به جامعه اجرایی شده است.

گفتمان ملی فرهنگ حماسه، برنامه‌ای فراسازمانی، گسترده و کشوری است

به گزارش ایسنا،حجت‌الااسلام محمدعلی انصاری مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست راه‌اندازی کارگروه شعر حماسی با بیان این مطلب، پراکندگی ساختاری تعدد فعالیت‌های کوچک و گاه موازی در حوزه فرهنگ را نقد کرد و گفت:نیاز به گفتمانی در سطح ملی در چارچوب فرهنگ بین سازمان‌های فرهنگی به شدت احساس می‌شود و طرح گفتمان ملی فرهنگ حماسه درصدد است در قدم اول، فرهنگ ایثار، مقاومت و حماسه را انسجام بخشیده و با سیاست اصولی«فکر و اجرای مشترک» فعالیت‌های فرهنگی را به صورت منطقی طوری در کنار هم بچیند که بالاترین اثربخشی ممکن را فراهم آورد.
وی بر لزوم حضور همه دستگاه‌ها و نهادها در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این برنامه تأکید کرد و افزود: گفتمان ملی فرهنگ حماسه، برنامه‌ای فراسازمانی، گسترده و کشوری است و هر نهاد موثر در فرهنگ، عضوی تام‌الاختیار در ستاد عالی آن دارد و تمامی تصمیم‌ها با همفکری و اجرای برنامه نیز با مشارکت جمعی خواهد بود.
وی با تقدیر از استقبال سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی از طرح، گفت:15 کارگروه تخصصی برای پوشش تمامی ابعداد ایثار و حماسه تعریف کرده‌ایم که امروز با حمایت و مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری صمیمانه دکتر قزوه، کارگروه شعر حماسی را راه‌اندازی کردیم که امیدواریم نتایج درخشانی در این بخش به دست آوریم.
انصاری، هدف این کارگروه را انسجام به شعر انقلاب و تدوین مکتب شعر حماسی عنوان کرد و گفت: با ترکیب کارگروه شعر حماسی و کارگروه موسیقی حماسی در صدد محقق کردن فرمان رهبری در خصوص تهیه سروده‌های حماسی برای فعالیت‌های اجتماعی هستیم.
وی در ادامه دکتر قزوه را شایستة هدایت کارگروه شعر حماسی دانست و از مشارکت و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر سازمان‌های مؤثر قدردانی کرد و از راه‌اندازی کارگروه موسیقی حماسی در آینده نزدیک خبر داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر