۶ اشتباه رایج هنگام خرید کلاه کاسکت

موتورسواران به دلایل زیادی باید از کلاه کاسکت استفاده کنند. مهمترین دلیل، محافظت از سر در هنگام تصادف است. کلاه کاسکت با جذب ضربه و جلوگیری از نفوذ اشیاء به سر، می تواند از آسیب های مغزی، جمجمه و صورت کاسته و حتی جان شما را نجات دهد.

6 اشتباه رایج هنگام خرید کلاه کاسکت

موتورسواران به دلایل زیادی باید از کلاه کاسکت استفاده کنند. مهمترین دلیل، محافظت از سر در هنگام تصادف است. کلاه کاسکت با جذب ضربه و جلوگیری از نفوذ اشیاء به سر، می تواند از آسیب های مغزی، جمجمه و صورت کاسته و حتی جان شما را نجات دهد. با این حال، در صورتی که از کلاه کاسکت اشتباهی هنگام موتور سواری استفاده کنید، ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری دریافت کنید. 

به همین دلیل در این نوشته، قصد داریم در مورد رایج‌ترین اشتباهات هنگام خرید کلاه کاسکت صحبت کنیم. اگر موتور سوار تازه‌کار هستید و قصد خرید کلاه کاسکت دارید، این نوشته به شما کمک می‌کند که محصول مناسب خود را به راحتی پیدا کنید. 

1) عدم توجه به استانداردهای ایمنی

اولین اشتباهی که بیشتر موتور سواران، هنگام خرید کلاه کاسکت مرتکب می‌شوند، عدم توجه به استانداردهای ایمنی مخصوص کلاه کاسکت است. هر محصولی، باید از یک سری آزمایشات و تست‌ها با موفقیت عبور کند تا بازدهی آن در دنیای واقعی مشخص شود. معمولا شرکت‌های بزرگ برای دریافت مجوز لازم، کلاه کاسکت‌های خود را در شرایط مختلف آزمایش می‌کنند تا از محافظت آن در برابر ضربه مطمئن شوند. 

برای اینکه، از کارآمد بودن کلاه کاسکت خود در برابر ضربه و نفوذ اجسام خارجی اطمینان کسب کنید، بهتر است به استانداردهای آن توجه کنید. چند مورد از معروف‌ترین استانداردهای کلاه کاسکت موارد زیر است: 

  • DOT
  • ECE
  • SNELL
  • JIS
  • PSC

2) دقت نکردن به سایز مناسب

حتی اگر ایمن‌ترین کلاه کاسکت بازار را با بیشترین قیمت ممکن خریداری کنید، در صورتی که آن کلاه مناسب سر شما نباشد، امنیت کافی را برای شما فراهم نمی‌کند. زمانی که کلاه کاسکت، با سایز سر شما متناسب نباشد، ممکن است مشکلات مختلفی از جمله کاهش میدان دید، احساس ناخوشایند در سر، وارد شدن ضربه شدید و … برای شما به وجود بیاید. به عبارت دیگر، در صورتی که کلاه کاسکت خیلی تنگ باشد، و یا روی سر شما حرکت کند، ممکن است امنیت شما در زمان موتور سواری پایین بیاید. 

به همین دلیل، یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام خرید کلاه کاسکت باید به آن توجه کنید، انتخاب سایز مناسب است. به طور کلی، برای به دست آوردن سایز سر خود بهترین روش، امتحان کردن کلاه است. اما اگر به هر دلیلی، امکان به سر گذاشتن کلاه را ندارید، بهتر است سایز سر خود را به دست بیاورید. 

برای به دست آوردن سایز سر، کافی است با یک متر خیاطی و یا یک نوار کاغذی، اندازه دور سر خود را به دست بیاورید. سپس با توجه به جدول سایز بندی‌ای که شرکت‌های سازنده کلاه کاسکت در اختیار شما قرار می‌دهند، سایز کلاه کاسکت مناسب خود را به دست بیاورید. 
 

6 اشتباه رایج هنگام خرید کلاه کاسکت

3) عدم توجه به تهویه 

خیلی از موتور سواران به دلیل، نامطلوب بودن شرایط استفاده از کلاه کاسکت به خصوص در روزهای گرم سال، از این وسیله استفاده نمی‌کنند. با این حال، همانطور که می‌دانید تنها راه جلوگیری از وارد شدن آسیب شدید به مغز و گردن، به سر گذاشتن کلاه کاسکت هنگام موتور سواری است. یکی از اشتباهات رایجی که هنگام خرید کلاه کاسکت ممکن است انجام دهید، عدم توجه به شرایط تهویه کلاه کاسکت است. در نظر بگیرید که این وسیله قرار است برای ساعات متوالی و در تمامی شرایط آب و هوایی روی سر شما قرار بگیرد. در نتیجه، باید کلاه کاسکتی انتخاب کنید که تهویه مناسبی داشته باشد و جریان هوا به خوبی در آن گردش داشته باشد. در این صورت، استفاده طولانی مدت از این وسیله، کمی راحت‌تر و مطلوب‌تر خواهد بود.

4) صرف هزینه بیش از حد بدون توجه به نیازهای خود 

در میان لوازم یدکی موتور سیکلت، کلاه کاسکت از آن دسته لوازمی است که تنوع قیمتی بسیار بالایی دارد. می‌توان گفت در بازار همه مدل کلاه کاسکت، از کلاه کاسکت‌های ارزان گرفته تا کلاه کاسکت‌های بسیار گران‌قیمت موجود است. زمان خرید کلاه کاسکت، باید با توجه به نیازهای خود، محصولاتی که بیشتر با نیازهای شما سازگاری دارند را خریداری کنید. در نظر بگیرید که خرید کلاه کاسکت خیلی گران قیمت همیشه به معنی در امان ماندن شما از خطرات نیست. 

زمان خرید کلاه کاسکت بهتر است به استایل موتور سواری، خطراتی که ممکن است در راه شما را تهدید کند و سرعت متوسطی که دارید، توجه کنید. و با توجه به این موارد، نوع کلاهی که نیاز دارید را مشخص کنید.

6 اشتباه رایج هنگام خرید کلاه کاسکت

5) انتخاب نوع نامناسب 

انواع مختلفی از کلاه کاسکت در بازار وجود دارد، بنابراین مهم است که نوعی را انتخاب کنید که برای فعالیت شما مناسب باشد. به عنوان مثال، برای موتورهای اسکوتری، استفاده از کلاه کاسکت نیمه بدون فک بهتر است. و یا برای افرادی که سوار موتور سیکلت ریس می‌شوند، استفاده از یک کلاه کاسکت فول فیس، که علاوه بر سر، از صورت و فک شما نیز محافظت کند ضروری است. هنگام خرید کلاه کاسکت، با توجه به موتورسیکلت خود و نیازهایی که هنگام موتور سواری دارید، نوع مناسب کلاه کاسکت را انتخاب کنید.

6)خرید کلاه کاسکت ارزان 

از اشتباهات رایجی که به راحتی ممکن است به عنوان یک موتور سوار تازه‌کار انجام دهید، خرید کلاه کاسکت ارزان قیمت است. این دسته از کلاه کاسکت‌ها معمولا از موادی با کیفیت پایین ساخته شده‌اند و مقاومت آنچنانی‌ای در برابر ضربه و نفوذ ندارند. معمولا این دسته کلاه کاسکت‌ها عمر بسیار پایینی نیز دارند و نهایتا از 6 ماه تا یک سال قابل استفاده هستند. با توجه به این دلایل، بهتر است از خرید کلاه کاسکت ارزان قیمت اجتناب کنید. 

6 اشتباه رایج هنگام خرید کلاه کاسکت

فروشگاه خرید کلاه کاسکت 

اگر قصد خرید کلاه کاسکت دارید اما نمی‌دانید از کجا می‌توانید با کیفیت‌ترین کلاه کاسکت‌های بازار را با شرایط اقساطی خریداری کنید، بهتر است به سایت دکتر موتوری مراجعه کنید. در دکتر موتوری می‌وانید تمامی لوازم یدکی موتور سیکلت و لوازم جانبی آن را ببینید و از لحاظ قیمت و کیفیت با هم مقایسه کنید. بعد از انتخاب محصول مورد نظر خود، از هر جای ایران که باشید، می‌توانید خرید خود را در 4 قسط اسنپ پی تکمیل کنید. 

خلاصه مطلب

خرید کلاه کاسکت با کیفیت، یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای حفظ سلامتی خود هنگام موتور سواری باید انجام دهید. با داشتن یک کلاه کاسکت مقاوم، می‌ـوانید از وارد شدن ضربات مرگبار به سر خود، هنگام تصادفات موتور سواری جلوگیری کنید. در این نوشته، به رایج‌ترین اشتباهاتی که ممکن است هنگام خرید کلاه کاسکت مرتکب شوید پرداختیم. همچنین، بهترین فروشگاه آنلاین خرید کلاه کاسکت را به شما معرفی کردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر