۷ ترفند ایرپاد که باید بلد باشید

آشنایی با ۷ ترفند کمتر شناخته‌شده می‌تواند AirPods شما را به ارتفاعات جدیدی ارتقا دهد. از بهینه‌سازی کیفیت صدا گرفته تا استفاده از قابلیت‌های دیگر، با رعایت این نکات مطمئنا بیشترین بهره را از هدفون‌های مبتکرانه خود خواهید برد.

7 ترفند ایرپاد که باید بلد باشید

رهاسازی پتانسیل کامل ایرپاد می‌تواند تجربه شنوایی شما را کاملا متحول کند. آشنایی با 7 ترفند کمتر شناخته‌شده می‌تواند AirPods شما را به ارتفاعات جدیدی ارتقا دهد. از بهینه‌سازی کیفیت صدا گرفته تا استفاده از قابلیت‌های دیگر، با رعایت این نکات مطمئنا بیشترین بهره را از هدفون‌های مبتکرانه خود خواهید برد.

1. افزایش وضوح صدا با تقویت مکالمه

ویژگی تقویت مکالمه در ایرپاد پرو برای کسانی طراحی شده است که مشکلات شنوایی خفیف دارند. این ویژگی، به‌خصوص در تنظیمات صدای بلند از میکروفون‌های تشکیل‌دهنده پرتو هدفون برای تمرکز و تقویت صدای فردی استفاده می‌کند که در حال مکالمه با او هستید. تقویت مکالمه موجب می‌شود تا هر کلمه با دقت بیشتر و به‌صورت واضح‌تر شنیده شود.

فعال‌کردن ویژگی تقویت مکالمه بسیار ساده است. گزینه «Control Center» را در آیفون خود باز کرده و نوار لغزنده صدا را محکم فشار دهید. در اینجا گزینه روشن کردن «Conversation Boost» را خواهید دید. همچنین می‌توانید سطح نویز پس‌زمینه، کیفیت صدا و تعادل بین هدفون چپ و راست را مطابق با اولویت‌های شنوایی خود تنظیم کنید.

2. شنیدن اعلان‌ها برای همه برنامه‌ها

با ظهور iOS 15، ایرپاد اپل این قابلیت را به‌دست آورد که نه‌تنها پیام‌ها، بلکه هشدارهای حساس به زمان را نیز به‌طور پیش‌فرض اعلام کند. با این‌حال، شما این قدرت را دارید تا این ویژگی را به تمام برنامه‌های انتخاب شده خود گسترش دهید.

برای تنظیم AirPods خود و اعلام اعلان‌ها از هر برنامه می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به گزینه «Settings» بروید و «Notifications» را انتخاب کنید.
  • حالا گزینه «Announce Notifications» را انتخاب نمایید.
  • به برنامه‌های دل‌خواه خود از فهرست اپ‌ها وارد شوید.
  • گزینه «toggle on» را برای آن برنامه روشن کنید.

اکنون AirPods با خواندن اعلان‌های برنامه‌های انتخابی، شما را در جریان قرار می‌دهد تا هرگز یک به‌روزرسانی مهم را از دست ندهید.

3. ایرپاد خود را با Find My Network بیابید

گزینه Find My Network دامنه جستجوی شما برای AirPods Pro و AirPods Max گم شده را افزایش می‌دهد. این ویژگی قدرتمند به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از شبکه گسترده‌ای از دستگاه‌های اپل، ایرپاد را حتی فراتر از محدوده بلوتوث آیفون خود ردیابی کنید.

Find My Network اساسا یک شبکه گسترده و ناشناس از دستگاه‌های اپل هستند که در یافتن موارد گم‌شده خود با یک‌دیگر همکاری می‌کنند. این شبکه می‌تواند مکان دستگاه‌های شما را مشخص کند، خواه آفلاین یا حتی خاموش باشند.

نکته مهم: فراموش نکنید که گزینه «Separation Alert» را در آیفون خود فعال کنید. این یک ویژگی مفید است که اگر AirPods خود را مثلا روی میز رستوران جا بگذارید، به شما هشدار می‌دهد تا هرگز بدون آن از رستوران خارج نشوید.

4. دستورات ضربه زدن در ایرپاد خود را سفارشی کنید

آیا می‌دانستید امکان شخصی‌سازی عملکردهای دوبار ضربه زدن روی ایرپادهای خود (نسل اول و دوم) یا ولوم فشاری روی AirPods Pro وجود دارد؟ برای این کار کافی است تا ایرپاد را با آیفون یا آی‌پد خود جفت کنید و به‌صورت زیر عمل نمایید.

  1. به «Settings» بروید و «Bluetooth» را انتخاب کنید.
  2. AirPods خود را در فهرست پیدا کنید و روی نماد اطلاعات (i) در کنار نام آن ضربه بزنید.
  3. برای تنظیم عملکردهای خاص برای هر AirPod، گزینه «Left» یا «Right» را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید ضربه دوبار در AirPod سمت چپ را برای فعال‌کردن سیری و ضربه دوبار در AirPod سمت راست را برای پرش به آهنگ بعدی پیکربندی نمایید.

5. بین میکروفون چپ یا راست ایرپاد انتخاب کنید

برای انتخاب یک میکروفون خاص برای AirPods خود، چه در حین تماس و چه هنگام تعامل با سیری، مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. گزینه «تنظیمات» را در آیفون خود باز کنید و به گزینه «بلوتوث» بروید.
  2. روی نماد (i) در کنار نام AirPods خود در فهرست کلیک کنید.
  3. روی «microphone» ضربه بزنید و سپس گزینه مورد نظر خود، یعنی ایرپاد چپ یا راست را انتخاب کنید.

نکته مهم: اگر AirPod سمت چپ را به عنوان میکروفون تعیین کنید، حتی اگر در گوش شما نباشد یا داخل جعبه شارژ قرار گرفته باشد، میکروفون اصلی باقی خواهد ماند. بنابراین، اگر فقط از AirPod سمت راست استفاده می‌کنید، درحالی‌ که ایرپاد سمت چپ در جعبه باقی می‌ماند، میکروفون ممکن است مطابق با انتظار شما کار نکند.

7 ترفند ایرپاد که باید بلد باشید

6. معنای الگوهای چراغ کیس شارژر ایرپاد را بدانید

مطمئنا هنگام باز کردن کیس شارژر AirPods یک چراغ اعلام وضعیت کوچک را دیده‌اید. اگر کیس شارژر دستگاه شما از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند، این چراغ در بیرون و روی قاب آن قرار دارد. این چراغ گاهی ممکن است سفید، گاهی سبز یا نارنجی باشد و گاهی هم چشمک بزند. تفسیر چراغ‌های نشانگر روی ایرپاد اپل شما به شرح زیر است.

  • چراغ سبز با AirPods درون قاب و درب باز - AirPods شما به اندازه ظرفیت کامل خود شارژ شده است.
  • چراغ سبز بدون AirPods درون قاب و درب باز - خود کیس کاملا شارژ شده است.
  • چراغ نارنجی با AirPods درون قاب و درب باز - AirPods شما تا حدی شارژ شده و کمتر از یک بار از شارژ کامل آن باقی مانده است.
  • چراغ نارنجی بدون ایرپاد درون قاب و درب باز – کیس شارژر AirPods شما تا حدی شارژ شده و کمتر از یک بار از شارژ کامل آن باقی مانده است.
  • چراغ چشمک‌زن سفید - AirPods شما در حالت جفت شدن است و آمادگی اتصال به دستگاه را دارد.
  • چراغ چشمک‌زن نارنجی - وقت آن است که AirPods خود را مجددا پیکربندی کنید.
  • چراغ بدون نور - باتری تمام شده و زمان شارژ مجدد دستگاه فرا رسیده است.

7. ایرپادها را به صورت دوره‌ای شارژ کنید

ممکن است در هنگام استفاده از ایرپادهای خود (مخصوصا نسل اول و دوم) متوجه شده‌اید که دو هدفون با سرعت‌های متفاوتی باتری خود را خالی می‌کنند. به‌عنوان مثال، ایرپاد سمت چپ ممکن است 34 درصد شارژ داشته باشد، درحالی‌که ایرپاد سمت راست به زیر 10 درصد می‌رسد.

اگر با وضعیت مشابهی مواجه شدید، یک راه‌حل مفید وجود دارد؛ به‌سادگی از یک AirPod استفاده کنید و دیگری را درون کیس شارژر قرار دهید. ضمنا با استفاده از یک ایرپاد و شارژ دیگری در هر زمان می‌توانید مدت کلی گوش دادن خود را افزایش دهید.

جمع‌بندی

استفاده از ترفندهای 7 گانه فوق می‌تواند تجربه کاربری شما از ایرپاد خود را تا حد زیادی افزایش دهد. مطمئنا ترفندها به همین موارد خلاصه نمی‌شود، بنابراین ترفندهای تجربه‌شده خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منابع

https://www.igeeksblog.com/airpods-tips-tricks/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر