نتانیاهو از اظهارات هریس نگران و ناراحت است

منابع صهیونیست اعلام کردند نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از اظهارات «کامالا هریس» پس از دیدار با وی در حمایت از فلسطین، ابراز نگرانی و نارضایتی کرده است.

نتانیاهو از اظهارات هریس نگران و ناراحت است

به گزارش خبرآنلاین رسانه آمریکایی گزارش داد اظهارات «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را ناراحت و نگران کرده است، زیرا نتانیاهو باور دارد این اظهارات می‌تواند موضع رژیم اشغالگر در مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا در جنگ غزه را تحت‌تأثیر قرار دهد.

به نقل از ایسنا از زمانی که کامالا هریس پویش انتخاباتی خود را به راه انداخته، ملاقات او با نتانیاهو نخستین دیدار وی با یک رهبر خارجی بود و در برهه‌ای حساس صورت گرفت که گفت‌وگوهایی درباره مذاکرات آتش‌بس در جریان است.

به گزارش آکسیوس، نتانیاهو که برای سخنرانی در کنگره ایالات متحده به واشنگتن رفته، پس از گفتگو با «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، یک ملاقات سه‌ساعته با هریس داشت، چهره‌ای که احتمالاً با کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2024 آمریکا خواهد بود.

هریس پس از این ملاقات، در برابر دوربین‌ها حاضر شد و گفت که از نخست‌وزیر اسرائیل خواسته تا با نهایی‌کردن توافق تبادل اسرا و آتش‌بس، به رنج مردم فلسطین پایان دهد.

او گفت: «من به نتانیاهو گفتم که وقت آن است این توافق (آتش‌بس) انجام شود. بیایید این توافق را به اتمام برسانیم تا آتش‌بس برقرار شود و گروگان‌ها (اسرای صهیونیست) به خانه برگردند. بیایید به مردم فلسطین که نیاز به کمک دارند، یاری رسانیم.»

هریس در نخستین دیدار خود با نتانیاهو، گرچه بر آن چه او آن را «امنیت اسرائیل» می‌نامد تأکید کرد، اما درعین‌حال به رنج‌های مردم غزه، تلفات بالای غیرنظامی در این جنگ و بحران انسانی که در این باریکه بروز کرده پرداخت.

2 مقام صهیونیست به آکسیوس گفتند گرچه دیدار با هریس به‌خوبی پیش رفته و درگیر تنش نشده است، اما تل‌آویو از دیداری که نتانیاهو با بایدن داشت نسبت به ملاقات وی با هریس رضایت بیشتری داشته‌اند.

به گفته این مقامات صهیونیست، نتانیاهو و تیمش از شنیدن جملاتی که از زبان هریس در مقابل دوربین‌ها بیان شده شگفت‌زده شده‌اند و لحن آن را بسیار انتقادی‌تر از لحن بایدن برداشت کرده‌اند. یکی از این مقامات به آکسیوس گفت: «لحن هریس پس از جلسه بسیار انتقادی‌تر از لحن او در گفت‌وگو با نتانیاهو بود.»

منابع صهیونیست گفتند مسئله‌ای که موجب نگرانی نتانیاهو و تیمش شده این است که هریس از آتش‌بس و تبادل اسرا به‌عنوان نقطه پایان جنگ صحبت کرده است، درحالی‌که رژیم اشغالگر می‌خواهد حتی پس از اجرای آتش‌بس و تبادل اسرا نیز به حملات خود به غزه ادامه دهد.

مقام صهیونیست با بیان اینکه اظهارات هریس می‌تواند به معنای اختلاف میان واشنگتن و تل‌آویو تفسیر شود، گفت: «چنین اختلافی می‌تواند توافق را سخت‌تر کند و احتمال تشدید بحران منطقه‌ای را نزدیک‌تر می‌کند. امیدواریم انتقاد عمومی هریس از اسرائیل این تصور را به حماس ندهد که بین ایالات متحده و اسرائیل فاصله‌ای وجود دارد.»

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر