محمد مقدم: مسأله غزه نظام ارزشی غرب را فرو ریخت/ بعد از ۱۱ سپتامبر اگر دولت عاقلی نداشتیم سراغ خود ما هم می‌آمدند

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: اگر یک جامعه به هدف عاشورا آگاهی پیدا کرد، عاشورا پایه‌های ظلم را متزلزل کرد و یک جامعه را از ستم و ستمگران رهانید و آنچنان شعله‌ای برافروخت که دنیا را منقلب کرده بود.

محمد مقدم: مسأله غزه نظام ارزشی غرب را فرو ریخت/ بعد از 11 سپتامبر اگر دولت عاقلی نداشتیم سراغ خود ما هم می‌آمدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مقدم طی سخنانی در مراسم عزاداری شب عاشورای دارالزهرا(س)، با اشاره به آیه 24 سوره انفال، گفت: عاشورا صحنه هنرنمایی یکی از بهترین انسان‌های روی زمین همراه با برترین یارانش برای تصویر یک زندگی طیب و خلق یک پیامی همراه با آرمان، حیات و عزت برای همه نسل‌ها و عصرها در تاریخ انسانی است.

بنابر گزارش جماران، عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: متأسفانه در تاریخ اسلام حسین(ع) و مکتب، اندیشه، فرهنگ و مرام حسین(ع) دست‌خوش دشمنی‌های فراوان از سوی دشمنان و دوستان جاهل بوده است. اگر ما بخواهیم دشمنان و دشمنی‌های با حسین بن علی(ع) و مکتب حیات‌بخش او را به تصویر بکشانیم، شاید بتوانیم در سه دسته آنها را تقسیم کنیم؛ اولین آنها دشمنان حیات و جسم او بودند، دومین دسته دشمنان یادگارها، نمادها و آثار حسین(ع) بوده و هستند اما دسته سوم خطرناک‌ترین و زشت‌‎ترین دشمنان حسین(ع) هستند؛ دشمنان مرام، هدف و آرمان حسین(ع).

وی تأکید کرد: دشمانی که در طول تاریخ کوشیده و می‌کشند آنچه حسین(ع) در عاشورا بیان کند، یا جلویش را بگیرند و یا تحریف و دست‌خورده تحویل ما و نسل‌ها بدهند. چرا در قرآن یکی از بزرگترین و زشت‌ترین کارکردهای یهود، به عنوان دشمنان حق و حقیقت، «تحریف» است؟ یعنی خداوند بزرگ بیان می‌کند، در تاریخ قوم یهود کسانی بوده و هستند که می‌کوشند با حربه تحریف جلوی حقیقت را بگیرند؛ یعنی قلب حقیقت و وارونه نشان دادن یک واقعه تاریخی.

مقدم ادامه داد: هانا آرنت از فیلسوفان آلمانی که از بهترین شاگران هایگل، در یکی از نوشته‌هایش می‌گوید ظلمی که نازی‌ها و فاشیست‌ها در آلمان کردند، فراوان است، اما ظلم بزرگی که اینها کردند، کلمات را از محتوا تهی کردند؛ اسم آزادی، دموکراسی، حقوق بشر، اخلاق و عدالت ماند اما محتوایش از معنا خالی شد.

وی اظهار داشت: هیچ چیزی مثل دین، آیین‌های دینی و مراسم مذهبی به وسیله تحریف هویت خودش را از دست نمی‌دهد. شما ظاهرش را می‌بینید که سر هر کوی و برزن اسم حسین(ع) آمده، ولی در همان جامعه به راحتی ظلم و جنایت صورت می‌گیرد، بیت‌المال تاراج و حقوق انسان‌ها پایمال می‌شود، به راحتی انسان‌های پاک و خداجو محبوس می‌شوند، به آدم‌ها تهمت می‌زنند و بهترین رخدادهای تاریخی یک جامعه سرکوب و منکوب می‌شود؛ و فریاد حسین حسین ما هم به آسمان بلند می‌شود.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: ما فکر می‌کنیم مسلمان هستیم، چون نماز جماعت، روضه‌خوانی و روزه‌داری هست؛ مگر زمان یزید بن معاویه اینها نبود؟! مگر مشکل امام حسین(ع) نماز خواندن مردم بود؟! تحریف از ماده حرف به معنای متمایل کردن یک فکر و اندیشه از جای اصلی اش به جایی که مراد و مقصد طرف معلوم نباشد، از مواردی است که در چهار جای قرآن خداوند بزرگ به قوم یهود نسبت می‌دهد.

وی تأکید کرد: امروز هم در دنیایی که زندگی می‌کنیم، مسأله غزه نظام ارزشی غرب را فرو ریخت. همین امروز صهیونیست‌ها را ببینید که راحت آدم می‌کشند و تا این لحظه بیش از 40 هزار زن و بچه معصوم را در جهنم سوزان بمب‌های چند صد کیلویی سوزانده‌اند. هیتلر کوره‌های آدم‌سوزی تک نفره داشت، اگر شبانه‌روز هم جنازه می‌سوزاند، چند جنازه را می‌توانست بسوزاند؟ امروزه روزی بیش از صدها نفر آدم کشته می‌شود، اسمش چیست؟

مقدم ادامه داد: امروزه هولوکاست در مغرب زمین، به خصوص کشورهایی مثل آلمان، جرم صریح است. یعنی اگر یک فرد هولوکاست را انکار کند، او را محکوم و زندان می‌کنند. این نسل‌کشی فقط مال هیتلر است؟ امروزه کار اینها نسل‌کشی نیست؟! متأسفانه آدم‌هایی مثل هابرماس که فیلسوف است، با کمال وقاحت از رئیس اتحادیه اروپا سؤال می‌کند که کشتار مردم در غزه را مشروع می‌دانید؟ او می‌گوید من قاضی نیستم و این را باید به دادگاه واگذار کرد. بعد می‌گوید کارهایی که در اکتبر کردند، محکوم است. کار او را محکوم می‌کنی و دادگاه نمی‌خواهد، این طرف دادگاه می‌خواهد؟

وی یادآور شد: بعد از 11 سپتامبر برای مبارزه با تروریسم در دنیا چه کردند؟ خیلی راحت لشکرکشی و دو کشور را زیر و رو کردند و اگر آن زمان دولت عاقلی نداشتیم، سراغ خود ما هم می‌آمدند. همین یهودی‌ها در هر کشوری می‌کشند و اسمش را دفاع می‌گذارند. یعنی یک رژیم سفاک به عنوان تروریسم دولتی آدم می‌کشد و اسمش را دفاع می‌گذارد؛ اما از آن طرف فلسطینی 70 سال است که برای حفظ سرزمین خودش مبارزه می‌کند و اسمش را تروریسم می‌گذارند. این تحریف نیست؟!

عضو مجمع روحانیون مبارز تأکید کرد: بزرگترین بلایی که سر هر آیین، فرهنگ و به خصوص دین و مناسک دینی می‌آید، از محتوا انداختن آن است. یعنی پوسته را حفظ و محتوایش را زیر هزاران خرافات و موهومات دفن کنیم؛ این خطرناک است. بخش عمده «حماسه حسینی» شهید مطهری روی تحریفات عاشورا است؛ دروغ‌هایی به عاشورا و امام حسین(ع) بسته می‌شود، برای اینکه هم دشمنان دانا و ظالم و هم دوستان جاهل به هدف عاشورا آگاهی پیدا نکنند.

وی افزود: اگر یک جامعه به هدف عاشورا آگاهی پیدا کرد، عاشورا پایه‌های ظلم را متزلزل کرد و یک جامعه را از ستم و ستمگران رهانید و آنچنان شعله‌ای برافروخت که دنیا را منقلب کرده بود. چرا امامان ما اینقدر روی مسأله کربلا و عاشورا عنایت داشتند؟ برای اینکه عاشورا درس‌ها و شعارهایی داشته که امامان ما می‌خواستند جامعه این شعارها را فراموش نکند. یکی از شعارها این است که شما نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود و جلوی باطل گرفته نمی‌شود؟ یعنی عاشورا مکتب حق‌گرایی و باطل‌زدایی است.

29215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر