ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از ۴۰هزار قزوینی

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز بالغ‌ بر ۳۹هزار و ۱۷۵نفر از خدمات تخصصی تیم سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان برخوردار شدند.

ارائه خدمات اورژانس اجتماعی به بیش از 40هزار قزوینی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز برای 5هزار و 831نفر در بهزیستی تشکیل پرونده و ارائه خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی و پزشکی صورت گرفته است و بالغ‌ بر 39هزار و 175نفر از خدمات تخصصی تیم سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان برخوردار شدند.

علی دهباشی‌پور اظهار کرد: یکی از مهمترین خدماتی که بهزیستی استان قزوین ارائه می‌دهد؛ اقدامات دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به اقشار مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه در دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی پذیرش، نگهداری و ارائه خدمات تخصصی به‌صورت شبانه‌روزی به دختران و زنان آسیب‌دیده انجام می‌شود، افزود: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهزیستی با هدف حمایت اجتماعی و توانمندسازی زنان و دخترانی که در معرض آسیب و خشونت قرار دارند اقدام به مددکاری این اقشار می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در صورت عدم شناسایی به‌موقع آسیب دیدگان، امکان آسیب‌پذیری آنان در سطح جامعه دوچندان شده و خطرات زیادی از جمله اعتیاد، فرار از منزل و روابط نامشروع در انتظار آنان خواهد بود، لذا مأموریتی که به دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی داده‌ایم، شناسایی به‌موقع دختران و زنان آسیب‌دیده است.

وی خاطرنشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از کار و زندگی کودکان در خیابان در مراکز حمایتی و آموزشی کودک و خانواده و مرکز نگهداری کودکان خیابانی و ارائه خدمات تخصصی روان‌شناختی و مددکاری، پزشکی، روان‌پزشکی و حقوقی به آسیب‌دیدگان اجتماعی از دیگر فعالیت‌های معاونت اجتماعی بهزیستی قزوین است.

دهباشی‌پور تصریح کرد: تسهیل دسترسی مردم به خدمات سازمان بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی و شناسایی مناطق و کانون‌های آسیب‌زا از طریق استقرار تیم‌های اورژانس اجتماعی در مناطق آسیب‌خیز از دیگر اقداماتی است که بهزیستی به‌صورت ویژه به آن توجه دارد.

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز در چهار پایگاه خدمات اجتماعی در سه شهر قزوین، تاکستان و الوند فعالیت اجتماع‌محور داشته‌ایم که منجر به اجرای طرح توانمندسازی و اجتماع‌محور محلات کم‌برخوردار (طرح 2020) و همچنین انجام مصاحبه با افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی این افراد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر برای 5هزار و 831نفر تشکیل پرونده و ارائه خدمات روانشناسی، مددکاری، حقوقی و پزشکی صورت گرفته است و بالغ‌بر 39هزار و 175نفر از خدمات تخصصی تیم سیار اورژانس اجتماعی در سطح استان برخوردار شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز به 17هزار و 352مورد تماس که با خط123 صورت گرفته پاسخ‌ داده‌ شده است و مددجویان آن به منابع درون و برون‌سازمانی ارجاع داده شده‌اند.

دهباشی‌پور بابیان اینکه با تدبیر و نگاه ویژه دولت سیزدهم بالغ ‌بر 4هزار و 406نفر در پایگاه‌های خدمات اجتماعی در مناطق آسیب‌دیده و محروم خدمت گرفته‌اند، تصریح کرد: رسالت دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و افراد آسیب‌دیده بود، در همین راستا شهید جمهور همواره با تأکید بر این موضوع دستگاه‌های اجرایی را مأمور کرده بود و ما نیز تمام تلاش خود را کرده‌ایم که این اصل مهم در دستور کاری سازمان قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در پایان اظهار کرد: مددکاران ما برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استقرار در برخی اماکن ازجمله مراکز بهداشت، مراکز مذهبی چون مساجد و حسینیه‌ها در نقاط آسیب‌خیز و روستاهای حومه سعی در شناسایی افراد آسیب‌دیده دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر