۹۲درصد اظهارنامه مودیان در قزوین پذیرفته شد

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: ۹۲درصد اظهارنامه مودیان استان طی سال گذشته پذیرفته شد و هشت درصد مابقی به مرحله حسابرسی رسید.

92درصد اظهارنامه مودیان در قزوین پذیرفته شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ سیدمحمود موسوی صانع، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته امورمالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: خرداد و تیرماه هر سال برای سازمان امور مالیاتی 2ماه ویژه محسوب می شود چرا که در این مدت مهلت تسلیم اظهار صنوف مختلف در منابع مالیاتی از جمله ارزش افزوده مشاغل و مستقلات است.

این مسئول افزود: سازمان امور مالیاتی کشور به دلیل حادثه ناگواری که برای رییس جمهور و هیات همراه ایشان به وجود آمد، مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاصی حقیقی را به مدت 45روز و همچنین اظهارنامه فصل اول ارزش افزوده سال جاری را به مدت یک ماه افزایش داد به طوری که تاریخ انقضا مدت تسلیم اظهارنامه مشاغل از 31خرداد به 15مرداد و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دوره اول سال جاری از 31تیرماه به 31مرداد ماه تغییرکرد.

موسوی صانع یادآور شد: همچنین اظهارنامه اشخاص حقوقی و مستقلات تغییری نکرده و همانند سال های گذشته تا 31تیرماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دارند.

این مسئول با بیان اینکه امسال سازمان امور مالیاتی کار ویژه ای در خصوص مشاغل و صاحبان اصناف انجام داده، خاطرنشان کرد: هر واحدهای تک مالکیتی که تا سقف 180میلیارد ریال و واحدهای چند مالکیتی نیز با 360میلیارد ریال به فروش برسند، می توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 قانون مالیاتی استفاده کنند.

وی افزود: واحدهایی که فروش آنها بیش از این میزان باشد، می توانند از اظهارنامه تعاملی استفاده کنند که مودیان آن باید فرم اظهارنامه سازمان امور مالیاتی را بپذیرند، فایده آن این است که از ارایه هرگونه اسناد و مدارک معاف می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی قزوین گفت: مودیان مالیاتی از ابتدای سال98 موظف به ارایه اسناد و مدارک برای تمام مراودات مالیاتی خود هستند و اگر فرم اظهارنامه و تبصره را پر نکنند برای تک تک مراودات مالی خود باید اسناد و مدارک لازم را ارایه دهند و بررسی تمام پرونده های مالیاتی مبنی بر اطلاعات مالی افراد است‌ و این پول ها از هر طریقی به حساب مودیان برود برای سازمان، منبع درآمدی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی از سال95 به بعد جرم انگاری شده و معدود مودیانی که از طریق کارت به کارت کردن، کارهای مالی خود را پیش ببرند، از تور مالیات در امان نخواهند بود، افزود: در این رابطه 92درصد اظهارنامه مودیان استان طی سال گذشته پذیرفته شد و هشت درصد مابقی به مرحله حسابرسی رسید.

موسوی صانع خاطرنشان کرد: 50درصد از مودیان، یعنی 55هزار مودی طی سال گذشته فرم تبصره 100 مالیاتی خود را به امور مالیاتی ارایه کردند که از این تعداد، مالیات 47درصد آنها صفر بود.

به گفته این مسئول، 42هزار و 500میلیارد ریال ارزش افزوده ای است که طی سال گذشته در استان قزوین وصول شد بین شهرداری دهیاری و جمعیت عشایر قزوینی توزیع شد.

وی افزود: این در حالی است که در حوزه سلامت و طی سال گذشته 6هزار و 348میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت واریز شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر