بلندی‌های بادگیر دوباره فیلم می‌شود/امرالد فنل کارگردان است

کارگردان انگلیسی اقتباسی جدید از فیلم «بلندی‌های بادگیر» را در دست ساخت دارد.

بلندی‌های بادگیر دوباره فیلم می‌شود/امرالد فنل کارگردان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،امرالد فنل در حال ساختن اقتباس سینمایی خود از «بلندی‌های بادگیر»، رمان معروف امیلی برونته در سال 1847 است که دو خانواده در شمال انگلستان را تصویر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر- کارگردان «سالتبرن» با انتشار جمله «همیشه با من باش، هر شکلی بگیر، دیوانه‌ام کن» از رمان، خبر ساخت آن را اعلام کرد.

در طول سال‌ها چند اقتباس از «بلندی‌های بادگیر» به عمل آمده که فیلم ویلیام وایلر در سال 1939 با بازی لارنس اولیویه و مرل اوبرون و فیلم رابرت فوست با تیموتی دالتون و آنا کالدر مارشال در سال 1970 از جمله آنهاست. پیتر کاسمینسکی هم سال 1992 فیلمی با بازی رالف فاینس و ژولیت بینوش ساخت. دو فیلم تلویزیونی هم در سال 2009 با تام هاردی و شارلوت رایلی و در سال 2011 با جیمز هاوسون و کایا اسکودلاریو و دو سریال در سال‌های 1978 و 1998 برمبنای این رمان ساخته شده است.

فنل جدیدترین فیلمش با عنوان «سالتبرن» را سال پیش اکران کرد که نقدهای مثبتی گرفت و در جشنواره ها حضور داشت.

این کارگردان در یادداشتی برای لس‌آنجلس تایمز تاکید کرده که همیشه شیفته سبک گوتیک بوده و به نظرش این ژانری است که در آن کمدی و ترس، نفرت و میل، عشق و مرگ برای همیشه در هم تنیده شده‌اند.

از دیگر آثار فنل کمدی سیاه «زن جوان آینده‌دار» در سال 2020 است که نامزد 5 جایزه اسکار شد و جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی را کسب کرد و «کشتن ایو» که نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی فصل دوم آن بود.

این کارگردان انگلیسی که بازیگر هم هست با حضور در فیلم‌های تاریخی مانند «آنا کارنینا» در سال 2012 و «دختر دانمارکی» در سال 2015 شناخته شد و بازیگر نقش کامیلا در سریال «تاج» بود.

220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر