واکنش بازار طلا، سکه و ارز به تنفیذ رئیس جمهوری

کشتی آرای توضیح داد: قیمت سکه از زمان پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز حدود ۲ میلیون تومان کاهش داشته است.

واکنش بازار طلا، سکه و ارز به تنفیذ رئیس جمهوری

به گزارش خبرآنلاین،محمد کشتی آرای، نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر و فعال بازار طلا و سکه در پیرامون آخرین وضعیت بازار طلا، سکه و ارز با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور دولت چهاردهم، گفت: قیمت‌ها در بازار امروز در مقایسه با روز گذشته بدون تغییر بوده است و به نوعی می‌توان گفت که با توجه به عدم افزایش قیمت ها، بازار واکنش مثبتی به آغاز ریاست جمهوری پزشکیان داشته است.

تابناک در خبری نوشت: وی افزود: امروز قیمت اونس جهانی طلا با توجه به تعطیلی بازار جهانی فلزات گران بها، تغییری نداشته است. از سوی دیگر، در بازار داخلی، نرخ ارز و سکه همانند روز گذشته است و تفاوت آنچنانی نداردو در حقیقت تا ساعت 13:20 امروز قیمت ارز، طلا و سکه در بازار تهران با ثبات همراه است.

به گفته کشتی آرای، پیش بینی می‌شود در روزهای آینده با معرفی اعضای کابینه دولت و تیم اقتصادی پزشکیان، سمت و سوی قیمت‌ها تحت تاثیر برنامه‌ها و تصمیمات اقتصادی دولت قرار بگیرد و تعیین کننده تثبیت نرخ ارز و افزایش ارزش پول ملی باشد.

این فعال بازار طلا و سکه یادآور شد: همین که امروز قیمت‌ها در واکنش به حکم تنفیذ مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور جدید کشورمان، بدون تغییر بود، نشان دهنده سمت و سوی ثبات در بازار ارز، طلا و سکه و نگاه مثبت فعالان بازار به دولت چهاردهم است. مسلما اگر در روزهای آینده تیم اقتصادیِ قوی از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی شود، اقتصاد کشور به سمت شکوفایی و ارزش ریال بالا می‌رود.

سکه و دلار چند؟

کشتی آرای در ادامه در خصوص آخرین قیمت‌ها در بازار امروز ارز، طلا و سکه تهران به تابناک گفت: در معاملات امروز بازار آزاد، نرخ دلار بدون تغییر نسبت به دیروز در سطح 58 هزار و 800 تومان است. همچنین هر اونس طلا 2386 دلار و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم 37 میلیون و 700 هزار تومان است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 41 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است.

هر نیم سکه امروز 22 میلیون و 900 هزار تومان ارزش گذاری شد و هر ربع سکه نیز در دومین روز هفته، به قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان دادوستد شده است. هر سکه یک گرمی هم به رقم 7 میلیون تومان معامله می‌شود. هر مثقال طلای آبشده در بازار تهران 14 میلیون و 730 هزار تومان است و هر گرم طلای 18 عیار نیز 3 میلیون و 400 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

وی در خصوص میزان حباب سکه نیز تاکید کرد: در حال حاضر هر قطعه سکه امامی 8 میلیون و 200 هزار تومان حباب دارد که رقم بالایی است. به نظر می‌رسد که حباب سکه در حال حاضر متاثر از توقف حراج سکه از سوی بانک مرکزی است. معتقدم سیاست حراج سکه می‌تواند در دولت جدید هم تداوم داشته و اثرگذار باشد، چراکه بر خلاف سال‌های گذشته و دور که طلای کشور حراج می‌شد، در مدت اخیر، با استفاده از طلای وارداتی، سکه‌ها ضرب و حراج شده است، در نتیجه اقدام مثبتی است.

کشتی آرای توضیح داد: قیمت سکه از زمان پیروزی مسعود پزشکیان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا به امروز حدود 2 میلیون تومان کاهش داشته است.

217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر