راهکارهای موثر برای پیشگیری از گرمازدگی

رئیس اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همه افراد و به ویژه گروه‌های در معرض حتماً نکات لازم را در خصوص پیشگیری از گرمازدگی رعایت کنند.

راهکارهای موثر برای پیشگیری از گرمازدگی

مسعود قلعه سفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: موضوعی که در زمینه پیشگیری از گرمازدگی مهم است، عدم رفتن به فضای باز از ساعت 10 صبح تا 16 ظهر است که خورشید در این ساعات روز در اوج تابش خود قرار دارد.

وی افزود: تمام افراد و به ویژه گروه‌های در معرض خطر از جمله کودکان، سالمندان، بیماران خاص و به ویژه بیماران دیابتی، کلیوی و قلبی نباید در این فاصله زمانی از خانه خارج شوند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در ساعات دیگر روز هم توصیه می‌شود که افراد هنگام خروج از خانه حتماً از کلاه و عینک استفاده کرده و برای مراقبت از پوست هم از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

وی با تاکید بر مصرف مایعات فراوان جهت پیشگیری از گرمازدگی، عنوان کرد: گرما موجب کاهش آب بدن می‌شود که با آسیب‌های بسیار همراه است و توصیه می‌شود در این روزهای گرم حتماً به میزان کافی مایعات بنوشید.

قلعه سفیدی ادامه داد: گرمازدگی در ابتدا با علائمی مثل ضعف و بی‌حالی ظاهر شده و کم کم علائمی مانند سرگیجه، تهوع و استفراغ خود را نشان می‌دهد و اگر درمان صورت نگیرد، مشکلات قلبی و کلیوی ظاهر شده و در نهایت فرد به دلیل کاهش شدید آب بدن جان خود را از دست می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به خطرات و عوارض گرمازدگی افراد باید به شدت مراقب بوده و در برابر گرما از خود محافظت کنند و هشدار ها را جدی بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر