طلا دوباره روی دور تند گرانی افتاد/ قیمت جدید طلا امروز ۵ مرداد ۱۴۰۳

تحلیلگران عقیده دارند طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۶۸۰ دلار می‌رسد.

طلا دوباره روی دور تند گرانی افتاد/ قیمت جدید طلا امروز 5 مرداد 1403

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافته اما این فلز گرانبها در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی قرار دارد.  

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد افزایش به 2369 دلار و 34 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.70 درصدی به 2416 دلار و 70 سنت رسیده است.

قیمت طلا در هفته گذشته با احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر به یک رکورد جدید رسیده بود و خوش‌بینی نسبت به این فلز گرانبها همچنان ادامه دارد.

اطلاعات مربوط به شاخص هزینه‌کرد مصرف فردی در آمریکا که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای تعیین تورم است قرار است امروز منتشر شود که بر تصمیم این بانک برای پایین آوردن نرخ بهره تاثیر می‌گذارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز پنجشنبه نشان داد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سریع‌تر از حد انتظار رشد کرده و فشار تورم پایین آمده است. بنابراین احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر همچنان باقیست.

کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین آورده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند طلا تا پایان سال جاری میلادی به 2680 دلار می‌رسد.

انتخابات آمریکا و بی‌ثباتی‌های سیاسی مربوط به آن به همراه درگیری‌های تجاری بین آمریکا و چین یکی از عوامل دیگر بالا رفتن قیمت طلا در آینده است.

واردات طلای چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده دنیا از طریق هنگ کنگ 18 درصد در ماه ژوئن نسبت به ماه گذشته کاهش یافته است.

تقاضای فیزیکی برای طلا در چین با توجه به چالش‌های این کشور در زمینه مسکن و بازار سهام باید افزایش یابد. در این بین، تقاضا در هند با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال جاری میلادی که فصل افزایش تقاضا برای طلا در این کشور است، به تدریج بالا می‌رود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.36 درصد کاهش به 27 دلار و 88 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.38 درصدی 940 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.

223225

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر