با فواید کیک بوکسینگ و ویژگی های این ورزش آشنا شوید

کیک بوکسینگ از جمله ورزش های بسیار محبوب شناخته می شود. جالب است بدانید، سبک این ورزش موجب شده که آقایان و بانوان بدون محدودیت جنسیتی بتوانند از آن بهره ببرند.

با فواید کیک بوکسینگ و ویژگی های این ورزش آشنا شوید

برای دستیابی به فواید کیک بوکسینک بهتر است کمی با این ورزش رزمی بیشتر آشنا شوید، گونه ای از ورزش های رزمی که در آن از مشت، لگد و پا استفاده شده و ترکیبی از رشته های کاراته، موی تای و بوکس عربی می باشد. نام این رشته از کیک ( که همان ضربه با شدت های سبک و سنگین پا می باشد. ) و بوکسینگ ( همان ضربه های شدتی مشت است ) گرفته شده است و هدف از تمرینات کیک بوکسینگ دفاع از خود و پیشرفت در زمینه آمادگی های جسمانی می باشد.

پس اگر جزو دسته افرادی هستید که از عدم تحرک در منزل و محیط زندگی خود خسته شده اید و به دنبال راهی برای فرار از این وضعیت می باشید، پیشنهاد ما به شما تکرار تمرینات پر تحرک هیجانی ورزش کیک بوکسینگ می باشد. این ورزش سن و سال، زن و مردی نمی شناسد و برای هر کسی که علاقه به ورزش دارد کاملا گزینه مناسبی است اگر تمایل دارید بیشتر از این ورزش بدانید تا پایان مقاله همراه بمانید.

فواید ورزش کیک بوکسینگ چیست؟

انواع مزیت و فواید کیک بوکسینگ کدام اند؟

بهترین گزینه های فواید کیک بوکسینگ کدام اند:

کیک بوکسینگ برای بهبود قلب و عروق:

بیایید با یکدیگر تصور کنیم که در یک مسابقه دو شرکت کرده ایم، پس از گذشت 10 دقیقه چه احساسی دارید؟

احتمالا خسته و دردمند و بدنی پر از عرق دارید اما این تنها بخشی از نشانه های ظاهری است که با دویدن های طولانی خیال دارید اما وقتی پای حقیقت به میان باشد دیگر نتیجه تفاوت دارد.

شما با اینکار انرژی نیاز شده بدن خود را افزایش می دهید، ماهیچه های خود را با تولید انرژی تقویت کرده اید در نتیجه به اکسیژن و قند بیشتری نیاز دارید. با این حال با تپش بالای قلب عمیق تر نفس می کشید تا قلب اکسیژن بیشتری را به بخش های خسته بدن برساند.

به این ورزش، ورزش قلبی عروقی می گویند چرا که به قلب و ریه ها فشار وارد شده تا جایی که لحظه ای احساس بدی را تجربه می کنید اما باید بدانید که این ورزش به حفظ سلامتی قلب شما بسیار کمک کننده می باشد.

جالب است که افزایش ضربان قلب تنها با دویدن های مسافت طولانی پیش نمی آید بلکه کیک بوکسینگ دارای تمرینات حرکتی بسیار است که به راحتی می تواند نشانه های مشابه دویدن را در بدن افراد ورزشکار ایجاد نماید.

کیک بوکسینگ عموما از تمرینات اینتروالی کمک می گیرد به صورتی که در اوج بازدهی بدن فرد به مدت 30 ثانیه ورزش و سپس استراحت می کند. به این گونه تمرین ورزشی، تمرین متناوبی با شدت بالا تعریف می شود که برای سوزانده شدن کالری های جمع شده بدن و برای افزایش آمادگی های قلبی عروقی به شدت گزینه مناسبی می باشد.

اگر برای 5 هفته متوالی ورزش کیک بوکسینگ را با جدیت ادامه دهید، سلامت قلب و عروق برای درصد باور نکردنی ای بهبود پیدا می کند. یک قلب قوی برای انجام کار ورزشی نیاز به ضربان کمتری دارد به این منظور ورزشکارانی که قلب های پر قدرتی دارند، دارای ضربان قلب کمتری در وضعیت استراحت هستند.

کیک بوکسینگ برای افزایش قدرت بدن:

یکی از اصلی ترین ویژگی ها و فواید کیک بوکسینگ، بهبود قدرت عضلانی و سلامت قلب عروق می باشد چرا که در این ورزش نه تنها از قدرت کمر، قفسه سینه و بدن به ضربه های مشت و لگد زنی استفاده می نمایید بلکه با اجبار همیشه باید بازو های خود را بالا بگیرید.

در یک تحقیق ورزشی، از افرادی که شرکت کننده بودند درخواست شد که با یک اهرم دستی قدرت بازو های خود را بسنجند به صورتی که اهرم دستی را برای قدرت بالا تنه شروع به چرخاندن کنند. شرکت کنندگانی که در زمینه کیک بوکسینگ فعالیت داشتند به نسبت دیگر شرکت کننده ها قدرت بیشتری برای چرخاندن اهرم دستی از خود به نمایش گذاشته بودند.

ورزش کیک بوکسینگ تنها هدف ضروری برای تقویت اندام های بالا تنه ندارد. پس سعید کنید تا با تلاش خود، پا را از روی سطح زمین بالا بگیرید شاید احساس داشته باشید که پا ها و مغز دچار سفت شدگی شده اند اما حال این حرکت را در یک ضربه سنگین ورزش رزمی خیال کنید که دائما برای دفاع تکرار شود. این ضربات پر تکرار و سخت به شرکت کنندگان کمک می کند تا با تمامی قدرت های اصلی و عضلات ثابت کننده کوچکتر برای ایستادگی روی یک پا آشنا شده و آن ها را تقویت نماید.

کیک بوکسینگ برای کاهش اضطراب:

هر تمرین ورزشی ای بی گمان تاثیرات فراوانی به روی کاهش درد های روانی چون اضطراب و استرس می گذارد اگر جزو دسته افرادی هستید که به ورزش کیک بوکسینگ علاقمند هستید، باید بدانید که از درگیری با این مشکل در امان خواهید بود.

چرا که تکرار حرکات این ورزش عضلات متنوع بدن را به چالش های سخت و آسان تحریک کرده و شما را با یک تمرین بدنی کامل آشنا می سازد.

کیک بوکسینگ برای افزایش قدرت اعتماد به نفس:

تکرار تمرینات ورزشی کیک بوکسینگ به افراد ورزشکار کمک می کند تا با ترشح اندورفین به تقویت خلق و خوی رفتاری شما کمک کند تا همواره احساس اعتماد به نفس بیشتری را تجربه داشته باشید.

ترشح هورمون اندورفین نیز موجب می شود تا ورزشکار پس از چند ساعت تکرار تمرینات، احساس شادی و مثبت تری را تجربه نماید و از این احساس لذت ببرد.

کیک بوکسینگ برای بهبود هماهنگی ها:

اگر از افرادی هستید که با مشکلات بدنی خود کلنجار می روید و نمی توانید همیشه با هماهنگی پیش روید، بهتر است برای تقویت هسته خود اقدام نمایید.

برای دریافت نتیجه بهتر، رفلکس و مهارت های هماهنگ کننده شخصیت خود را بهبود دهید.

و این فرصت با مشت و لگد های پر قدرت ورزش کیک بوکسینگ عملی خواهد شد تا تمام انرژی را برای یک اجرای موفق و هیجان انگیز متمرکز کنید.

کیک بوکسینگ برای سوزانده شدن کالری بیشتر:

با تکرار تمرینات ورزشی کیک بوکسینگ از شر چربی های اضافه درونی خلاص خواهید شد.

کیک بوکسینگ تنها ورزشی است که می تواند در عرض یک ساعت، 800 کالری از بدن را بسوزاند.

با این حال افزایش متابولیسم کل بدن را تقویت کنید.

بهتر است بدانید که این وضعیت در کاردیو با قدرت بالا انجام گرفته که برای کاهش وزن اضافی و شکل گیری ظاهر، گزینه ایده آلی می باشد.

کیک بوکسینگ برای انجام تمرینات کراس:

اگر از چندین هفته تکرار ورزش پیاده روی به روی تردمیل خسته شده اید، برای استراحت انجام ورزش کیک بوکسینگ بهترین گزینه می باشد.

تنها یک یا دو برنامه در هفته های موجود در ماه به افراد ورزشکار کمک می کند تا به سرعت از اندام نامناسب خود خلاص شوند.

کیک بوکسینگ به بدن آسیب وارد می کند؟

کیک بوکسینگ برای افزایش انرژی:

گونه ای از تمرینات هوازی پر انرژی که با تقویت ذهن و بدن به افزایش سطح انرژی کمک می کند.

تنفس سختی دارید اما با این حال تمام سموم بدن را با عرق کردن از بین می برید.

با تکرار این تمرینات می توانید انرژی از دست رفته بدن خود را بازگردانید.

کیک بوکسینگ برای داشتن وضعیت بدنی بهتر:

اگر در طول روز کار های خسته کننده و تکراری ای انجام داده اید، می توانید اندام های کوفته شده خود را با تمرینات کیک بوکسینگ به چالش بکشید.

با این حال شما نقش پر رنگی در ساخته شده هسته خود دارید.

با انجام روتین های کیک بوکسینگ، عضلات مرکزی اطراف دیواره شکم را مورد هدف قرار می دهید.

اگر تازه کار هستید، برای دریافت فواید کیک بوکسینگ چه نکاتی را باید رعایت کنید؟

  1. تمرینات را به آرامی انجام دهید و آسته پیش روید تا آسیبی را برای شما به دنبال نداشته باشد.
  2. پیش از شروع ورزش، برای خود هدف تعیین کنید.
  3. نیاز دارید به کدام هدف برسید؟ وزن کم کنید، برای رقابت تمایل به انجام این ورزش دارید و یا به دنبال تناسب اندام هستید؟
  4. قبل از ورزش کردن همیشه به بدن خود سوخت برسانید تا با انرژی بیشتر به انجام تمرینات ورزشی خود بپردازید.
  5. آب فراوان بنوشید تا دچار خشک شدن اندام های بدن نشوید.
  6. گونه ای برای ورزش های تحرک آمیز خود برنامه داشته باشد تا بتوانید 3 بار در هفته و هر بار به مدت یک ساعت به انجام تمرینات کیک بوکسینگ بپردازید.

عوارض کیک بوکسینگ کدام اند؟

  1. انجام فرم نامناسب تمرینات موجب شکل گیری آسیب هایی چون کمر درد، پا درد، استخوان درد و …. می شود.
  2. سرعت بسیار بالای انجام تمرینات کیک بوکسینگ عوارضی چون آسیب به دست، پا، آرنج و …. را به دنبال دارد.
  3. عدم استفاده از موسیقی مناسب حین انجام تمرینات ورزشی موجب از بین رفتن حواس ورزشکاران شده تا بیشتر آسیب ببینند. ( انتخاب ریتم خوب )
  4. برای هر اشکال در بدن به تکرار های منظم تمرینات ورزشی کیک بوکسینگ بپردازید تا دچار عوارضی چون خستگی، لاغری بی اندازه، آسیب به بدن و …. نشوید.

اندام های تقویت شده با کمک ورزش کیک بوکسینگ

آیا تمرینات کیک بوکسینگ به بدن آسیب وارد می کند؟

شاید خیلی از شما به خود خبر برسانید که اگر این ورزش رزمی را انجام دهید با درد و آسیب های بسیار گرفتار خواهید شد. اما جالب است بدانید که این ورزش خطر ویژه ای ندارد اما چون بدن در طول ورزش درگیر انجام دادن صحیح تمرینات است دچار آسیب های جسمانی ای می شود.

بیشترین آسیب های وارد شده به بدن ورزشکاران به اندام هایی چون شانه ها، کمر، زانو، مچ پا و لگن ارتباط نزدیک دارد.

بهتر است پیش از انجام ورزش کیک بوکسینگ با پزشک خانوادگی خود مشورت نمایید.

افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی ریوی هستند، توصیه می شود پیش از انجام تمرینات کیک بوکسینگ از پزشکی معتمد کمک بگیرند.

 

آیا برای شروع ورزش کیک بوکسینگ نیاز به آمادگی جسمانی خاصی است؟

اگر آگاهی ای از این ورزش رزمی ندارید، توصیه می شود که در دوره ها و کلاس های باشگاهی کیک بوکسینگ شرکت نمایید.

پس یعنی افراد بی تجربه نیز به آسانی می توانند در این جلسات ورزشی، حضور نمایند.

با هر میزان آمادگی جسمانی که دارید می توانید با اعتماد به نفس کامل در کلاس های آموزشی شرکت کرده تا با حرف شنوی از اساتید به یادگیری ایده آل خود دست پیدا کنید.

به مرور زمان و شرکت در دوره های آموزشی، روحیه اعتماد به نفس بیشتر تقویت شده تا به قدرت و سرعت ضربه های خودی اضافه نمایید.

پس در ازای افزایش قدرت و سرعت ضربه ها به انجام حرکات صحیح تمرکز کنید.

کدام اندام های عضلانی با تمرینات ورزشی کیک بوکسینگ مشغول می شوند؟

  1. میان تنه
  2. عضلات شکم
  3. قسمت اندامی داخل ران
  4. باسن
  5. عضلات چهار سر
  6. دو سر بازو
  7. سه سر
  8. عضلات شانه
  9. ماهیچه های کوچک دست و پا

فواید کیک بوکسینگ به چه سن و سالی از افراد می رسد؟

برای شروع این ورزش هیچ سن و سالی محدود نیست.

درست هر زمانی که نیاز داشتید ورزشی را از نو آغاز کنید می توانید ورزش کیک بوکسینگ را انتخاب نمایید.

در سن بالا کمی فرصت برای دستیابی به مدال های قهرمانی دیر است اما شما باید هدف از انجام این ورزش را در بهبود سلامتی بدن بدانید.

پس نتیجه می گیریم که فرق ندارد در چه سن و سالی ورزش کیک بوکسینگ را شروع نموده اید.

در پایان مقاله فواید کیک بوکسینگ، توصیه می شود تا با مطالعه مقالات انواع ورزش های مناسب زمستان، ورزش زومبا و معرفی ورزش تای چی به آگاهی کامل دست پیدا کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر