سینگل درباره تنهایی بیمارگونه است/ بلاگرها از برخی بازیگران بهتر بازی می‌کنند

کارگردان و بازیگر نمایش «سینگل» که در پردیس تئاتر شهرزاد در حال اجراست گفت: این نمایش درباره نوعی از تنهایی است که باعث بیماری و بدبینی و عدم اعتماد به نفس می‌شود.

سینگل درباره تنهایی بیمارگونه است/ بلاگرها از برخی بازیگران بهتر بازی می‌کنند

ماهرخ عباسپور: «سینگل» به نویسندگی مهدی ضیاءچمنی و کارگردانی مجتبی شفیعی که مسعود حکم آبادی تهیه کننده آن است وامیر غفارمنش بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در این تئاتر همراه با مجتبی شفیعی روی صحنه رفته است. مجتبی شفیعی پیش از این با نمایش‌های «یتیم‌خانه فونیکس»، «پیانیستولوژی»، «دریاچه قو» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته و تئاتر «آی‌راک» با بازی او و مارال فرجاد در فستیوال بین‌المللی تریسته در کشور ایتالیا اجرا شده است. مجتبی شفیعی، بازیگر نمایش «سینگل» که اکثر ما او را با فعالیت‌های اینستاگرامی‌اش می‌شناسیم.

اوبا بیان اینکه درون همه ما یک میزان تنهایی وجود دارد گفت: «معنای لفظی «سینگل» یک تنهایی تلخ است. شما می‌خواهید از تنهایی فرار کنید ولی نمی‌توانید. فکر می‌کنید همه آدم‌ها بد هستند و لیاقت من را ندارند. کاراکتر نمایش ما چون اعتماد به نفس ندارد نمی‌تواند با دیگران ارتباط برقرار کند. این آدمها تصوری قوی دارند و به جای اقدام برای رابطه، زندگی‌شان با بقیه را تصور می‌کنند.»

او با یادآوری اینکه نمایش سینگل با عجله به اجرا رسیده بیان کرد: «اگر یک مقدار زمان داشتیم، می‌توانستیم طراحی‌های بیشتری بکنیم. چون این نمایش بر مبنای تصور است. یعنی به جای این‌که چیزی را به مخاطب نشان بدهیم او باید تصور بکند. بر این مبنا همه عناصر را باید حذف کنیم. حتی اگر می‌توانستیم روزنامه و نیمکت را هم حذف می‌کردیم.»

شفیعی افزود: «این نمایش را باید ده روزه به اجرا می‌رساندیم. امیر غفار منش فوق‌العاده تلاش کرد تا کار انجام شود. شبانه روز در خانه با هم تمرین می‌کردیم. دوست داشتم‌ کار بهتر از این باشد. الان خودم به این نمایش نمره پانزده می‌دهم. به لحاظ کارگردانی و پختگی تا بیست شدن فاصله داریم. در مجموع حدود 20 بار تمرین و اجرا داشته‌ایم. هیچ نمایشی در این زمان کم بسته نشده است. سینگل مجموعا دو بازیگر دارد و دیالوگ‌محور است.»

این بازیگر در پاسخ به سوالی درباره حضور بلاگرها در تئاتر توضیح داد: «ما بلاگرهایی داریم که بازی‌شان از بازیگران بد بهتر است. به نظر من معمولی‌ترین بلاگرها از برخی بازیگران سوپراستار بهتر بازی می‌کنند. من در اینستاگرام کاری ساختم که اگر زمانش افزایش یابد یک سینمایی پرفروش می‌شود. من همین کاراکترهای اینستاگرام را در برنامه «چیدمانه» نمایش خانگی اجرا کردم. آیا آنجا کار سطح پایین کردم و اینجا حرفه‌ای بودم؟ این مرزبندی اشتباه است.»

245245

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر