پرداخت بیش از ۱۴هزار میلیارد ارزش افزوده به شهرداری‌های قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در سه ماهه سال جاری بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان قزوین پرداخت شد.

پرداخت بیش از 14هزار میلیارد ارزش افزوده به شهرداری‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سید محمود موسوی صانع، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهار کرد: تا پایان خرداد ماه از محل مشارکت مردم استان قزوین در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از 14هزار و 500میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است که نسبت به مدت مشابه 70درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصروف می‌گردد و صرف آبادانی و توسعه آن‌ها می‌شود و در حوزه‌هایی همچون بهبود کیفیت حمل‌ونقل عمومی، راه‌سازی، جاده‌سازی و تعمیر معابر، ایجاد فضای سبز، ایجاد اماکن تفریحی ازجمله پارک‌ها و حفظ و نگهداری آن‌ها، مورداستفاده قرار می‌گیرد.

موسوی افزود: یک درصد از درآمد ارزش افزوده به بخش سلامت به خصوص جهت هزینه در بخش بهداشت و سلامت مناطق محروم، روستایی و عشایری اختصاص می‌یابد، در همین راستا از ابتدای سال تاکنون با افزایش حدود 40درصدی، بالغ بر 2هزار و 500میلیارد ریال به بخش سلامت قزوین اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین همچنین با اشاره به رشد 70درصدی سهم ورزش استان از محل ارزش افزود، خاطرنشان کرد: در سه ماهه امسال از محل عوارض ارزش افزوده، 513میلیارد ریال جهت توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری، زیر ساخت‌های لازم در حوزه معلولان و جانبازان، اختصاص یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، مالیات را از درآمدهای پایدار دانست و اظهار کرد: درآمدهای حاصل از مالیات در قالب ارائه خدمات اجتماعی و رفاهی و در شکل‌های مختلف دوباره به مردم باز می‌گردد و بدون شک هزینه کرد آن در بخش‌های مختلف اجتماعی و خدماتی مانند ورزش، سلامت و انواع خدمات شهری دیگر می‌توان در راستای ارتقای فرهنگ مالیاتی گام‌های مؤثری برداشت.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر