ماهواره‌های جدید استارلینک به مدار رسیدند

یک موشک «فالکون ۹» روز شنبه ۲۳ ماهواره «استارلینک» را به مدار زمین برد.

ماهواره‌های جدید استارلینک به مدار رسیدند

به گزارش خبرآنلاین، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز شنبه 27 ژوئیه یک پرتاب دیگر را به نمایش گذاشت. به نقل از ایسنا، این شرکت در ساعت 1:45 بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی، 23 ماهواره «استارلینک»(Starlink) را از «مرکز فضایی کندی» ناسا در فلوریدا با موشک «فالکون 9»(Falcon 9) پرتاب کرد.

این اولین پرواز اسپیس‌ایکس از 11 ژوئیه بود. در آن روز، مرحله بالایی یک فالکون 9 از کار افتاد و به از دست دادن 20 ماهواره استارلینک منجر شد.

اولین مرحله فالکون 9 در روز شنبه حدود هشت دقیقه پس از پرتاب طبق برنامه به زمین بازگشت و به صورت عمودی روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس اطلس فرود آمد. براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این هفدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود. 13 مورد از پروازهای آن برای پرتاب ماهواره‌های استارلینک بوده‌اند.

در همین حال، مرحله بالایی موشک به حمل 23 ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد. اسپیس‌ایکس در حساب ایکس خود تأیید کرد که ماهواره‌ها دقیقا طبق برنامه حدود 63 دقیقه پس از پرتاب مستقر شده‌اند.

شکست روز 11 ژوئیه ناشی از نشت اکسیژن مایع بود که مانع شد تا مرحله بالایی فالکون 9 طبق برنامه‌ریزی عمل کند. تحقیقات اسپیس‌ایکس، دلیل احتمالی این نشت را نشان دادند که ایجاد شکاف در یک حسگر فشار واقع در سیستم اکسیژن مایع بود.

اسپیس‌ایکس پیش از پرواز روز شنبه اصلاحاتی را انجام داد. اسپیس‌ایکس روز پنجشنبه 25 ژوئیه در حساب ایکس خود نوشت: برای پرتاب‌های کوتاه‌مدت فالکون، حسگر ناموفق مرحله دوم حذف خواهد شد. این حسگر توسط سیستم ایمنی پرواز استفاده نمی‌شود و حسگرهای جایگزینی که از پیش روی موتور وجود دارند، می‌توانند آن را پوشش دهند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر