بیانیه ترکیه در واکنش به بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران

وزارت خارجه ترکیه ضمن استقبال از بازگشایی سفارت جمهوری آذربایجان در ایران، عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور را برای منطقه «مهم» دانست.

بیانیه ترکیه در واکنش به بازگشایی سفارت آذربایجان در تهران

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از ایسنا وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما نسبت به از سرگیری فعالیت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران استقبال می‌کنیم و عادی‌سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ایران و بازگرداندن روابط دیپلماتیک به سطح عادی را برای ثبات منطقه و روحیه همکاری مهم می‌دانیم.»

سفارت جمهوری آذربایجان در تهران پس از یک‌ونیم سال از تعلیق فعالیت‌های آن، در نتیجه پی‌گیری‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک دولت و دستگاه دیپلماسی و در راستای توافقات انجام شده میان 2 طرف روز دوشنبه رسما فعالیت خود را در تهران آغاز کرد و فصلی جدید در روابط تهران-باکو رقم خورد.

در پی حادثه‌ای که در محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران اتفاق افتاد، باکو اعلام کرد فعالیت این نمایندگی خود را به حالت تعلیق در می‌آورد و در همین ارتباط نیز سفیر و کارمندان این سفارتخانه تهران را ترک کردند.

حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران صبح روز هفتم بهمن ماه سال 1401 توسط یک فرد مسلح با انگیزه‌های شخصی صورت گرفت که در نتیجه این حادثه رئیس سرویس امنیتی سفارت کشته و 2 نفر مجروح شدند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر