لایه بردار چقدر باید روی پوست بماند؟

لایه بردار چقدر باید روی پوست بماند؟

لایه برداری را می توان یکی از مهم ترین اقدامات پوستی برای پاکسازی و حذف سلول های مرده روی سطح پوست به شمار آورد، که با کمک یکسری ماسک های خانگی یا محصولات مراقبتی 2 تا 3 بار در هفته انجام میشود. این کار سبب جوانی و شادابی پوست شده و از کدر یا چروک شدن آن در طولانی مدت جلوگیری می کند. ضمن اینکه با پاکسازی منافذ از باکتری ها، آلودگی ها و کثیفی ها مانع انسداد آنها شده و از بروز جوش و آکنه نیز پیشگیری میکند.

لایه بردار چقدر باید روی پوست بماند؟

در حال حاضر روش های خانگی و کلینیکی زیادی وجود دارد که می توان با کمک آن ها این کار را انجام داد اما اگر به سراغ خرید محصولات لایه بردار موجود در بازار میروید، باید بدانید که یک لایه بردار چه مدت زمانی باید روی پوست باقی بماند؟

  • به طور کلی به دستورالعمل هر محصول توجه کنید، اما اگر از کرم های لایه بردار استفاده میکنید، توصیه میشود شب ها (دور از نور خورشید) آنرا بزنید. برخی از این محصولات نیاز به شستن در صبح روز بعد دارند و برخی نیز جذب پوست میشوند.

  • در صورتیکه از اسکراب ها استفاده میکنید باید چند ثانیه تا یک دقیقه زمان بدهید تا مواد روی پوست شما خشک شوند و سپس اقدام به شستن آنها از روی پوست کنید.

  • توجه داشته باشید که از محصولات لایه بردار در اطراف چشم خود استفاده نکنید.

محصولات لایه بردار چه کاری انجام میدهند؟

برای اطلاع از نحوه استفاده از یک محصول، لازم است تا کمی شناخت نسبی از آن و کاربردی که دارد داشته باشید. در حال حاضر انواع مختلفی از لایه بردارها در دسترسند که برخی از آن ها حالت کرمی و برخی دیگر حالت اسکراب داشته و با ماساژ دادن روی پوست می تواند سلول های مرده را از آن جدا کند. علاوه بر این، برخی از دستگاه ها نیز مانند دستگاه میکرودرم آبریژن باعث لایه برداری و جدا کردن سلول های اضافه از روی پوست می شوند.

اسکراب ها دارای ترکیبات مختلف هستند که وقتی روی پوست کشیده می شوند هر نوع سلول مرده یا آلودگی و مواد اضافه را از روی پوست جدا کرده و باعث روشن شدن پوست صورت می شوند. این مواد از جمع شدن سلول های مرده روی پوست و در نتیجه بسته شدن منافذ و بروز جوش جلوگیری می کنند. یکی از بهترین محصولات در این زمینه کرم اسکراب 7 روزه کلینیک است که هم اکنون میتوانید نمونه اورجینال و اصل آنرا با تخفیف از فروشگاه عسل بانو خریداری نمایید.

لایه بردار چقدر باید روی پوست بماند؟

طرز استفاده از کرم لایه بردار

در مورد طرز استفاده از کرم های لایه بردار نمیتوان یک روش ثابت را گفت. زیرا طریقه استفاده از آن به نوع مواد و ترکیبات محصول بستگی دارد. اما به طور کلی در صورتی که از کرم ها یا اسکراب ساده یا دانه دار استفاده می کنید نیاز است تا طرز استفاده و مدت زمان نگه داشتن آن روی پوست صورت خود را بدانید.

در حالت کلی در مرحله اول نیاز است تا صورت خود را کاملاً شسته و طوریکه خشک کنید که هم چنان کمی نم دار باقی بماند، سپس مقداری از ماده مورد نظر را به خوبی روی پوست زده و آن را با حرکات ماساژگونه پخش کنید. پس از گذشت چند دقیقه لایه بردار مورد نظر خشک می شود، در این مواقع می توانید پوست صورت خود را با آب ولرم بشویید یا با کمک پنبه آن را به طور کامل از روی پوست خود پاک کنید.

اگر میخواهید بدانید که چگونه در خانه با خیال راحت لایه برداری کنید، میتوانید مطلبی که در این رابطه در سایت آکامی درماتولوژی امریکا منتشر شده است را مطالعه کنید. در این مطلب گفته شده است که اگر از اسکراب یا لایه بردار شیمیایی استفاده می کنید، محصول را به آرامی با حرکات کوچک و دایره ای بمالید. این کار را حدود 30 ثانیه انجام دهید و سپس با آب ولرم (نه داغ) بشویید.

If you use a scrub or chemical exfoliator, apply the product gently using small, circular motions. Do this for about 30 seconds, and then rinse off with lukewarm — not hot — water.

ماندن بیش از حد لایه بردار روی پوست چه مشکلاتی می تواند به وجود بیاورد؟

هدف اصلی لایه بردارها، حذف سلول های مرده و مواد اضافه از روی پوست است. اینکار باعث می شود پوست نفس بکشد و شفاف و جوان باقی بماند. با این حال اگر ندانید که یک لایه بردار چه مدت زمان باید روی پوست باقی بماند، امکان دارد با کمک به نازک تر شدن لایه های پوست صورت یا بدن خود، التهاب، قرمزی، سوزش، خارش و … را حس کنید. ماندن بیش از حد این مواد روی پوست می تواند عوارض زیر را در پی داشته باشد:

  • قرمز و ملتهب شدن

  • پوسته پوسته شدن صورت

  • ایجاد لکه های تیره و روشن

  • حساسیت به نور

  • عفونت

  • خشک و حساس شدن پوست

  • تحریک و خارش شدید

لایه بردار چقدر باید روی پوست بماند؟

نکات مهمی که بعد از استفاده از لایه بردار باید در نظر داشته باشید

پس از اینکه دانستید لایه بردار چقدر باید روی پوست بماند نیاز است تا به یکسری نکات تکمیلی و مهم نیز پس از استفاده از این محصول توجه کرده تا مشکلی برای پوست شما به وجود نیاید. در صورتی که از ماسک های خانگی برای لایه برداری پوست خود استفاده می کنید نیاز است تا همواره موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • پس از استفاده از لایه بردار نیاز است تا حتماً از ضد آفتاب استفاده کنید؛ به این منظور هنگام خارج شدن از منزل به میزان مناسب از ضد آفتاب استفاده کرده تا پوست شما آسیب نبیند.

  • نیاز است تا بعد از لایه برداری از کرم های مرطوب کننده و مغذی جهت جلوگیری از خشکی پوست استفاده کنید.

  • پس از استفاده از لایه بردارها نباید از محصولات رنگی از جمله کرم پودرهای سنگین یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید، این مواد به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و سبب انسداد منافذ پوست می شوند.

نتیجه گیری

در این قسمت برای شما در مورد لایه بردار و اینکه چقدر باید روی پوست بماند صحبت کردیم. توجه داشته باشید این محصولات همانطور که می توانند فواید بی شماری داشته باشند، در صورت استفاده اشتباه می توانند مشکلات پوستی فراوانی برای شما به وجود بیاورد. به همین دلیل نیاز است تا در مورد ترکیبات آنها، سازگاری با تایپ پوستی تان، نحوه استفاده و مدت زمانی که باید روی پوست باقی بمانند اطلاعات درستی داشته باشید تا بتوانید با خیال راحت از آن برای شفاف و زیباتر شدن پوست خود استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر