علت عفونت بعد از کاشت مو و روش های درمان عفونت

علت عفونت بعد از کاشت مو را در این مطلب برایتان بررسی می کنیم و در ادامه روش هایی را برایتان خواهیم نوشت که با استفاده از ان ها می توانید به راحتی این مشکل را درمان نمایید.

علت عفونت بعد از کاشت مو و روش های درمان عفونت

داشتن رژیم غذایی بد، اختلال های هورمونی، استرس و بیماری های مختلف می توانند افراد را به سمت کاشت مو هدایت نمایند. ریزش مو ممکن است در هر سنی هر فردی را مبتلا سازد با این حال بهترین راه درمانی نیز کاشت مو می باشد. البته یکی از شایع ترین مشکلات در این زمینه عفونت بعد از کاشت مو است  که در ادامه اطلاعاتی در این زمینه به شما می دهیم.

کاشتن مو

نشانه ها و درمان عفونت بعد از کاشت مو

عفونت می تواند یکی از عارضه های جانبی در کاشت مو باشد و باید بدانید که از هر چند نفر امکان دارد یک نفر دچار این مشکل بشود. جالب است بدانید که کاشت مو با روش های مختلفی برای هر فرد انجام می شود ولی عفونتی که افراد دچار می شوند مشابه خواهد بود. در ادامه اطلاعات خوبی در مورد نشانه ها و روش های درمانش برایتان بررسی می کنیم.

علت های عفونت

عفونت کردن مو های کاشت شده می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و از مهم ترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نبود امکانات بهداشتی در محل جراحی
  • مراقبت نکردن درست بعد از جراحی
  • رعایت نکردن مسائل بهداشتی
  • نشستن پوست سر در زمان های لازم
  • بیماری های زمینه ای مانند مشکلات سیستم ایمنی

نشانه های عفونت

عفونت بعد از کاشت مو می تواند نشانه های خاص خود را به همراه داشته باشد و چون این مورد در بسیاری از افراد مشترک می باشد بد نیست شما نیز با این نشانه ها آشنا شوید و مهم ترین نشانه های این عفونت ها عبارت است از :

  • سوزش و خارش بیش از حد بعد از یک هفته
  • چرک های زیاد
  • جوش های چرکی در محل کاشت
  • درد و ناراحتی های شدید و غیر قابل تحمل
  • خروج ترشحات بد بو از محل کاشت ها و دلمه ها
  • تورم و قرمز شدن پوست
  • خونریزی شدید در بخش کاشت

کاشت مو و مشکلات آن

درمان های لازم

برای این که بتوانید از بروز این مشکلات در مو های خود و پوست سر خود پیشگیری نمایید نیاز است تا قبل از جراحی و بعد از آن یک سری از اقداماتی را انجام دهید. در ادامه اطلاعات خوبی در مورد قبل و بعد از جراحی به شما می دهیم تا بتوانید اقدام های لازم را انجام دهید.

کاشت مو در کلینیک های معتبر

سعی کنید این کار را که بسیار حساس می باشد در جا های معتبر انجام دهید زیرا این مورد حساسیت بالایی دارد و یک اشتباه می تواند مشکلات و بیماری های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

پرهیز از لمس کردن مو ها

بعد از کاشت مو تا مدت ها نباید مو های خود را لمس کنید زیرا دستان شما منشاء آلودگی ها می باشد و همین مورد می تواند عفونت را ایجاد کرده و یا اگر دچار عفونت شده اید آن را تشدید خواهد کرد.

پرهیز از خراشیدن مو ها

یکی از مهم ترین روش های درمانی این است که شما در برابر خارش های عفونت خود را نگه دارید و مانع از این شوید که زخم ها را خراش دهید. این کار بسیار ساده می باشد و می تواند در درمان بسیار موثر باشد. در بسیاری از موارد این خارش ها نشانه های بهبود زخم ها و عفونت ها می باشند از این رو مقاومت کردن در برابر آن ها بسیار ضروری خواهد بود.

نشانه های عفونت در کاشت مو

عدم استفاده از الکل

بعد از این که پیوند مو انجام داده اید باید خوردن الکل را ترک نمایید. در واقع بدن شمال برای بهبودی و بازیابی خودش نیاز به مراقبت دارد. استفاده از الکل می تواند بهبودی شما را به تاخیر بیندازد و سیستم ایمنی تان ضعیف خواهد شد از این رو دیگر نمی توانید به راحتی از پس عفونت های کاشت مو بر بیایید. همچنین تا چند هفته بعد از جراحی نباید دخانیات استفاده کنید در غیر این صورت امکان ناموفق بودن عمل شما بالا خواهد رفت.

استفاده از اسپری های مخصوص

برای درمان ان مورد به شما اسپری های مخصوصی داده می شود و شما می توانید به راحتی از ان ها استفاده نمایید تا عفونت ها را بهبود بخشید. این اسپری ها معمولا دارای مقادیر متنوعی از نمک ها می باشند و اگر روزی دو بار از ان ها استفاده کنید می توانید در کم ترین زمان ممکن عفونت ها را از بین ببرید.

استفاده از آنتی بیوتیکها

اگر دچار عفونت شده اید بهتر است با متخصص خود مشورت کنید و در صورت لزوم یکسری از آزمایش ها را انجام دهید تا اگر عفونت شما باکتریایی می باشد آنتی بیوتیک های مخصوص به شما داده شود سریعا از پس این مشکل بر بیایید. بهترین راه برای درمان این است که خودسرانه عمل نکنید در غیر این صورت نمی توانید به خوبی از پس این مورد بر بیایید.

رعایت بهداشت

همانطور که می دانید بهداشت یکی از مهم ترین مسائل در این زمینه می باشد و شما می توانید با رعایت کردن ان تا حدودی ایمنی بدن خود را بهبود بخشید و اگر باز هم با این وجود دچار عفونت شدید بهتر است این موارد را سفت و سخت ادامه دهید تا بهبودی شما حاصل گردد.

 عفونت های کاشت مو

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های عوارض کاشت مو و شرایط لازم برای کاشت مو اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان